Коментари - НАСА постави рекорд с новия си йонен двигател | IT.dir.bg
назад

НАСА постави рекорд с новия си йонен двигател

НАСА създаде най-бързият йонен двигател, който може да улесни пътуването до Марс.

Обратно в новината

Коментари - НАСА постави рекорд с новия си йонен двигател | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

ВБА

Защо, се обиждате? Когато си отговорите на въпроса, защо американци, и руснаци се дърпат тук на Земята, а в космоса са дружки. Само тогава, като простосмъртни може да стигнете до вярно заключение, какво става в действителност зад кулисите...Много пердета пишат в този сайт, но това е вредно първо за самите тях и после за другите....

мда... да видим какво пише в Wikipedia: "Плазмен двигател, познат и като Двигател на Хол, е вид йонен двигател, използван за задвижване на космически спътници. Тези двигатели са разработени през 50-те и 60-те години на 20 век едновременно в САЩ и СССР (по-активно в Съветския Съюз). Принципът им на действие се състои в улавянето на електрони чрез магнитно поле. Електроните йонизират пропеланта, и от своя страна неговите йони създават тяга. Плазмените двигатели могат да ускоряват до 15-30 km/s, и произвеждат около 1 нютон тяга. Някои съвременни руски плазмени двигатели (СПД-290) имат мощност до 30 киловата. Плазмените двигатели са използвани за задвижване на редица спътници, сред които СМАРТ-1."

Руснаците го закъсват даже и в космоса :)

Майтапиш ли се, "късака" го закъса даже на Земята! МРЗ 115 Евро как ти се виждат?

совалките на лудите крави Челинджър и Колумбия се взривяваха като консерви бомбирал боб:) И последния път като проверявах, лудите крави се молеха на колене и си плащаха като попове на руснаците, за места на руските космически кораби Съюз:)

Не сме в средата на 80-те. Много си зле троле.

"Първа космическа скорост е най-малката начална скорост, която е необходима за тяло, за да стане изкуствен спътник на друго небесно тяло, от което е изстреляно (за Земята V1=7,910 km/s)" - според горната максимална скорост 5 км/с не би трябвало да има нито един спътник в орбита.

Сега руснаците пак трябва да свалят цените на космическите таксита.

РАШКИТЕ ИЗКАРАХА ПЪК 1 МЕГАВАТ ДВИГАТЕЛ = 10 Х 100 КИЛОВАТА .... ДОСЕГА СА ПОХАРЧИЛИ 200 МИЛИОНА ДОЛАРА ПО ПРОЕКТА ... ДЕМЕК ЩОМ ХВЪРЛЯТ ТОЛКОВА СЕРИОЗНИ ПАРИ ЩЕ ИМА И РЕЗУЛТАТ :))

Те и за Бурен хвърлиха много пари с нулев резултат.

1 мегават реактор правят а не двигател..

Точно този тип двигател е разработен от Съветския съюз и от 1971 година насетне е преобладаващото решение за маневрени цели на спътници с дълъг живот. Ако не се лъжа до разпадането на съюза има около 100 спътника с двигатели базирани на ефекта на Хол, след това от НАСА идват в Русия да го изучат, но и до днес това е другия вид двигател, който закупуват редовно от Русия. Ами явно вече могат и сами да си го произвеждат - честито, но идиотите, които всичко обръщат на мужици и кравари не отдават необходимото уважение нито на руснаците успели да усъвършенстват един вид плазмен двигател до масова употреба (повечет геостационарни платформи са с такива днес), нито усилията на НАСА, която вади късата клечка, но пък тества 3-4 пъти повече различни конструкции плазмени двигатели, което и да не ги довежда до нещо толкова успешно създава знание, от което със сигурност и руснаците са се възпозлвали в търсенето си на успешни конструкции.

не е вярно а серт-1 на наса от 1964 е какво?

