назад

Как преди 60 години Saab направи изтребител като от "Междузвездни войни"

16:43 | 08 април 2020 | Редактор: Стоян Гогов 88 61883

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Коментари 88

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Ф-22 си прави "Кобрата на Пугачов". Автора да погледа малко Тубата преди да пише глупости.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Обаче....Американските самолети може и ,,да не могат" да правят кобрата на Пугачов,но имат отровното преимущество да ,,виждат" вражеският самолет отвъд хоризонта и да го ,,ухапят" отровно много преди ,,правещият кобрата на Пугачов" да ги ,,види" на своя радар.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Това виждане е доста относително и зависи от релефа. Над руска територия с нейните огромни равнини няма къде да се скриеш - И затова руските прехващачи наблягат на свръхдалекобойни ракети въздух-въздух - с обхват 300 километра. И съответно радарите покриват това пространство. И един самолет неможе да лети нон стоп на ниска височина по релефа, защото горивото няма да му стигне до никъде. Така че трябва да севдигне малко по нагоре и там вече се вижда. И въобще това войната не е само технически показатели. Втората световна война германците имаха най- добрите самолети, най- добрите танкове, най- добрата артилерия, ама войната приключи в Берлин, а не в Москва.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Поне плащат ли ти добре? Да не би да ти плащат пък на брой коментари под сатйките? Щото вярно е, че откровенните глупости, които пишеш, провокират много коментари.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Освен че е простотия статията е и невярна. F22 може да я прави. Така че твърдението повечето руски могат пук америкаските не могат е лъжа на русофил и слуга на чужда държава. Срамно но това е дирник.бг руски сайт писан на български език.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

не е само F22 макар че си прав за него .. F18 също изпълнява тази маневра.. само да отбележа ... :)

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

За тази авио - фигура, са нужни няколко неща - тяга - и яко топки на пилота - ... и да няма мног силен вятър Тяга - защото самолетът при тази фигура е в лека базтегловност. Ако няма и правилно подаване на гориво ... си прихванат от гравитацията. Яки топки - щото как се движиш в една посока, изведнъж тялото трябва да издържи супер натоварване в друга, почти противоположна на тази. Както казват от кремиковци една минута невнимания, цял живот ... А тук нещата стават за секунди - при силен вятър тази акробатика е невзъможна, виж първо тире.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Като чуя кобрата на Погачов винаги си представям, че Погачаов пилотира самолетът. а зад него е нашият Кобрат Пулев - кобрата , да му пази страх.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Поредната простотия на Гогов. Цяла статия написана само заради едно изречение и то е че всички руски самолети можели да правят кобрата на Пугачов пък американските не могли. Пита се във задачата как това е свързано със самолета като бойна машина? Ако ми кажете че е показател за маневреност пита се дали не се и предполага че този самолет става само за близък бой? Да не се окаже като Давид и Голиат голям. Ама ако го праснеш по кратуната отдалеч... Но русофилския дирник.бг това прави славослави господаря си.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Като стана въпрос за ъглова скорост по тангаж за J-35 "Drakken" е от порядъка не повече от 20-на градуса в секунда. Това е характерно за мнозина изтребители ОТ ВТОРО ПОКОЛЕНИЕ (F-8 "Crusader" и F-5 "Freedom Fighter"/ "Tiger") КЪМ КОЕТО СЕ ЧИСЛИ И ТОЗИ САМОЛЕТ.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

https://www.vbox7.com/play:ecc0bc57 и това е ПОКАЗАТЕЛНО: http://www.videoclip.bg/watch/750989_kobrata-na-pugachov-pugachevs-cobra

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

До 145, ами не се предаваш!!!! Цитирам: "хоризонтално и в един миг се изправя вертикално. Заема ъгъл на атака 100 – 110 градуса. И продължава полета си по хоризонтала – изправен, лети дори леко наклонен назад, с корем напред". Това е далеч от най-доброто обяснение, но поне ше ти покаже какво е "Кобра на Пугачов" и какво е "ъгъл на атака" Прочети повече в Blitz.bg: https://blitz.bg/goreshtite-novini/vpreki-preduprezhdeniyata-na-rusnatsite-radev-napravil-kobrata-na-pugachov-s-mig-29-video_news464422.html

