Как технологиите променят туризма и начина, по който пътуваме | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Как технологиите променят туризма и начина, по който пътуваме

Как технологиите променят туризма и начина, по който пътуваме

Амбициозни проекти като на туристическата платформа Luxury Discounts значително променят българския туризъм

0 2312

През последните месеци кризата с COVID-19 ограничава пътуванията у нас и в чужбина, но въпреки това, не може да отречем, че в днешно време е много лесно да се посещават различни дестинации. Милиони хора влизат в интернет и търсят евтини двупосочни билети, намират изгодно настаняване и всичко, което им остава, е да си съберат багажа и да се насладят на почивката си.

Това беше немислимо само преди десетина години. В тази статия ще проследим как технологията променя туристическата индустрия и прави пътуванията толкова лесно достъпни.

През последните няколко години технологичният напредък промени начина, по който резервираме полети и настаняване. Туризмът и технологиите станаха неразделни и в тях навлязоха множество приложни програмни интерфейси, гласови асистенти и мобилни гласови решения. С постоянните нови разработки има обещание за още по-интерактивно и вълнуващо преживяване в туристическия сектор, включващо изкуствен интелект, добавена реалност, виртуална реалност и др. Тенденциите показват, че туристите все по-често предпочитат решения, позволяващи самообслужване и избягват посредниците като различни консултанти и туроператори.

Мобилните приложения, виртуалните посещения, използването на социални канали, системите за онлайн резервации са основните ИТ ресурси за подобряване на изживяването и те направиха възможна появата на нов тип турист: цифровият турист.

Но нека се опитаме да направим прогноза. Кои са новите технологични тенденции, които ще окажат влияние върху туристическата индустрия в близко бъдеще?

Използването на инструменти за мащабни данни нараства все повече и тези инструменти стават още по-необходими за туристическата индустрия. Познаването на клиентите, техните вкусове, нужди и очаквания са от съществено значение за подхода и привличането на цифрови туристи. Т. нар. Големи обеми от данни (Big Data) ще продължат да се счита за едни от основните технологии в новия туристически модел.

Междувременно смартфоните са устройствата, които се използват най-често за сърфиране в интернет от огромна част от потребителите в туристическата индустрия. Ново проучване показва, че цели 48% използват смартфон за резервиране на пътуването си и средно пътниците използват 13 приложения по време на пътуване. Всичко това означава, че мобилните приложения ще продължат да бъдат най-важният инструмент за дигитална трансформация на туризма в следващите години. Отчет за 2019 г. от Booking.com разкрива, че пътниците търсят проследяване на багаж в реално време чрез мобилно приложение (57%) и имат единно приложение за всичките си нужди за планиране, резервиране и пътуване (57%).

Значението на социалните мрежи ще продължи да бъде един от стълбовете на връзката между туризма и технологиите.Те ще играят голяма роля по отношение на промоциите, маркетинга, но тяхното използване също ще бъде жизненоважно от стратегическа гледна точка. Да не говорим, че що се отнася до управлението на коментари, оценки и мнения на пътуващите, ролята на социалните мрежи вече е от решаващо значение.

А Интернет на нещата (IoT) е технология, която обещава допълнително да промени туристическата индустрия. Ключовият аспект на тази технология е вграждането на сензори, които са свързани към интернет във физическите обекти. И за нуждите на туристическата индустрия тези обекти могат да бъдат превозни средства, куфари, сгради и т.н. Според прогнозите това ще бъде най-значимият фактор за напредък в персонализирането на клиентското изживяване през следващите години. Някои хотели вече предлагат приложения, които позволяват на посетителите да взаимодействат със стайния термостат или да контролират телевизора. Освен това има възможност да поставите устройство в куфара си и след това да проследите движението му на мобилното си устройство, така че ще знаете точно къде се намира във всеки момент и по този начин да избегнете загубата му на летища и т.н.

А докато технологиите променят пътуванията, амбициозни проекти като този на туристическата платформа Luxury Discounts значително променят българския туризъм. Най-новият проект на платформата е кампанията "Почивка в България".

За да помогне на родния туризъм да се справи с усложнената покрай пандемията от Covid-19 ситуация, компанията е създала и договорила със своите партньори специални ваучери за почивка.

Идеята е, че можете да заплатите ваучерите сега, за да заявите своята подкрепа, и да ги използвате когато прецените, в рамките на следващата година.

Можете да помогнете на туристическия бранш в България още днес. Редица звезди и популярни личности също вече го направиха.