" АК-47 ( нерегистриран ) 16.10.2017 18:47 Един цитат за малоумните европедита и проче козяшка БГ сган:Cпopeд cъздaтeлитe нa тoзи пpoeĸт, йoнният двигaтeл щe дaдe възмoжнocт зa ocъщecтвявaнe нa пилoтиpaни ĸocмичecĸи пoлeти дo Mapc caмo cлeд 20 гoдини...>Само след некви си ..ДВАДЕСЕТ ГОДИНИ!! Типично за лудите говеда, все говорят с: Ще....Ще...щее....И НАКРАЯ -НЕ БИДЕ!!!! ФАКТИ!! Алоо малоумняците!! Руснаците ще имат такъв двигател не след двадесет години, а до 2-3 години!!!" Руснаците яко са го закършили. толкова са зле, че "новата" им ракета "ангара" е летяла всичко на всичко 1 път и то без полезен товар. а всъщност в тази "нова" ракета няма нищо ново. Има товароподемността на Фалкон 9 а в най-тежката си модификация- 35 тона на ниска орбита,а Фалкон Хеви0 53. За това пък струва 130 милиона долара, а Фалкон 9 струва само 60 като освен това и първата му степен се връща...

Я сега обясни, каква ракета е Фалкън Хеви и каква Ангара, а?:) Фалкъна е една безнадеждно остаряла концепция, която няма бъдеще. Руската Ангара е бъдещето! И то точно благодарение на свойта модулност, в зависимост от товара който искаш да качиш на орбита, може да използваш един, три, пет или седем блока -степени! Съответно и товара който качваш на орбита, варира! И всичко това става само с една ракета! Кравите могат само да си мечтаят за това! Я сега обясни, какъв процент от връщаната първа степен на Фалкъна се рециклира...и каква не?! Защото това никъде не се споменава, а се споменаваше тихом мълком за проблеми с отделните елементи на конструкцията..а колко от тях биват подменяни? 10-20-30-90%?!

" оспорваш ( нерегистриран ) 16.10.2017 18:15 учените от Мичиганския университет или този, който е писал статията, нищо не се разбира, освен дебили, обиди, нютони и нз си какво ..." Не бе дебил резултата е по-скоро от типа минахме 1 нютон, вече сме на 5.4 ама за свестен мотор трябват поне 500 000 нютона тяга. С две думиучЕните работат ама на Марс ще прати хора Мъск с технология от 60 те години (моторите Мерлин) и композити и електроника от 21 век- това за резерварите за гориво и компютрите които управляват полета:)

"Значи 100 KW са доста голяма мощност, това са примерно 100 реотана по 1000 Вата, или около 74 конски сили." Не бе говедо 100 квт са точно 136 конски сили:)

Един цитат за малоумните европедита и проче козяшка БГ сган:Cпopeд cъздaтeлитe нa тoзи пpoeĸт, йoнният двигaтeл щe дaдe възмoжнocт зa ocъщecтвявaнe нa пилoтиpaни ĸocмичecĸи пoлeти дo Mapc caмo cлeд 20 гoдини...>Само след некви си ..ДВАДЕСЕТ ГОДИНИ!! Типично за лудите говеда, все говорят с: Ще....Ще...щее....И НАКРАЯ -НЕ БИДЕ!!!! ФАКТИ!! Алоо малоумняците!! Руснаците ще имат такъв двигател не след двадесет години, а до 2-3 години!!! И това е ядрен ракетен двигател, в който енергията необходима за работата на йонния двигател се изработва от ядрен рекатор..С такъв двигател, полета до Марс ще трае около два месеца!!! И това не са измислиците на оная лудка крава Илън Мъск, с неговите огромни бурета с барут, които след изгаряне на горивото се превръщат в едни летящи космически ковчези!!! За малоумните европедита, дето толкова обичат да лижат анала на западните луди крави, и непрекъснато крещят, че ватенките не могат, не знаят, те пият само боряшник и прочие простотии, ще дам какво да напишат в търсачките, та да се образоват малко- Ядерная энергодвигательная установка мегаваттного класса...Руснаците вече изпитват отделните елементи на прототипен двигател, който ще е готов..ВНИМАНИЕ!! НЕ НЕ СЛЕД 20 ГОДИНИ, КАКТО Е ПРИ КРАВИТЕ!! А ДО ЕДНА ДВЕ ГОДИНИ!!! А честито да ви е сорсчета гнили мозъчета:)