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

До "някой си". Не приятелю, бъркаш се. Аеродинамичната компановка не позволява на изтребители като F-14 и F-15 да изпъляват фигурата "Кобрата на Пугачов". При тестови изпитания максималния опиративен ъгъл на атака за F-15 е 30 градуса, а аеродинамично може да достигне някъде до 75 градуса. F-14 е също е някъде там, малко по-малко. Оперативният такъв за F/А-18C е 50 градуса, за F--18E е 40 градуса. Ъгловата скорост по тангаж за F-15C е от порядъка на 35 гр/сек, за F-18C може да достигне 50 гр/с, за F-22A е до 60 гр/сек. Само последният може да достигне критични ъгли на атака, при които да изпълнява фигури като "Кобра", "Камбана", "Кулбит", "Кука", "Салто", "Хербст", "Чакра на Флоров", "Нож"..., за които се изисква обикновенно над 90 градуса АОА, т.е самолета да лети минимум вертикално над земната повърхност. Повтарям, за "Кобрата на Пугачов" се изисква ъгъл на атака по тангаж от 120градуса.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Що за тъпанари работят в този Дир-мир.бг?!! И F-15, и F-14 и F-22 правят тази кобра. Я четете и се ограмотявайте, бе тролчета.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Не съм специалист по аеродинамика, не претендирам, че съм и физик, но зная добре какво е. И съм проверил допълнително. "roll rate" (ъглова скорост по крен) е достигнатия ъгъл за завъртане по напречната ос в хоризонтална плоскост на самолета за единица време. да го сложа за една секунда Pitch onset rate, "pitch rate" (ъгловя скорост по тангаж) е достигнатия ъгъл за завъртане по надлъжната ос на самолета във вертикална плоскост. И двете са пломенливи величини и зависят от различни фактори-скорост или инерция на тялото, размерите формата на крилото и т.н

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Един "+" от мен защото си доблестен боец! Само за информация, при хоризонтален праволинеен полет ЪА е приблизително 4 градуса. Каквито и еволюции да изпълнява самолета ЪА не може да достигне стойностите, които написа преди: 80-120 градуса. Мноооого преди това крилото ще загуби подемната си сила и полетът ще бъде прекратен.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

да събереш толкова глупости в 500 думи си е голям успех!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Т.е "ъгъла на атака" е оперативния или максимален ъгъл, който достига при полет самия самолет, използвайки посоката на тялото спрямо хоризонталната повърхност, а ъгловата скорост е времето за достигане на опреден ъгъл за единица време (да приемем, завъртане/обръщане на 180 или 360 градуса). Стана ли ти ясно, НАПИСАХ ГО МАКСИМАЛНО ПРОСТО

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Ако бях на ваше място до сега щях да съм погледнал в нета, да прочета какво е "ъгъл на така". И да НЕ ПИША ГЛУПОСТИ!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Приятелю, ъгъл на атака е ъгълът между хордата на крилото и посоката (вектора) на несмутения въздушен поток, който го обтича (крилото)!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Като чета коментарите си мисля че не съм сядал в изтребител....ама някои бъркат пилотирането с компютърна симулация,може би ще бъде но още не е.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Набор милениум ни казарма,една дрога,компютърни игри хейтване и тролене.

