ЕС ще задължи производителите на битова техника да предлагат сервиз най-малко 10 години след продажбата | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
ЕС ще задължи производителите на битова техника да предлагат сервиз най-малко 10 години след продажбата
Снимка: Pixabay

ЕС ще задължи производителите на битова техника да предлагат сервиз най-малко 10 години след продажбата

Причината са многобройните жалби на граждани

| Редактор: Кристиан Антонов 8 1036

От 2021 г. в ЕС влизат нови правила, които да защитят допълнително потребителите при покупка на битова техника. Всяка компания, която предлага на пазара перални, хладилници, съдомиялни, осветителни тела и друга техника, която може да се използва в дома, ще е необходимо да поддържа сервизите с резервни части за нея минимум 10 години след нейната продажба.

Причината за приемането на подобен регламент са многобройните жалби на потребители, които не могат да поправят своите сравнително нови продукти, защото им се отговаря, че вече няма части за тях и е по-добре да се насочат към покупка на нова техника, вместо да се опитват да ремонтират старата. Това не е нито в полза на клиентите, нито е екологично.

Според специалисти, производителите на битова техника отдавна са минали приемливите граници и се възползват от монополното си положение при предложението на различни продукти "извивайки ръцете" на клиентите си, които искат да ремонтират своя развален продукт малко след като гаранцията му е изтекла.

От 2021 г. всички производители ще бъдат задължени законово до поддържат до 10 години след последната продажба части за своите продукти, а ако не могат да предоставят част за устройство, да го заменят с ново.

ЕС ще задължи производителите на битова техника да предлагат сервиз най-малко 10 години след продажбата

ЕС ще задължи производителите на битова техника да предлагат сервиз най-малко 10 години след продажбата

Причината са многобройните жалби на граждани

| Редактор: Кристиан Антонов 8 1036 Снимка: Pixabay

От 2021 г. в ЕС влизат нови правила, които да защитят допълнително потребителите при покупка на битова техника. Всяка компания, която предлага на пазара перални, хладилници, съдомиялни, осветителни тела и друга техника, която може да се използва в дома, ще е необходимо да поддържа сервизите с резервни части за нея минимум 10 години след нейната продажба.

Причината за приемането на подобен регламент са многобройните жалби на потребители, които не могат да поправят своите сравнително нови продукти, защото им се отговаря, че вече няма части за тях и е по-добре да се насочат към покупка на нова техника, вместо да се опитват да ремонтират старата. Това не е нито в полза на клиентите, нито е екологично.

Според специалисти, производителите на битова техника отдавна са минали приемливите граници и се възползват от монополното си положение при предложението на различни продукти "извивайки ръцете" на клиентите си, които искат да ремонтират своя развален продукт малко след като гаранцията му е изтекла.

От 2021 г. всички производители ще бъдат задължени законово до поддържат до 10 години след последната продажба части за своите продукти, а ако не могат да предоставят част за устройство, да го заменят с ново.