ти си много просто парче

Se taia

Днес троловете здраво са налазили :) Само две думи за руската космическа програма за Марс - Фобос грунт :) Толкова за безаналоговите руски технологии (между другото пак "ще") :) Та колко марсохода имат руснаците? Колко сонди имат извън слънчевата система? Единствения им успех извън земната орбита е кацането на Венера - и дотам.

Само две думи: Руснаците са първи в космоса... Руснаците изстрелват първия сателит Руснаците имат първия космически кораб..Първата жена в космоса..Първото излизане в космоса..Първото скачване в космоса..Първия космически вседеход-Луноход...Лудите крави все догонват и догонват..Дори жалкия им Кюриосити е копие на руския Луноход..Факти

Ти си много прост

Е много си зле Тъпак!

Забравил си да кажеш, че двигателите на расияните са с изместен център на тежестта.

Мигрантския енетратор който прониква в еврогейския ти задник, определено е с изместен център на тежеста:) Факт :)

"пpи пoдaдeнa мoщнocт oт 100 КW ce гeнepиpa 5,4 нютoнa cилa, ĸoeтo ĸъм днeшeн дeн e aбcoлютeн peĸopд пo eфeĸтивнocт нa плaзмeния двигaтeл". Значи 100 KW са доста голяма мощност, това са примерно 100 реотана по 1000 Вата, или около 74 конски сили. Но тласкащата сила от 5.4 нютона е мизерна, толкова тежи предмет с маса от 550 грама! Един човек ако вземе да бута, ще създаде много по голяма тласкаща сила от тази! И този двигател бил много ефективен?! Според тези данни, които сте написали, ефективността му е около 0.0054%! Защо си мисля, че обикновените реактивни двигатели са доста по ефективни от това?

а за колко минути има гориво химически реактивен двигател? Идеята на тези е, че може да ускоряват много дълго време и за далечни полети ще се представят по-добре.

Добре, нека направим някои изчисления. Ако космическият кораб за Марс е с тегло 10 тона, такъв двигател за един час работа би го ускорил до около 2 м/с, за едно денонощие работа - до около 47 м/с (или 168 км/час), и чак за около година работа би го ускорил до около 17 км/с, което си е вече космическа скорост! Като за тази цел би изразходвал около 876 Мегаватчаса енергия, като не знам дали въобще би могъл да натовари толкова гориво!

"Скоростта на изстрелваната плазма е много по-голяма от скоростта на изстрелваните газове при химическите ракетни двигатели, откъдето и теоретичната максимална скорост е много по-голяма. Опитвал си се умножиш 2 числа, ама хайде се опитай да сметнеш каква ще бъде скоростта на космически апарат с тегло 1 тон, тласкано със сила 5,4 нютона след половин година, ако началната му скорост е 0 км/ч. (за простота приемайки, че скоростта на изстрелваната плазма е безкрайно по-голяма от скоростта на апарата)." Няма тука простота бе дебил прост! Има импулс на двигателя в нютон секунди и маса на двигателя заедно с горивото! Факт е, че импулса на Мерлин Д е 300 милиона нютон секунди при маса на мотора под тон и маса на горивото 60 тона!За този ютиен двигател импулса за 6 месеца е само 80 милиона нютонсекунди а масата не може да е 1 тон понеже за да се захранва със 100 киоловата 6 месеца му трябва ядрен реактор с тегло поне 10 тона!Ако говорим за КПД то КПД то на този двигател ев направо трагично!Защо? Защото 100 киловата да дадат само 5.4 нютона тяга е направо трагикомично!Под 0.0001%!

учените от Мичиганския университет или този, който е писал статията, нищо не се разбира, освен дебили, обиди, нютони и нз си какво ...

