Коментари - Какво знаем за свръхзвуковия "Конкорд" и неговия наследник | IT.dir.bg
назад

Какво знаем за свръхзвуковия "Конкорд" и неговия наследник

Преди 52 години пътнически самолет за пръв път преминава звуковата бариера. Какви са изгледите това постижение да бъде повторено?

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - Какво знаем за свръхзвуковия "Конкорд" и неговия наследник | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Лъжете от самото начало. Първият свръхзвуков пътнически самолет влязал в редовно производство е Ту144. На външен вид доста си приличат с конкорд, но Ту има една допълнителна екстра - подвижна носова част. При излитане и кацане носът на самолета се накланя надолу, за да може да се следи пистата. При конкорд това го няма и катастрофата, заради която самолета е спран от производство става точно заради разпилени детайли от друг самолет върху пистата. Ту144 го спират от употреба, заради катастрофа на Бурже, когато при деминстрационен полет, при излитането на Ту френски военен мираж му пресича пътя буквално на метри. За да избегне сблъсъка, командирът на Ту144 прави рязка маневра, която при нискаата все още скорост на самолета не е била възможна.

ъъъ ... нещо се бъркаш! конкорд също има подвижна носова част! а за Ту144 странно руснаците като причини пишат изключително високи летателни разходи, като основна причина полетите на самолета да спрат, но щом ти казваш явно те лъжат, а ти си прав.

нещо събитията ти не се връзват 1968 Ту 144 прави първия си полет 1973 е катастрофата на изложение в Бурже за която споменаваш (самолета още не е в експлоатация и няма и 1 комерсиален полет) 1975 Ту 144 влиза в експлоатация 1978 Ту 144 е спрян от експлоатация със завършени 26 комерсиални полета не споменавай Ту 144, той е огромен срам за бишия соц строй. Камара пари за разработка, 4 тестови построени, 16 комерсиални самолета построени готови за служба, ... 26 КОМЕРСИАЛНИ ПОЛЕТА и всичко на боклука. Така де в музеи и за скрап. много типично за бившия СССР. най-голяма полза има от Ту 144 със сериен номер 77114 който е използван за научни цели и прави 100тина летателни часа. По късно 1996-99 г същия НАСА и Боинг го наемат и правят щателни летателни тестове именно като част от програмата за бъдещето на реактивните пасажерски самолети, която се споменава в статията. Повечето от останалите излизат от завода, тествани са - Да летят и от там летят право към музея където остават на вечна стоянка.

При соца всичко беше така - цялата пара в свирката.

Ама си залухан русофил.

В статията изрично пише, ча носът на конкорда е подвижен, ама другарят русофил е чукча писател.

Преди 60 години, а не преди 52 г, пътнически самолет преминава скоростта на звука. На 21 август 1961 г. Douglas DC-8 преминава скоростта на звука при експериментален полет.

"On August 21, 1961, a Douglas DC-8 broke the sound barrier at Mach 1.012 (660 mph/1,062 km/h) while in a controlled dive through 41,000 feet (12,497 m) and maintained that speed for 16 seconds." мисля, че е силно пресилено да споменаваме DC-8 в контекста на свръхзвуков полет. между другото ако началната ти скорост е 0 и падаш от 4 км над повърхността ще преминеш звуковата бариера няколко метра преди земята, разбира се ако не отвориш парашут или нещо подобно. с други думи, който и самолет да вземеш, ако можеш да се качиш на 4 или повече километра височина пикираш право надолу към земята, то преди да се размажеш ще си преминал звуковата бариера. това значи ли, че всеки самолет, който може да лети над 4 км е свръхзвуков?

Самолета е красавец,нещо изпреварило времето си с десетилетия,независимо от недостатъците,евала и на руснаците за техните опити.В конкуренцията се ражда напредъка.А,ние много много да не философстваме ,че и пирони не можем да направим??

ТУ-144 В експлоатация от 26 декември 1975 В експлоатация до 1 юни 1978 ЦЕЛИ 3 ГОДИНИ! ЕВАЛА!

Напротив България има много добре развито самолето строене дори бойно такова. Но едни хора навлизат в страната без да пукне пушка срещу тях а те за благодарност затриват цели индустрии и си заминават и с златния резерв и с архива в замяна. Оставят само няколко тъпи каскета да наблюдават и вещо ръководят губернията до ден днешен!