petrovito
Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

всяка военна техника, за да е успешна трябва да отговаря на няколко показателя: 1.бързо производство 2.евтина цена 3.лесен и евтин ремонт 4.надежност - малко дефекти и аварии 5.минимум ограничения при експлоатация - вертикално, късо или излитане от обикновено шосе в случая 6.Лесно и бързо зареждане с боеприпаси 8.Евтини боеприпаси 9.Надежни системи за поразаяване и защита 10.безопасност на оператора Всичко друго е просто бизнес и машинки за търговия. При война, ще окапи или изчерпи ресурс бързо.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Съгласен съм, НО! Всичко, което сте написали съвпада, например за самолета МиГ-21. Защо тогава го изтеглят от въоръжение? Последнитe оператори, ако не се лъжа са Хърватска и Румъния. Не мога да се сетя за съвременен (проектиран след 1974г) изтребител, който да отговаря на вашите "изисквания". А войни се водят! И в тях участват изтребители, но не такива каквито описвате. Значи нещо в "доктрината" ви куца!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Не му куца, но война се води не само със самолети драги. Отврои една военна енциклопедия. и се ограмоти малко.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Този самолет с упоритостта на финландците от войната със Сталин се получава непробиваема армия. За сведение: Повече от половината от 550-те танка, с които Хитлер напада СССР са ....чешки учебно-тренировъчни с ....55 конски сили мощност и картечници. Без оръдия. Но мотивираната армия на Хитлер пленява 20000 съветски танка с мощност 240 коня и стандартни оръдия. Само през 1941г Германия пленява 3,8 млн. съветски граждани и войници. Има "лагери на пленници, които изобщо не се охраняват от германците. Просто няма хора и средства. В тях се промъкват съветски разузнавачи и агитират пленниците да бягат в съветската част. Отговора е: Ты иди, иди на ....а мы здесь остаемся.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Тоя пък?!? Намерил кого да дава за пример! Капитулантите...

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

"Капитулантите" избиват 125 000 червеноармейци срещу 25 000 свои загуби в зимната война 1939г. Примерът наистина е добър, но за некадърно командване на "червените командири".

petrovito
Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

ако гледаме теб, фактора е безнадежден

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Точно човешкият фактор несломамем боен дух на бойците от СССР пречупва нацистката бойна машина след 5 годишна окупация,и като чуя оправдания от сорта били с летни униформи не били подготвени за тежките зимни условия подряза ли им доставката на гориво о итн,тия балерини на пикник ли са тръгнали или е свършил амфетамина маникени.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Дали щеше да има "победа" ако нямаше битка за атлантика, втори фронт, lend-lease, битка за северна Африка....Дали?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Категорично да!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Щеше да има. Максималнотокоетоможеше да направи Хитлер е да вземе Москва и евентуално Баку. И дотам. На татък просто нему стигат ресурсите да покрие тази огромна територия и казаците с ножове щаха да изтрепат швабите. На изток от Москва има 2 ЖП линии които няма как да ги покриеш с охрана. Дори без взривове - 10 човека с гаечни ключове може да демонтират километри линия. След което да изчакат швабите с влака да умрат от глад и който е оцелял - с ключа в главата. Всъщносто се получава ситуацията от Граждаската война с която няма сила дето да може да се справи на тази територия. Защото танквете имат гориво само до Москва - нататък ако няма влак- няма бензин за танковете и мача свършва.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Ти луд ли си? Какво си ? ВСВ немците имат най - добрата техника и въоражение в светът като цяло. Не им достигат хора и ресурси за да я довършат. Ако руснаците са имали наполовината на техниката на немците да са прегазили Европа до Америка, барабар с Япония. Прочето за отряд 577 съставен само от жени, който са пилотирали двуплощници. И виж какво са имали руснаците като самолети. П.П Нали знаеш, че навън има COVID-19 да не вземеш да излезеш и да се заразиш, че като чета кав кукавел.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Откога скоростта се измерва в "кв/ч"? (По-късно тя била увеличена до 2 450 кв/ч.)

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

една картинка на кой именно изтребител от "Междузвездни войни" прилича мисля нямаше да е излишна

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Може би по боята, където на републиката е червено и бяло. А дали прилича по нещо на A-Wing, е повече от спорно. Ние изпуснахме да вземем осъвременен вариант на такъв. Много по подходящ за нашите цели.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