Ябълката измисли телефон а пък НАСА двигател... "С 2004 года российские холловские двигатели начали применяться на борту зарубежных космических аппаратов ведущих фирм США и Европы. В настоящее время 3 из 5 мировых лидеров по производству спутников (EADS Astrium (EU), Thales Alenia Space (EU) и Space Systems/Loral (USA)) используют холловские двигатели, сделанные в России.Таким образом, плазменные двигатели холловского типа пример советской/российской технологии мирового уровня, активно использующейся не только в России, но и за рубежом."

Статията не е за това, че са открили този тип двигатели, понеже те са известни отдавна. В случая става въпрос за най-бързият йонен двигател.

а китайците ще чакат 20 години, нали..!??

Йоните се подават чрез изгорели ватенки

От Уикипедия: Плазмен двигател, познат и като Двигател на Хол, е вид йонен двигател, използван за задвижване на космически спътници. Тези двигатели са разработени през 50-те и 60-те години на 20 век едновременно в САЩ и СССР (по-активно в Съветския Съюз). Принципът им на действие се състои в улавянето на електрони чрез магнитно поле. Електроните йонизират пропеланта, и от своя страна неговите йони създават тяга. Плазмените двигатели могат да ускоряват до 15-30 km/s, и произвеждат около 1 нютон тяга. Някои съвременни руски плазмени двигатели (СПД-290) имат мощност до 30 киловата. Плазмените двигатели са използвани за задвижване на редица спътници, сред които СМАРТ-1.

Със сигурност сегашни ракети летят с над "5 ĸилoмeтpa в ceĸyндa". Май китайските ядрени Донг-Фенг, бяха с около 29 000км/ч. За секунда излиза около 8 ĸилoмeтpa. Билзки до тези са и други ракети.

двигатели или с двигатели на Електромагнитен принцип летят два до три пъти по-бързо от тези с гориво на експлозивен принцип по няколко прости причини , няма нужда от такова гориво,което означава много малко тегло ,икономия на финансови средства и върхова екологичност.

Да не се окаже после проблем със спирането. ;) Дори да обърнат ефекта, спирането да е твърде бавно и затова да се прави със стандартни двигатели.

тва рушняците са го измислили още преди 100 години

Чети нагоре извадката от Уикепедия за плазмените двигатели: "Тези двигатели са разработени през 50-те и 60-те години на 20 век едновременно в САЩ и СССР (по-активно в Съветския Съюз)." Просто явно сега го ДОРАЗВИВАТ! Иначе от преди половин век и повече. Че сега има спътници с такива двигатели.

БРЦК

Някой знае ли какво има на Марс ,че всички се надпреварват да стигнат там? Който не знае да прочете за Анунаките. На марс са имали колония където са пращали златото от земята и са го преработвали преди да го пратят на Нибиру.

Не четеш правилната книга. Прочети съвременната македонска история и ще откриеш, че първи на Марс са стъпили макетата и цялата земя там е тяхна.

Точно така. Според закона на Исакче Нютонски, сека ябълка фърлена нагоре, пада обратно на македонска земя.

Se taia

Тя тая нарибу не трябваше ли да е минала вече покрай Земята и да е обърнала полюсите, заличавайки човечеството? Това го повтаряте като мантра от около 7-8 години Аман от простотии...

И калай ни пращаха да си калайдисваме тенджерите, че боба загаряше.

са на светлинни години пред руснаците в тази област.И това не е първият двигател който създават а вторият, но на друг принцип.Първият го създадоха в Центъра за космически полети "Джонсън" под наименованието "И Ем-драйв",които работи на електромагнитен принцип т.е. на имплозивна енергия в Космоса и практически без финансови разходи и за 70 дни пътуване до Марс.А сега американските учени създават и друга разновидност, новия си йонен двигател.И не само това ,с тези двигатели ракетите няма да се изстрелват от земната повърхност а директно от най-горните слоеве на атмосферата от самолет със специална платформа за това.Този самолет беше показан в пресата,най-големия в света,чудо на американската наука и техника.

