Коментари - Русия превърна стар съветски самолет в хибрид | IT.dir.bg
назад

Русия превърна стар съветски самолет в хибрид

Модифицираната версия на Як-40 има електродвигател с перка

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - Русия превърна стар съветски самолет в хибрид | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Такова животно като електрически самолет за търговски полети е невъзможно. Батериите са прекалено тежки, за да може да се конструира нещо подобно за далечни полети.

Това хвърчило изглежда ужасно.

Аз не виждам тук никаква новина, от каквото и да било естество. Съществува серийно производство на електрически самолети за превоз на пътници - ALICE, който може да прелети 440 морски мили (около1000 км) със скорост 220 възела, превозвайки 9 пасажери, с товароподемност около 1.4 тона. Таван на полета 32000 фута (10000 м). Задвижва се с два електродвигателя от по 640 кВт, разположени в задната част, от двете страни на Т-образния вертикален стабилизатор.

Пак някой е отчел дейност.

ЛЛ означава Летающая Лаборатория. Това е изпитателен самолет и ще остане в единствена бройка, като тестова платформа и демонстратор. Самолети с индекс ЛЛ се създават от повече от 85 години. Абе може ли пълни лаици да превеждат толкова некомпетекнтно и некадърно? Може - в дир-а е така.

миФката.

...и продължение на историята (и тенденциозното некадърство на "редактора") Самолетът, в този му вид е СГЛОБЕН от руснаци, но НЕ СТАВА ДУМА ЗА РУСКА РАЗРАБОТКА!!! Става дума за поръчка на ЧЕШКОТО конструкторско бюро и самолетостроителен завод "Let Kunovice". Всъшност, точното наименование на модификацията е Jak-40LL (от Letajici Labor - пак същото, но на чешки). Чехите са сметнали, че тримоторният ЯК-40 e подходящ за експериментална платформа за изпитания на бъдещия техен електрически двигател за най-продаваният им самолет Let L 410 «Turbolet». Т.е., правилното име на статията трябва да е - "Чехи наеха руска фирма за изпитанията на експериментален електродвигател, монтиран на ЯК-40"

Не съм много сигурен но "Let Kunovice" май вече не съществува, а се нарича "Aircraft Industries" и е 100% руска собственост.

Прав си - наистина собственик е руската "Уральская горно-металлургическая компания", но, слава Богу, инженерите и техническата база са си чешки и руските мениджъри не се бъркат на развойната дейност, докато фирмата е на печалба :) Всъшност, от техническа гледна точка, решението за използването на ЯК-40 e отлично. Самолетът поначало покрива един куп изисквания на военните, включително увеличената живучест, при която е възможе нормален полет дори при само един работещ щатен двигател. Т.е., полетните изпитания са в условия на максимална възможна сигурност за пилотите и учените на борда. Изпитваните електрически двигатели са с мощност, практически съвпадаща с използваните в момента турбовитлови М-601Е - 510КВт. Т.е., ако решат проблемите с батериите и охлаждането, руснаците ще получат самолетният еквивалент на "Тесла" - лек, но обемен самолет за полети на средни разстояния (700-900км), с полезен товар около 1400кг - 18-20 пътника, при скорост 400 км/ч и отговарящ на всички еконорми в Европа. Тъй като пък производителят е в Чехия, излизането на европейския пазар ще е относително лесно. Честно - пожелавам им успех!

Не знам колега, но да ползваш самолет, който гори 1000 кг керосин на час за лаборатория е странно! Як-40 е анти самолет. Направен е да вози двама генерала с жените им и два куфара и да каца в кал и локви. За друго не става. За правене на пари от превоз по въздуха при сегашните цени на керосина - абсурд. За това изделие мога да ви разказвам с часове, но нещата за които мога да го похваля не са много.

_stankow

От километър личи, че е експеримент. Толкова странно е залепен този "нос", толкова против законите на аеродинамиката, че няма накъде повече. Просто чехите "усвояват едни пари". На европейците. Дето си мислят, че техниката е като вибраторите - можеш да сложиш на всичко батерии и моторче ! Ах да, със слънчева батерия ! :) И биеш барабана как спасяваш света !

какви чехи са те опънали тебе на МАКС2021 и с версия на ЯК с който РУСНАЦИТЕ се хвалят.

_stankow

Чехи или руснаци - разработката е само за "усвояване" на "еко" фондове. За нищо друго не става. А пък руските зелени талибани не са по-малко гнусни от чешките и германските си колеги.

По времето на бай Тошо имахме 2 такива правителственни самолета. Единия седеше на летището в София, а друфия в Доброславци. Близал съм във втория и трябва да ви кажа, самолета си беше супер луксозен и всичко си му беше както пишат по дебелите книги. Интересното е, къде отидаха тези самолети, заедно с 20-ина МИГ 23, които имахме базирани в Доброславци и Габровница. Та те пазеха небето на западна България. Къде се дянаха всичките тези самолети, които имахме по тошово време? Те бяха в изправност и ЛЕТЯХА! Пълна загадка и мистерия.....

Аз само да питам - какво точно и на кого си близал, в този самолет? :D

Единият "отиде" в Хему Ер, този на бай Тошо LZ-DOS. Дълго време летя там, като бизнес самолетче. Интериорът му беше автентичен и абсолютно запазен от онези времена. Сега мисля че изгнива в източната част на летателното поле, заедно с няколко ВАЕ-145, също на Хемус Ер.

Извинявам се за печатната грешка самолетите са ВАЕ-146.