Летял съм с конкорд от ЮАР до ГФР през 1979 г. Голямо удоволствие и лукс беше !!!

Само британците и французите оперираха с конкорд. Ти как си летял до ФРГ? Имал си прекачване в Париж ли?

работи по суборбитални полети на принципа на ракетата - от Ню Йорк до Сидни за около час по балистнична крива стига да има кой да издържи ускоренията

ТУ-144 кацна на летището в София, ама Конкорд не е, имаше много хора като мен, дошли да го разгледат, но аз успях само въшно, на около 50 човека преди мен, беше преустановено влизането заради часът на скорошното му излитане .

Ту-144 за разлика от Конкорда никога не е бил приеман като собственост на никоя авиокомпания, дори и на "Аерофлот". Всички произведени бройки са били собственост на конструкторското бюро Туполев. Т.е. Ту-144 никога не е преминал фазата на експериментален прототип на граждански самолет.

"..."Конкорд" взема дестинацията "Лондон-Ню Йорк" за около 3 часа полови..." === Ох, ох, ох, тия три полови часа... Как добре звучат, три полови часа... Ох...

То само това да беше! Текстът е грешка до грешка, направо е мъка да четеш на моменти.

Гогов, е може ли отново толкова неграмотно? Не те ли е срам от майка ти? Не те ли е учила да пишеш като малък?

"за около 3 часа полови - по-малко от времето за път между София и Варна с кола."------ Тази кола с колко трябва да се движи за да вземе това разстояние, без да отчитаме законите и ограниченията!!??? Магистралата е на 80 км от София и още на толкова от Варна. Ха сега си направете сметката колко е времето за пътуване. Половите неща не ги коментирам....

Ами правилно е написано - 3 часа и половина е по-малко от времето, необходимо за пътуване с кола от София до Варна. Какво не си разбрал?

По-малко е, разбира се. Със същия успех можеше да се напише и "по-малко от времето за път с камила през Сахара". Когато се правят такива сравнения, целта обикновено е да се съпоставят близки времена. А с кола от София до Варна в момента е над 6 часа при спазване на всички правила и ограничения (което пък е все по-рядко явление на пътя).

Конкорд се забива в селцето Roissy-en-France, което е предимно застроено с хотели, които обслужват транзитните пътници и летателния състав от близкото летище Шарл де Гол. В парка на селото има изложен колесник от Конкорд зад стъклена витрина. Впечатляващо сложен агрегат е.

Къде са тия билети Лондон- Ню йорк по 500 лева да си напазарим. Доста глупости се пишат.

Дебнеш на last minute. Цената е без летищни такси.

Wizz Air са предлагали такива. Естествено, че такива цени (на съответното ниво на обслужването естествено) можеш да очакваш само от нискотарифните превозвачи....

Според мен има пазар за свръзхзвукови бизнес самолети с 20- 30 до 50 места. Ботатите уруди дето стават все повече като брой ще ги купуван за ташкарлък.

Е, обажда ти се някоя мадама от ню йорк и ти казва разкрачила съм се идвай. Ти с пътническия влак ли ще се лангъркаш?

Подобно нещо няма как да просъществува, ако няма икономическа обосновка. Ако 90% от пътниците са тип "баба отива да види внуче в Америка", то очевидно няма кой да плати цена x2.5, за някой спестен час. Хората са готови да кацнат на селско летище и да пътуват два часа с градски транспорт за да хванат Low-cost билет!

Ако 90% от пътниците са тип "баба отива да види внуче в Америка" Ако баба ти беше мъжка и имаше дръжка 90% Европа-САЩ са работещи хора връщащи се да видят баба си, отиващи в командировка, отиващи на почивка... Виждал ли си самолет от вътре?

Виждал съм самолет по-отвътре отколкото си мислиш :) Търговската авиация си има закони. Не пускаш редовна линия или чартър, ако не можеш да напълниш седалките, защото всяка празна седалка е загуба. Това е положението, Минке.

Минке бимке... ала бала.. можеш да си измислиш каквото искаш. Самолети мноооооооооооооооооооооооого често летят полу празни и никой не прави отстъпки за баби и дядовци да видят внучето... Пенке ле

Пфф, ти па на "Минке" ли се засегна :) Това е много стар виц - "Тва е положението, Минке - гащи на цветя", казал мъжът в отговор защо се прибира и носи чужди женски гащи. Относно авиацията, имал съм нещастието да правя разчети за чартиращи туроператори, за редовни линии, за частни самолетчета, това е суровата истина - трябва да има кой да плати заплатите на екипажа, зареждането, обслужването на самолета, линейно и базово, цената на самолета, както и да го въртиш, и мен ме кефи да ме закарат с F-35 до Минеаполис, ама не се връзва. Low-cost са друга бира, там врътката е до време и се пести основно от базовото обслужване. Затова все нови самолети. После като стигне до C/D-check заминава където има кой да го плати.