В голяма грешка сте!Осведомявайте се повече!От Ф14 Томкет до сега почти всички изтребители без Ф15 Йигъл могат да изпълняват маневрата Кобра!Това че не го демонстрират за щяло и нещяло е друг въпрос !Ф16 още в ранните си изпитания е тетстван с Кобра!За пръв път тая маневра е показана на филм и в ТопГън ,но да оставиме киното!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Муу-ууууууууу.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Другарки и другари, Damen und Herren, спрете с глупостите, por favor. Кобри и тем подобни финтифлюшки са ефектни маркетинг трикове, но в днешните условия където най-важно е ранното откриване на противника неща като бордови радар, качество на въоръжението (най-вече ракетите въздух-въздух), тактика на воденето на боя (включително координация от наземни и летящи радари (AWACS) имат къде-къде по-важно значение за изхода на въздушния бой. Времената на dogfight са отминали отдавна. Попрочете колко от свалените израелски самолети са били гръмнати от арабски пилоти о колко от наземните ПВО-та. Тогава ми говорете кой самолет е по-добър.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

По принцип сте прав, но темата е друга. Дискутираме летателни а не бойни възможности.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

невероятен късмет при катапултирането се приземява на територията на Израел спор няма военните хитрости които Израелските ВВС ползваха пример ползващи прикритието на самолети от цивилните авиолинни излитащи и приземяващи на територията на Ливан а за компромисите които руските ВКС им направиха и платиха със няколко самолета и живота на екипажите им спор няма Израел водещ производител на военни технологии в региона за разлика от съседите си които закупиват такива а за германският инжинеринг и иновации спор няма.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Saab. Страната и фирмата говорят. Яко и дуракоустойчиво.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Шведската кобра. theaviationist.com/2012/04/12/cobra-draken/ Все пак това е самолет с един двигател.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

До 145!!! Ъгъл на атака по крен и танга са СЪСВЕМ РАЗЛИЧНИ НЕЩА. Предполагам различаваш "ъгъл на атака" от ъглова скорост по крен? И какво като има "Fly by wire", това е просто картбланш за по-лесното пилотиране на самолета. Су-27 има също като F-16 "ЕДСУ", но има по-съвършенна аеродинамична компановка, която му дава предимство особено на МНОГО ниски скорости на полета.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

1.Моля ви дефинирайте ми "Ъгъл на атака по крен"? 2."Предполагам различаваш "ъгъл на атака" от ъглова скорост по крен?" Аз не правя връзка между "ъгъла на атака и ъгловата скорост по крен" и не виждам такава! Ако вие правите, обяснете ми я?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

кои повечето руски самолети абе гогов. путко загубена, Мил 31 може ли. Су 25 Може ли? Су 24 дали може. Су 27 и Мид 29 не са всички, нещастник.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Забравих да добавя, че ъгъла на атака по тангаж при "Кобрата на Пугачов" достига 120 градуса. Всичко, кето е под тези стойности не говори за такава фигура. Справка н-р, прочутия F-16 има по-голяма сривна скорост, около 216 км/ч, което означава, че под тази такава може са падне като тухла четворка на земята, а освен това ъгъла на атака е малко над 80 градуса. ТОВА НЕ Е "Кобрата на Пугачов"

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Прочетете в нета какво означва ъгъл на атака и не пишете такива глупости.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

до rado-raptor: 1. Ъгъл на атака по тангаж?!!?!? - може би има ъгъл на така по крен? 2. ..достига 120 градуса.. - това ъгъл на атака ли е или ъгълът между надлъжната ос на самолета и хоризонта. 3...падне като тухла четворка на земята...- как ли би се случило това, когато F-16 има система за управление "Fly by wire", която изключва непреднамерено влизане във втори режим?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Не бих казал, че е точно "Кобра". Рязко вдига носа и увеличава ъгъла на атака и после пак така рязко го сваля надолу, т.е. намалява ъгъла. Не може да задържи тази позиция, което е характерно за фигурата "Кобра". Трябва обаче, да му се признае, че не изпада в свредел. Защото при повечето други модели самолети тип изтребител това ще се случи. Изключвам руските.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

И по какво се различава аеродинамиката на F-18 от тази на Су-27?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

По статистическата неустойчивост !

