Причината е, че тиражът и продажбите на реклами драстично са спаднали с 27,2% от 2008 г. през 2009 г. Тенденцията продължава и тази година, затова се възлагат все повече надежди на онлайн-формата.

Думите са на Артур О. Сулцбергер - младши, издател на New York Times, чието семейство се занимава с развитието на вестника от 1896 г. пише Vesti.ru.

Точна дата на спиране на печатното издание, Сулцбергер не е казал, но отбелязал, че освен малките приходи от реклама, издателите са принудени да искат и допълнителни пари от своите читатели за да покриват разходите си.

По думите му, вестникът ще продължи да си сътрудничи с Google и ще премине към услугата - First Click Free ("първото кликане е безплатно").

Интернет-версията на The New York Times вече има опит с най-различни финансови инструменти за плащане на онлайн съдържание. Но досега, всички те не дават очакваните резултати. През 2005 г. е пусната платената услуга TimesSelect ("Избрано от Times"), но изданието е принудено, да я направи безплатна след две години. Рубриката е предлагала най-популярните автори и архив от информация от 1851 г.

Сулцбергер обаче, смята да продължи да експериментира в интернет. През януари 2011 г. The New York Times отново пуска платена услуга за специализирани статии и материали.