И съществува ли Пенке незасегната сега тази компания на която си правил разчетите - не. А други съществуват. Факт е че за всеки влак (самолет) си има пътници. Те и електрическите коли бяха нерентабилни и не сигурни и още 1000 довода... Ама сега всички правят и се оказа Теслата най-продаваната. Та казваш 90% бабички били по самолетите,а? Я пак... Ефтини манипулации... Остави хората да правят това което могат... Тебе те вудяхме колко знаеш и можеш...

Ой милото то... май с ИП сменячката работиш по-добре отколкото като продавач на билети в офис. ха ха ха

В момента държавите дотират авиокомпаниите дори и за празни места.

Преди 52 години хората създадоха свръхзвуков пътнически самолет и стъпиха на Луната. Сега никой не може или не иска да направи нито едното, нито другото.

Обяснението е, че едно време тези неща са били правени в много голяма степен за престиж. Днес подобни престижни изпълнения са излишни, няма какво да се доказва. Днес ще се лети със свръхзвуков пасажерски самолет или пък ще се пращат хора на Луната само ако е икономически обосновано. Вече е ясно, че и двете неща са възможни. Така, че...

Сатитята е за Конкорд, но коректно е поне да се спомене че е имало и руския (съветския) ТУ144, който дори лети няколко месеца преди Конкорд.

Руснаците, благодарение на развития си шпионаж, бяха опитали да копират „Конкорд“, но не особено успешно - при 80 % от полетите на Ту-144 имаше аварии.

руснаците литнаха с техния ТУ144 по-рано от Конкорда и общо построиха 16 самолета, от които 2 бр. катастрофираха, а англо-френците направиха 14 самолета, от които 1 пропадна безвъзвратно. Що се касае до комерсиалното ползване на двата свръхзвукови самолета ще отбележа само накратко - ТУ 144 никога не е замислян за масови пасажерски полети, доколкото в тогавашната икономика-военна доктрина на СССР дотирането на пътническите полети не е било на дневен ред. Всички летяли ТУ 144 са били ползвани от военните и за пред хората "за пренасяне на поща между Москва и Алма-Ата"; - Конкорд беше бърз (летял съм с него) и много шумен, но пък за сметка на това цените не позволяваха да стане масово средство за придвижване. Факт е, че последните 5 бр. от изостаналите Конкордите бяха съответно "натресени" на Бритиш Еъруейз и Еър Фпанс за съответно по 1 паунд за 2 бр. и по 1 фр. франк за 3 бр. с държавни гаранции и спирането на полетите беше доста облекчително за съответните им бюджети . към горното трябва да се прибави и нарастващата цена на горивата за подобни летателни средства (за инфо както Конкорда, така и ТУ 144 харчеха по 22 т., респ. 26 т. гориво на час. И в заключение: За да си прав, не е достатъчно да смяташ, че когато не харесваш някого, той задължително е изостанал, неспособен и не притежава твоите ценности (каквито и да са ти вменени те!). Бъдете честни и критични и към себе си!

Хахаха. Без значение дали е замислян или не, Ту-144 НЕ Е БИЛ СПОСОБЕН на трансатлантически полети. Докато уникалните РолсРоис Олимпус двигатели с безфорсажен свърхзвук на Конкорд са го позволявали. И така до ден днешен - 'свръзвуковата' скорост на руските бомбардировачи Ту 22 и Ту 160 има чисто символичен характер - лятят така не повече от 1-2 пъти в годината (по информация от руски военен блог).