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

СТАТИСТИЧЕСКА....какво?!?!?! Я пак! СТАТИСТИЧЕСКА НЕУСТОЙЧИВОСТ??!!!??!!? Нещо бъркате математическите понятия с тези от аеродинамиката. Има три вида устойчивост на летателните апарати. Устойчив, неустойчив и безразличен. За "статистически" не съм чел и не съм чувал, признавам си.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Кръгом и маш да четеш тогава! И после пак ела да обсъждаме Су-27!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

марш

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Тук само глупости чета!!! J-35 "Drakken" е от второ поколение. Поколението на F-102, F-104, F-105, F-106, Mirage-3, F-4, Mig-21 и F-5. Първото нещо, което е характерно е съчетанието между високата му максимална скорост и чудесната за тогава (пък и за доста по-късно) маневреност. Това е много трудно и противоречиво като концепция. Но да се върна към двойната делта. Сега подобен изтребител е китайския J-7E, който е от СЪЩОТО поколение и е на въоръжение. Тази аеродинамична линия му дава висок коефициент от подемна сила и респ. възможност да върти виражи с много висока (голяма) ъглова скорост, ОСОБЕНО при Неустановения такъв. Но това в никакъв случай не му дава възможност да прави "кобра", ако наистина става за "тази на Пугачов". Тук чета по-горе, че за нея трябва двигатели с "УВТ" и/или по-голяма тяга (???), аджеба колко да е тя? Нито едно от двете НЕ е вярно. "Кобрата на Пугачов" изисква просто ОТЛИЧНА АЕРОДИНАМИЧНА КОМПАНОВКА, т.нар "ИНТЕГРАЛНА" ТАКАВА- плавно преминаване на крилото към тялото, което създава допълнително вихри, които обтичат крилото и изобщо в голямата си част целия планер на самолета. Су-27 е първият такъв, който може да я изпълнява, но при тази фигура тягата НЯМА никакво значение, защото изтребителя лети със скорост много близка до критичната минимална (сривна) такава и благодарение на отличната подемна сила той стои във въздуха и "лети с опашката напред". Второ което трябва да се спомене е, че най-масовите изтребители от това поколение са Миг-21 и F-5 и като такива се водят и за най-ДОБРИ МАСОВИ. Друг е въпроса, че в Неустановения вираж J-35 може да ги победи. Маневреността, обаче е комплексно начинание и има още 10-на други компоненти, които трябва да се разглеждат.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

НИЩИЧКО не отбираш от самолети.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Адмирации за шведите: Най-красивия самолет в онез години-героя на статията, но той прави кобра, ама от качулката нагоре. Най-красивия трактор в света-автомобилите на Волво, някога здрави. Най-красивия танк -S-нефункционален. Най-"красивите" изпълнители-ABBA, Eagle-Eye Cherry, Roxette, The Cardigans, Europe, Ace of Base, In Flames, Rednex, The Hives, Millencolin, At The Gates, Robyn, Refused- тук нямат стигане. Най-красивата("яката")стомана-шведската- е това не е вярно. А за шведките...БГ филма "Шведски крале"!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Да не забравим Шведската маса и Шведската тройка!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Гогов заслужи званието "роторен идиот" на всички времена!!!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Вярно че Дир-а е всичко друго, но не и научно технически сайт, но все пак не е лошо да проверява информацията преди да я публикува. Това че в Уикипедия пише нещо не означава непременно че е вярно. Между другото там пише че шведската машинка / която е много добра за времето си / е първия самолет извършил маневра кобра. Никой не претендира за Кобрата на Пугачов". Вероятно става дума за съвсем друга маневра която някой тогава е нарекъл кобра. За да се изпълни Кобрата на Пугачов , освен че пилота трябва да е виртуоз е нужен и самолет с управляем вектор на тягата. Шведския не е такъв. Но дори и това не е достатъчно защото някои от последните американски модели имат такова сопло, но не могат да правят " Кобрата на Пугачов". Проблема е в критичния ъгъл на атака който позволява самолета. Ъгъл след който следва срив на потока, и крилото губи своята подемна сила. Малко е сложно за обяснение с прости думи. Който се интересува от авиация знае за какво става дума.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Не е вярно! Виждал съм на живо кобрата на Пугачов, изпълнена от Анатоли Квочур (Бурже 1995г.) със Су-27 с "обикновени" двигатели. За фигурата не нужен изменяем вектор на тягата а просто повече тяга.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