САЩ показаха като най-големия самолет в света - Stratolaunch, който е създаден да изстрелва ракети в Космоса. Свръхмощната машина притежава внушителен размах на крилете от близо 117 метра, 6 двигателя, използвани от Боинг 747, и два фюзелажа - всеки с дължина от 72 метра. Празен Stratolaunch тежи 250 тона, а напълно натоварен - 590 000 килограма. Освен това машината е с цели 28 колела, предава NOVA.

някога изобщо отлепял ли се е от земята? За изстрелване на спътник няма да питам. "Не казвай 'хоп' преди да си скочил." - американска народна мъдрост

Знаем го Ем-драйв супер е ама не работи. А Руснаците в отговор създават свигател който се движи сам и връща енергия :) Йонни двигатели има от много отдавна за съжеление са все така неефективни и са поредното доказателство че не всичко може да се пресметне, примерно щом днеска е това след 5 години ще е 2 пъти по-добро а след 10 години 4 пъти. Друго доказателство е термоядреният синтез.

....ъхъ...напред са я...пък за нагоре ходят на Байконур.

Se taia

Сериозно ли? Я погледни последните данни за полетите на SpaceX vs РосКосмос и пак обади да видим... Рашките изостават И в космическата си програма за сметка на 10 годишна частна компания... Щеше да е смешно, ако не беше тъжно... Иначе за военни цели заделят все по-голям бюджет... все така неефективно (80% е реклама на безаналоговите оръжия...)

ето ти нещо отпреди 2 години: На испытательном комплексе Конструкторского бюро химавтоматики в Воронеже успешно завершены первые огневые испытания высокочастотного ионного электроракетного двигателя. Об этом сообщается на сайте Роскосмоса. Испытания прошли на специальном вакуумном стенде и подтвердили соответствие параметров двигателя заложенным техническим характеристикам. Ионные двигатели могут найти применение в коррекции орбиты спутников и осуществлении полетов в дальний космос. В Воронеже создание ионных двигателей началось в 2012 году. В дальнейшем конструкторы планируют проведение новых огневых испытаний для наработки ресурса и проверки стабильности подтвержденных характеристик при длительной эксплуатации.

едно време четях в детските книжки....НАСА да не го пробват в хангара на Стенли Кубрик в Мохаве дето "кацнаха" на Луната

ниво,защото имаш информация за световните достижения на науката и техниката от .............детските книжки и от руското ИнформБюро.

Така е,какви са тия йони двигатели,някаква детска играчка в сравнение с "недостижимите" руски такива.......ако не са руснаците нищо няма да излети в космоса....и няма и да се върне.......за зомбираните ушанки няма нищо по-велико от руското и те така и ще си умрат така,че е загуба на време да се отварят очите на слепите

" ... ( нерегистриран ) 16.10.2017 13:07 Енергията необходима за поддържане на полазмата в дълбокия космос има ограничени възможни източници. Най-очевидния е ядрен реактор, но има много конструктивни проблеми за такова решение." Какви са тия "конструктивни проблеми"? На подводниците отдавна има компактни ядрени реактори. Проблема ев липсата на ефтини мощни носители които да закарат на орбита реактора.Но Мъск скоро ще реши окончателно и този проблем. Едва ли има по-тежка единична част за реактора пот 150 тона:)

Разработват се около 30-тина мини ядрени реактори с тегло не-повече от 10 тона и мощност 1-2-3 МВт. А горивото изгаряно от 1 Мерлин за 300 секунди е от порядъка на 60 тона. За същата ефективност в Космоса с Йонен двигател трябват около 10 тона гориво или общо около с около 20 тона общо тегло се постига ефективност над 3 пъти по-добра, но за продължително време, каквото имам достатъчно при полет към Марс. Освен това на Марс ще е нужен ядрен реактор. Най-вероятно за връщане ще се ползва 2-ра ракета изпратена към Марс и стояща в орбита без екипаж, която може да пътува и дълго без да е нужно използване на Йонния двигател и той да се запази само за връщането на Земята на хората. То е ясно, че с една ракета работата няма да стане с кацане, излитане и връщане на Земята. Но излитане на сравнително малък модул от Марс и скачване с втора орбитираща ракета за връщане е единственото решение за момента.