До: ... Миг-23 в Габровница и Доброслявци не бяха 20-тина а 49. Стояха паркирани на стоянката до височинния дом на летището в Доброславци, преди да ги нарежат на скраб. Някои продадохМЕ зад граница, например Миг-23 МЛД 204 - "отлетя" за Cote d'Ivoire. Има една негова снимка от 2004 година, обрасъл, пожълтял фанар и изгоряла боя - грозна гледка!

Отидоха на вторични суровини, там където е мястото на висчки руски боклуци.

Вие не сте нормални...

кои сте тия ВИЕ?

Невероятно тъпоумен превод от оригиналната руска статия. Това НЕ е хибриден самолет. Т.е. - електрическият двигател там НЕ е част от силово-задвижващата установка, а е поставен само с цел експерименти. Самият двигател е особен - неговите намотки са от високотемпературен свръхпроводник и именно те са главната цел на изпитанията. Целта е не само да се изпита работата на такъв ел-двигател в реални условия, но и на всички свързани с него акумулатори, преобразуватели, контролни блокове и т.н. Оттам и буквите ЛЛ в името на тази модификация на самолета - "Летяща Лаборатория". Т.е., машината си лети с двата щатни турбореактивни двигателя - тези, разположени отзад на фюзелажа. Третият щатен двигател - този разположен в основата на опашната плоскост е заменен с турбовалов газотурбинен двигател, към който е закачен електрогенератор, захранващ изпитвания ел-двигател, и пълнещ акумулаторите, поддържащи криогенната система. Да поясня - "високотемпературен свръхпроводник", към момента е проводник с нулево съпротивление при температури около 150-170 К, което е съществено подобрение от свръхпроводниците работещи само при температури близки до 0К. Такъв например е итрий-барий-медния оксид, която сплав получава свойства на свръхпроводник при 92К, което дава възможност да се охлажда просто с течен азот (77Н). Оттам и нужда от охлаждаща система.

Прав си, но толкова може да се очаква от Стоян Гогов. Когато пишеш по проблеми, които не са ти ясни се получава това недоносче. Некадърно написаната статия е и сред основните причини за изключително малоумните кементари под нея.

Част от кампанията за въздържане на иновативните новини от Русия. Дето се казва, като се изопачи една новина, след това е трудно да се разбере истината.

кога успяха да го краднат от Ръсел Хемли или не става дума за истинския високотемпературен свръхпроводник, за поредната сероводородна партенка?

тъпия гюбрясал цървул ганьо само за кражби и измами мисли.. ббаахаха

не те знам цървуле за какво мислиш, но това са фактите. Няма да ти кажат на каква база е. Голяма тайна... ;) Ама тази тайна я пише от 2018 в американско списание :))))

знаем ги всички руски успехи на руското хвърчилостроене... накрая има мъртви руски герой и разбити руски самальоти.ха.ха

Бойнг на MAX

Ех, ЩУрав! ГоУем дебил си баЦе!

Нещо не сте разбрали. Това е мини вятърен генератор и произвежда ток за лаптопите на пътниците

_stankow

Не е смешно. Всички по-големи пътнически самолети имат такава вятърна турбина. При пълен отказ на електрическата система се изнася автоматично встрани от фюзелажа и дава захранване на най-най важните системи, колкото да може да кацне самолетът. Не е голяма, няма и метър в диаметър. Но при скорости от няколкостотин км в час сигурно дава до 5-6-на kW. Впрочем, в такива ситуации на пътниците хич не им е до лаптопи ...

Ръшън лаптопс се захранват с природен газ или с въглища от Донбас. Евтино и удобно!

само да питам... тия 680 к.с. успяват ли да компенсират тежеста на батериите които са намъкнали в самолета

ами, като гледаш, не успяват ли?... Баси малоумните въпроси

_stankow

Не успяват. И никой самолет не успява. Въобще самолетът е полетял когато братята Райт успяват да направят изключително лек двигател с вътрешно горене за самолета си. Всичко друго преди тях е било вече изобретено, взаимствали са го, с едно изключение. Но самолетът е полетятл именно благодарение на ДВГ (после ГТД). Само той има достатъчна специфична мощност (кс/кг), за да може самолетът да лети. Когато го заместите с електродвигател и батериите към него - това вече не е самолет. И най-добрите батерии са с един порядък с по-нисък енергиен капацитет от добрия стар керосин. И това е непреодолима разлика. Фундаментални физически ограничения. Не става електролетът. Може да става само за демонстрации пред попечителите на зелени фондове. Но вече не е самолет. Няма маневреност, няма скорост, няма товароносимост, няма височина, нищо не остава от самолета. Но докато има Гретенчета да дават пари - ще има и тарикати, които ги прибират. Парите, не гретенчетата.

както винаги пропагандата ти е тъпа, като всяка ватнишка работа. Какво ще кажеш за cepийнaтa вepcия нa eлeĸтpичecĸия caмoлeт Аlісе на израелската компания Еvіаtіоn Аіrсrаft?

муа ха ха ха ха ха ха ха ха ха... неее... рашките са уникални. :))))) ха ха ха ха ха хора... това е за графата вицове Кога ще видим танк с перка? :))))

Ама няма

ама има

"Як-40 е съветски самолет, разработен през 60-те години на миналия век." - ами така е, те по-нови неща нямат.

ах, колко си оригинален... само в собствените си оченца, обаче

Може, но е абсолютно прав! Русия няма нито един разработен, конструиран, произведен в серия и експолатиран, собствен граждански самолет. НИТО ЕДИН!!!!

Да се похвалиш с нашия ?