Как технологиите променят туризма и начина, по който пътуваме

Как технологиите променят туризма и начина, по който пътуваме

Амбициозни проекти като на туристическата платформа Luxury Discounts значително променят българския туризъм

0 2312

През последните месеци кризата с COVID-19 ограничава пътуванията у нас и в чужбина, но въпреки това, не може да отречем, че в днешно време е много лесно да се посещават различни дестинации. Милиони хора влизат в интернет и търсят евтини двупосочни билети, намират изгодно настаняване и всичко, което им остава, е да си съберат багажа и да се насладят на почивката си.

Това беше немислимо само преди десетина години. В тази статия ще проследим как технологията променя туристическата индустрия и прави пътуванията толкова лесно достъпни.

През последните няколко години технологичният напредък промени начина, по който резервираме полети и настаняване. Туризмът и технологиите станаха неразделни и в тях навлязоха множество приложни програмни интерфейси, гласови асистенти и мобилни гласови решения. С постоянните нови разработки има обещание за още по-интерактивно и вълнуващо преживяване в туристическия сектор, включващо изкуствен интелект, добавена реалност, виртуална реалност и др. Тенденциите показват, че туристите все по-често предпочитат решения, позволяващи самообслужване и избягват посредниците като различни консултанти и туроператори.

Мобилните приложения, виртуалните посещения, използването на социални канали, системите за онлайн резервации са основните ИТ ресурси за подобряване на изживяването и те направиха възможна появата на нов тип турист: цифровият турист.

Но нека се опитаме да направим прогноза. Кои са новите технологични тенденции, които ще окажат влияние върху туристическата индустрия в близко бъдеще?

Използването на инструменти за мащабни данни нараства все повече и тези инструменти стават още по-необходими за туристическата индустрия. Познаването на клиентите, техните вкусове, нужди и очаквания са от съществено значение за подхода и привличането на цифрови туристи. Т. нар. Големи обеми от данни (Big Data) ще продължат да се счита за едни от основните технологии в новия туристически модел.

Междувременно смартфоните са устройствата, които се използват най-често за сърфиране в интернет от огромна част от потребителите в туристическата индустрия. Ново проучване показва, че цели 48% използват смартфон за резервиране на пътуването си и средно пътниците използват 13 приложения по време на пътуване. Всичко това означава, че мобилните приложения ще продължат да бъдат най-важният инструмент за дигитална трансформация на туризма в следващите години. Отчет за 2019 г. от Booking.com разкрива, че пътниците търсят проследяване на багаж в реално време чрез мобилно приложение (57%) и имат единно приложение за всичките си нужди за планиране, резервиране и пътуване (57%).

Значението на социалните мрежи ще продължи да бъде един от стълбовете на връзката между туризма и технологиите.Те ще играят голяма роля по отношение на промоциите, маркетинга, но тяхното използване също ще бъде жизненоважно от стратегическа гледна точка. Да не говорим, че що се отнася до управлението на коментари, оценки и мнения на пътуващите, ролята на социалните мрежи вече е от решаващо значение.

А Интернет на нещата (IoT) е технология, която обещава допълнително да промени туристическата индустрия. Ключовият аспект на тази технология е вграждането на сензори, които са свързани към интернет във физическите обекти. И за нуждите на туристическата индустрия тези обекти могат да бъдат превозни средства, куфари, сгради и т.н. Според прогнозите това ще бъде най-значимият фактор за напредък в персонализирането на клиентското изживяване през следващите години. Някои хотели вече предлагат приложения, които позволяват на посетителите да взаимодействат със стайния термостат или да контролират телевизора. Освен това има възможност да поставите устройство в куфара си и след това да проследите движението му на мобилното си устройство, така че ще знаете точно къде се намира във всеки момент и по този начин да избегнете загубата му на летища и т.н.

А докато технологиите променят пътуванията, амбициозни проекти като този на туристическата платформа Luxury Discounts значително променят българския туризъм. Най-новият проект на платформата е кампанията "Почивка в България".

За да помогне на родния туризъм да се справи с усложнената покрай пандемията от Covid-19 ситуация, компанията е създала и договорила със своите партньори специални ваучери за почивка.

Идеята е, че можете да заплатите ваучерите сега, за да заявите своята подкрепа, и да ги използвате когато прецените, в рамките на следващата година.

Можете да помогнете на туристическия бранш в България още днес. Редица звезди и популярни личности също вече го направиха.