Скандалният факт остава скрит за туристите, които ползват услугите на непроверените плавателни съдове, предаде БНР. До днес нито един кораб в Охридското езеро не е минал задължителния годишен технически преглед. С този допълнителен риск започва и без това слабият засега туристически сезон, предава кореспондентът на националното радио.

След трагедията с кораба “Илинден”, при която миналия септември загинаха 15 български туристи, отношенията с германския клон на компанията “Лойд” бяха прекъснати, а нейният представител – подведен под отговорност.
Едва тези дни македонското ресорно министерство сключи договор с друга фирма – френската “Биро веритас”, за технически преглед и експертиза на плавателните съдове. Но това ще струва по 7700 евро годишно на всеки от собствениците и те отказват да заплатят непосилната, според тях, сума. Корабособствениците не отстъпват и настояват за договор с българския или сръбския корабен регистър, чиято такса, според тях, не надхвърля 2500 евро годишно.

Капитанията, както и при трагедията с “Илинден”, мълчи, въпреки отговоростите които има за сигурността на корабоплаването в Охридското езеро.