И топки , и тяга.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Не си прав за всичко което си описал, както и дираджиите което са написали за кобрата на Пугачов. Няма да обяснявам подробно само накратко. Руските самолети са конструирани умишленно управляемо нестабилни за да маневрират повече. Това ще рече че аеродинамичния фокус е по-назад от другите и трудно се управкява. Представете си че карате колело и когато наберете скорост си пускате ръцете и кормилото си стой мирно стабилно. Тайа е при нормалните самолети. При руските ако пуснеш кормилото губиш управлението. Това качество на руските самолети ги прави по нестабилни в полет но и по маневрени. Та колкото и да се опитват на американски или европейски самолети немогат да направят дори кобрата на Борисов. :))))))) За мен Су27-37 е най-красивия самолет измислян досега.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

"Аеродиначичен фокус" - назад? Назад къде, към опашката? Препоръчвам елементарен курс по аеродинамика! Книгата се казва "Principles of flight"Volume 4. Прочетете и не пишете такива дивотии, които е трудно дори да се коментират.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

J-35 е изящна машина, но не прилича на хищник. J-37 Viggen е друга работа, направо си е "животно". Пркрасен във всяко отношение изтребител!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Добри планери, шведите са далеч от авиодвигателите освен по лиценз

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Съгласен! Всичките им изтребители (реактивни) са с английски или американски двигатели.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Аз ли не съм гледал Междузвезни Войни 300 000 пъти? На кое от филма прилича това?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Не гледаш внимателно! Давай отново всички серии...

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Добра машина, в готовност срещу колхозниците, ако пак нагазят в скандинавия да има отново шамари както срещу ордите на психопата Сталин.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Последният конфликт между Русия и Швеция е доста отадавна, когато ордите на психопата Карл XII нагазиха откъм скандинавия и изядоха шамарите. По времето на Сталин не са се осмелявали.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

По времето на Сталин цялото ръководство на ВКП(б) е пазело награбеното и в Швеция. Защо да я напада? Няма смисъл да се кара с "другарите". Въпреки, че Швеция не прекратява с Германия нито една концесия и прилежно я снабдява с руда и въглища през цялата война.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Прав сте.При Полтава са гризнали яко дървото.Държи им влага стотина години.....

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Последният път когато шведите нападнаха Русия Швеция загуби Финландия... и от тогава шведите имат страхова невроза.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

И кога е станало това? Май дрогата дето ползваш не прощава!!!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

И какво се оказа? Руслямците пак са присвоили чужди постижения и са наложили името Пугачов, както пробутват имената на Калашников и Корольов. Калшников присвоява разработката на десетина германски инженери начело с Шмайзер, а Корольов на група немски ракетостроители начело с Херман Грьотруп.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Това се оказа, че меришлямските самолети не могат да докарат маневреността даже на шведските отпреди 60 години.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Това е заради различните доктрини. Американската е самолета да прати ракетите отдалече и дим да го няма. Руската е да прави маневри и хватки, та да стреля с оръдието. Кая е по добрата, може да се разбере от справка на брой свалени американски и руски самолети от началото на 60-те досега.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Например във Виетнам

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

"Фигурата" може да бъде изпълнена от всеки съвременен изтребител стига аеродинамичната му схема да има "наплави" или ПХО (предно хоризонтално оперение) и да е достатъчно тяговъоръжен, по време на изпълнението. Това, че руските самолети можели а американските не могат, са пълни глупости.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Нали?!)))абе знаех си аз

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Дада е "експерт" вас сичку знай той....хи хи хи

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Точно така е станало. Казвала се е Кобрата на Свенсон, ама руснаците са я откраднали, раз`ираш ли и са я прекръстили на Кобрата на Пугачов, не ги е срам... На някои масовата психоза тези дни им влияе сериозно на "аспирина"...

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Да, но ако беше открадната идеята и германците щяха да имат подобие на калашника.... Времето на - падна ми ябълка на главата и ми светна една идея - е отминало преди стотици години, всяка идея е видяно нещо някъде и доработено...

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.
Към новината