Само дето за йонният двигател не си вземаш гориво от земята а си го събираш от космоса.

Тц, проблема е в охлаждането на реактора. Топлината му мощност е няколко пъти по-голяма от електрическата, а там вода няма...

От гледна точка на науката, това е много интересено постижение. Но от чисто практическа гледна точка, все още е напълно беполезно. Що се отнася до химическите двигатели - вояджер разви към 25км/с, а не само 5, та се оправете.

Войаджър използва гравитационни прашки. Не е от двигателите му тази скорост.

Енергията необходима за поддържане на полазмата в дълбокия космос има ограничени възможни източници. Най-очевидния е ядрен реактор, но има много конструктивни проблеми за такова решение.

Дайте да сметнем реа;лно какво може този двигател!Сила 5.4 нютона- това е силата с която дърпат надолу към земята половин кило сирене!За целта са нужно цели 100 квт енергия което говори, че тиози мотор е крайно смотан!На земята един мотор 100 киловата или 1з6 конски сили може да тегли и със сила 20 тона или 200 000 нютона!Якото е, че може да му пецнат и ядрен реактор и да бичи и няколко години! Но да видим 5.4 нютона за 6 месеца са 84 милиона нютон секунди!Само един мотор Мерлин Д има 300 милиона нютон секунди и барабар с горивото е поне 10 пъти по-лек от атомния реактиор за 100 квт! Демек както се казва посоката е правилна но резултатите са още трагични!

Предимството на този двигател не е, че е по-добър от този на твоята кола в земни условия по асфалт, а че е по-добър от двигателя на твоята кола в космически условие. Сега по-ясно ли ти става? Скоростта на изстрелваната плазма е много по-голяма от скоростта на изстрелваните газове при химическите ракетни двигатели, откъдето и теоретичната максимална скорост е много по-голяма. Опитвал си се умножиш 2 числа, ама хайде се опитай да сметнеш каква ще бъде скоростта на космически апарат с тегло 1 тон, тласкано със сила 5,4 нютона след половин година, ако началната му скорост е 0 км/ч. (за простота приемайки, че скоростта на изстрелваната плазма е безкрайно по-голяма от скоростта на апарата).

" да бе ( нерегистриран ) 16.10.2017 11:36 "В дълбокия космос радиацията е двойна" Тва как го сметна? И дали да не прочетеш за слънчевата редиация и земната магнитосфера? Или чукча не читател..." Това не е сметнато бе дебил- това е ИОЗМЕРЕНО! Двойна е радиацията сравнена не със земятъа,а с тая която получават космонавтите на международната станция! а там изкарват и година! Това важи за "нормалния" фон, тук не са отчетени слънчевите изригвания които са непредсказуеми!Но наистина ако резерварите с водата са с дължина няколко метра и се поставят между слънцевто и екипажа то полетът до Марс ще е възможен и несмъртоносен! Друг е въпроса как там ще построят землянките!Но на първопроходците винаги им е трудно! Даже колонизацията на америка върви крайно зле и белите са били на ръба на измирането от глад и болести! Ама е глейте сега САЩ и Канада!

Американците пак удариха в земята тези които едва ли ще кацнат някога на Луната! Пък на Марс едва ли?

Що бе след 70-80 години може и те да стъпят на Луната. Все пак и за руснаците никога е твърде силна дума.

Браво на руснака!

И рушняците имат такъв, ама е секретен! Каза ми го детройта.... хахаха.

попрочети за да не се излагаш следващия път

имат йонно плазмен двигател и то доста отдавна тестван

То всички имат, в случая обаче става въпрос за ефективност на трансформация на мощност в тласкателна сила.

Гледам събрали сте се все специалисти по космически полети и давата акъл, явно сте решили проблемите на полетите в космоса и сега си чешете пръстите. :-) Или пак някой путиноиден русофилистик с амнайсе профила е получил превод в рубли и бърза да оправдае жалкото си съществуване.