И какво стана с Ту-144? Какво, какво ... Падна най-зрелищно на авиоизложението в Бурже. Ето това стана. Той има един-единствен полет с журналисти и специалисти Москва-Владивосток. През 1973 г. Ту-144, участващ в Парижкия авиосалон, катастрофира, при което загиват целият екипаж и деветима на земята, а десетки други на земята са ранени. Ту-144 влиза в строя с редовни товарни и пощенски превози през ноември 1975 г., а с редовни пътнически превози – през ноември 1977 г. Високият разход на гориво, силният шум в салона, ред други затруднения и втора катастрофа при изпитателен полет през май 1978 г. водят до преждевременно снемане от строя, с последен пътнически полет на 1 юни 1978 г. Следва доработка с изцяло нов тип двигател и ред други промени. Общият брой произведени апарати е 16. По задание Ту-144 е предназначен да превозва до 15 t, или около 120 (а теоретично, но не и на практика 140 – 150) пътници, на разстояние до 3500 км с пределна скорост 2500 км/ч (Мах 2,35). Зададеният проектен обсег от 6500 км, достатъчен за преки полети между Москва и Далечния изток, не е постигнат. „Експлоатационните“ полети (всъщност, проведени от летци на бюро Туполев, а не на потребителя Аерофлот) са със снижено затоварване и се изпълняват с постоянен форсаж на двигателите, което силно снижава горивната ефективност, а оттам и обсега. Въобще, ПЪЛЕН ПРОВАЛ. Впрочем като всичко крадено от алкашоците.

Хайде да сме по-обективни! Specifications (Tu-144D) Orthographically projected diagram of the Tu-144LL Data from [88][verification needed] General characteristics Crew: 3 Capacity: 150 passengers (11 first class & 139 tourist class) Length: 65.7 m (215 ft 7 in) Wingspan: 28.8 m (94 ft 6 in) Height: 12.55 m (41 ft 2 in) Wing area: 506.35 m2 (5,450.3 sq ft) Empty weight: 99,200 kg (218,699 lb) Gross weight: 125,000 kg (275,578 lb) Max takeoff weight: 207,000 kg (456,357 lb) Fuel capacity: 93,000 kg (205,000 lb) Powerplant: 4 × Kolesov RD-36-51 turbojet or Kuznetsov NK-144 turbofan afterburning engines, 240 kN (54,000 lbf) thrust each Performance Maximum speed: 2,500 km/h (1,600 mph, 1,300 kn) Maximum speed: Mach 2.15 Cruise speed: 2,125 km/h (1,320 mph, 1,147 kn) Cruise Mach number: M2 Range: 6,500 km (4,000 mi, 3,500 nmi) Service ceiling: 20,000 m (66,000 ft) Rate of climb: 50 m/s (9,800 ft/min) Wing loading: 410.96 kg/m2 (84.17 lb/sq ft)

Това са характеристики давани от СССР на хартия, но реално недостижими и непроверени от никой.

Тучката има две зрелищни каскади. Едната е на авиошоуто в Гусанвил, Франция. Жертвите са 6 души екипаж и 8 зрители на земята. От 17 произведени ТУ-144 общо само 55 полета. Конкорд има почти 50 000 полета и 2.5 милиона превозени пътници.

"Направата на свръхзвуков самолет, който да е по-екологичен от съществуващите към този момент дозвукови авиолайнери е доста трудна задача. Ако различните държави и наддържавни организации наложат регулации на сектора, то нов свръхзвуков самолет може и така да не се появи." Стоян Гогов, защо не ни ощастливихте само с този абзац и не си спестихте усилията по дългите въвеждащи изложения от статията с подвеждащото заглавие за "неговия наследник" , а ни карате да си губим времето в неделния ден с прелистване на никому ненужни исторически справки и хипотетични ценови сравнения? Или ви хонорират по wordcounter?

А вие защо не си направихте труда като умен, както подсказва излиянието ви, човек да пропуснете с достойнство статията и да ни лишите от умозаключенията си!? Някой да ви е карал да влизате тук!? Ами да сте станал журналист на мястото на Гогов, дали пък тогава нямаше да четем вашите излишъци.....!?

Ти знаеш ли "3 часа полови" колко секс е, човече?

Нищо работа, ако си от "правилната" страна. Ако си между паламарките... не знам. Сигурно цяла вечност.

Стреса на материята е огромен при свръхзвуковите технолигии. Оттам става много скъпа поддръжката. Така че скоро няма да се лети много бързо.

Пускат едно и също. Освен че огромен проблем е шума и че не може да лети над населени места. Че харчи не помня 2.и половина ли пъти повече гориво. Заради което се отказват и от Ту 144. Другото от снимано на Конкорд бе, че вътре е супер тесен и изобщо не е лукс. Този дето развеждаше на репортаж, непрестанно се навеждаше.