Какво има на тоя Марс, че всички тръгнали натам? Сложете им едно AMG на тия ракети бе... Или пък хвърлете малко джилязо на Марс, и ще видите как, и с каруца може да се отиде!

Марс е червив от железо бе, за това е ръждиво червен:)

Значи онези с каруците могат да изпреварят йония двигател :)

"Но старателно се премълчават въпросите в какъв вид ще пристигнат,как ще преживеят и като какви ще се върнат от там пътешествениците.Високо енергийните ядра не се задържат от полиетилени,графитни бои,наноекрани?" Виж кво бе морков на международната космическа стнция летят по около година. Получават за това време 10 БЕРА радиация. В дълбокия космос радиацията е двойна но ще летят до там 6 месеца. Така, че не говори глупости. Колкото до Марс там ще се живее под земята то е ясно. Или ще се построят модули които ще се покрият с почва или марсиански грунт и те ти защита от радиацията.

"Морков"пожелавам ти от все сърце приятно прекарване на Марс!!!Аз за сега ще се въздържа!:-)))

Crazy Space

Абе принципно си в ролята на някаква ревлива бабичка която оплаква колумб, че ще умре от морска болест и да не тръгвал с ония 3 наръча дъски в океана.Няма как да спреш прогреса и жаждата за приключения.Даже и да е неуспешен за заселване и колонизиране на този етап Марс съвсем скоро щебъде посетен от човек. а в бъдещето не се знае предвид, че Слънцето ще усилва излъчването си Марс все повече и повече ще се загрява.А тука може и да не бъде толкова конфортно колкото днес.

"В дълбокия космос радиацията е двойна" Тва как го сметна? И дали да не прочетеш за слънчевата редиация и земната магнитосфера? Или чукча не читател...

И какъв е проблема след като ползват източник на енергия от порядъка на 100-1000 кВ, че и нагоре да направят магнитно поле? достатъчно да защити кораба? Да не говорим, че и проста наелектризирана мрежа играе роля за на спирачка за йоните, както и материали каквито има след като могат с тях да влизат в радиоактивни зони. Отделно може да разположат и водните резервоари в посока на Слънцето. Решения има хиляди.

Ех че водопад от замъгляваща информация се вихри по темата Марс.Дали йонния двигател ще улесни пътуването до там - няма спор,ДА,да,да. Но старателно се премълчават въпросите в какъв вид ще пристигнат,как ще преживеят и като какви ще се върнат от там пътешествениците.Високо енергийните ядра не се задържат от полиетилени,графитни бои,наноекрани?!Плесените и гъбичките в изолираната от външна атмосфера апаратура не прощават на никого.Куриозити мълчи по въпроса има ли микроорганизми там,колко силно грее с плазмените си потоци слънцето и как ще се чувстват в дъжда от космически гама лъчи.А за скеча за тераформирането да не говорим!Май ще се гордее с някоя торба марсиански каманаци с неизвестен биологичен състав-ПАЗИ БОЖЕ!!!

проблеми с пътуването до Марс безброй! и какво от това? решават се един по един! Нали не очакваш йонния двигател да реши проблемите с радиацията? Или направо всички проблеми с пътуването до Марс. Щото звучиш се едно казваш няма смисъл да разработваме двигател щом проблема с радиацията и куп други са нерешени. Ми то на тая логика и проблема с радиацията няма смисъл да му търсим решение щото въпроса с двигателя не е решен! Нещо си в някъв мисловен тупик брат! Но не се бой изход има! Това че сме на стъпка 15 от 1 000 015 в пътешествието си до Марс, не значи, че няма да стигнем.

Вир .бг стига сте преписвали всеки експеримент на Американците. Поне изчакайте да има ефект. За сега е експеримент и нас много не ни грее, понеже още не сме си решили проблема със елементарните заплати и пенсии и не е ясно дал ище преживеем зимата.

Не само експеримент, а и постижение на ефективност. Ама вас тъпаците явно ви интересува кой е направил по-голяма бомба.

Те ще излязат в околоземна орбита и използвайки скоростта от химдвигателите ще се до-засветкат за Марс. Дотук добре. А как ще се връщат от Марс. Явно няма, поне не в близко време.

Вир .бг стига сте преписвали всеки експеримент на Американците. Те добре ще се засветкат, ама как ще спрат?!?! Може би трябва да вземат със себе си Щерев да се понапъне и да спре американците да не се изтрепат в Марс от голямата скорост.

Със същия двигател, бе тъпанар. Ускоряват 60 дни и намаляват после за 40 дни. Освен това може да намаляват с въртене около Марс по елипса с пресичане на атмосферата, като я използват за спирачка. А и Ракетата губи скорост с отдалечаване от Слънцето. За изпотрепването питай руснаците, че досега всичко което закараха на Марс се разби, а американците имат няколко марсохода от които 3 работят години наред

по- скоро , като се засилят толкова много, как ще спрат?

Атомната електроцентрала от мегаватовата класа (ЯЭДУ) е съвместен проект на група от предприятия, които са част от Roskosmos и Rosatom и има за цел да създаде ЙОНЕН ДВИЖИТЕЛ от 1 мегават . ... 1 МЕГАВАТ = 1000 КИЛОВАТА :)) ... .... Ядерная энергодвигательная установка мегаваттного класса Материал из Википедии свободной энциклопедии

Кретенче това е нещо съвсем друго. Това е захранващия блок, а тука ти говорят за трансформацията на тази енергия в реактивна сила. Това че ще направят реактор 1000 кВт не означава, че ще изкарат изходна сила повече от тези 5,4 Нютона, както и в случая не се говори за захранващия източник на двигателя.

Ти си много интересен,той селяка е мерна единица за тъпота 1 ДЕТРОИТ и храчи това което му напишат а ти искаш да е в час......той отдавна е в междучасие и то безкрайно а ти му четеш тъпотиите,поне по някоя копейка да взема за тях:))))))))))

"Haй-eфeĸтивнитe xимичecĸи paĸeтни двигaтeли ycĸopявaт ĸocмичecĸия aпapaт дo cĸopocт oĸoлo 5 ĸилoмeтpa в ceĸyндa." Да се чуди човек как се изстрелват спътници когато минималната склорост за да не паднат е 8 км в секунда.

И как ли се ускоряват сателитите до скорост 30 км/с, след като началната им скорост не превишава 5 км.с.?

... бе морков.

"Tecтoвeтe нa ycĸopитeля Х3, пpoвeдeни тaзи ceдмицa пoĸaзaxa, чe пpи пoдaдeнa мoщнocт oт 100 КW ce гeнepиpa 5,4 нютона" Дали списвачите на новина са наясно, че 5.4 нютона са равни на 540 грама на Земята.

в космоса, обаче масата е почти нула и тази тяга мести планини.

В космоса или на земята, масата си е маса. Не бъркай маса и тежест. И не се меси в неща, от които не разбираш.

Хората са написали че е в тестов период и че имат напредък. Освен това идеята е че първо се използва класически двигател с химическо гориво и когато излезе от въздействието на гравитацията да се използва йоннен двигател. Той не носи гориво със себе си и ще работи дълго време което ще осигори необходимата скорост.

"100 КW ce гeнepиpa 5,4 нютoнa"...много сме далече от реално приложение все още

Може само че химическите двигатели дават да кажем средно 1000 кН за 300 секунди или общо 300 000 кН обща мощност, докато такъв двигател дава 5,4 Н, но за 3600 сек х 24 х 100 дни ти прави близо 50 000 кН, което при 10 пъти по-малко тегло и ефективност ти дава същата или по-голяма ефективност. Но това означава, че и първата степен е доста по-малка и в крайна сметка ефективността е в пъти по-добра.

Ти учебник по физика някога отварял ли си? Умножаваш нютон по секунда и получаваш пак нютон, че го наричаш и мощност на всичкото отгоре. Пратете грамотни тролове! Тоя не става.