War Planet Online – мобилна стратегия с български привкус | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
War Planet Online – мобилна стратегия с български привкус 3
снимка: Геймлофт България

War Planet Online – мобилна стратегия с български привкус

Ключово заглавие за софийското студио

0 5030

За всеки гейм разработчик процесът по създаването на една игра е наистина специален. Идеите и реализацията им много често определят нейния успех сред аудиторията. Последният зависи не само от качеството на крайния продукт, но от последващата му поддръжка. Тя е необходима част от жизнения цикъл на една игра, за да може да се поддържа интереса на феновете ѝ, веднъж след като е спечелено тяхното внимание.

Колко време е актуална след нейния дебют е също толкова важно спрямо това, колко души са я изиграли от първата седмица. Безсмъртните класики могат да предизвикват интерес десетки години след като са излезли на пазара. Подобен успех е мечтата за всеки разработчик, но реално подобни заглавия са много, много малко. Предвид голямото количество игри, които има на пазара и излизат всяка година за различните платформи, дори четири години активност могат да се окажат много време и трудни за постигане.

Такава е историята на War Planet Online - онлайн мултиплеър стратегия в реално време (MMORTS), разработена и публикувана от френския гигант и лидер при мобилните игри Gameloft. Сред множеството интересни факти при нея е, че тя е разработена почти напълно от българското студио на групата. В края на август, тя отбелязва своята четвърта годишнина от излизането си на пазара, като продължава да пленява десетки хиляди играчи от целия свят. Налична е за iOS, Android и Windows (през Windows Store и Steam.

снимка: Геймлофт България

Ключово заглавие за софийското студио

War Planet Online се оказва едно от трите ключови заглавия, създадени от софийското звено "Геймлофт България". Това е играта, която бетонира позицията на родния екип като водещ ключов във френската група и затвърждава неговите компетенции в разработката на MMORTS продукти. Българското студио прави най-големия си пробив с друга подобна стратегия March of Empires, която е първата игра, която влиза в класацията Топ 5 по приходи на Gameloft. War Planet Online е втората, която постига това - факт, с който българският екип се гордее изключително.

"Благодарение на War Planet Online, ние имаме вече цели две заглавия в Топ 5 на Gameloft по приходи", коментира Танко Шокеров, студио мениджър на "Геймлофт България". "March of Empires преди това постави София като един от ключовите играчи в групата, но War Planet Online ни затвърди този статус".

"Играта е печеливш и успешен проект четири години след излизането си на пазара в изключително конкурентна среда, което е огромно постижение", коментира Павел Яначков, главен дизайнер в екипа на War Planet Online.

Тя е разработвана почти изцяло от софийския екип в продължение на две години. Основните задачи по дизайн, концепция, визия, техническа част и програмиране са извършени в България. Елементите, които са изнесени към други звена на Gameloft са локализацията, музиката и портването на играта за Windows и Android. Така, около 90% от работата е свършена в София. В момента, ситуацията е сходна и с поддръжката ѝ през четирите години след излизането ѝ на пазара.

снимка: Геймлофт България

Играта като услуга

Една от формулите за успеха на игрите на Gameloft е техният модел за развитието им като услуги. Тоест, непрекъсната поддръжка, ново съдържание и начини за монетизация. War Planet Online е Free to Play (f2p) или свободна за сваляне и инсталиране, като впоследствие геймърите могат да купуват различни бонуси и съдържание вътре в нея.

"Ние гледаме на игрите си като на услуги, а не като на завършен продукт. В този смисъл постоянно търсим иновации, подобрения и различни начини, с които да ангажираме и радваме играчите", коментира Емил Тонев, гейм мениджърът на War Planet Online в момента.

Той допълва, че средата на f2p пазара се промяна постоянно с бързи темпове. Това създава различни предизвикателства за екипа. От една страна тимът трябва да се стреми да разширява базата от играчи, да се търсят нови механики, които хем да привличат още верни фенове, хем да запазват удоволствието на лоялните такива.

Оптимистично напред

Шест години след започването на работа по War Planet Online, "Геймлофт България" гледа с оптимизъм към бъдещето. Както на заглавието, така и на самото студио. Според екипа, War Planet Online се намира в доста добра позиция спрямо тенденциите на пазара и нейните резултати.

"Следим пазара и вярвам, че сме в много добра позиция за предстоящите предизвикателства", коментира гейм мениджърът на War Planet Online Емил Тонев.

Постигнатото от играта е доста, не само като приходи за Gameloft, но и като други показатели. War Planet Online продължава да надгражда съдържанието и възможностите за феновете.

"Четири години и 31 ъпдейта след пускането си на пазара War Planet Online е играно и обичано заглавие със страхотна общност, част от която е с нас от първия ден на играта", коментира гейм дизайнерът Павел Яначков.

Играта създава нещо друго - изгражда още по-опитни специалисти в областта на MMORTS жанра. Според студио мениджъра Танко Шокеров това е важно за развитието на българското звено оттук-нататък.

"В този проект успяхме да изградим не само добра игра, но и страхотен екип - което за нас е истинският успех, тъй като сериозните професионалисти се крие и тайната на нашата експертиза", коментира Шокеров. Той допълва, че това играе ролята на стабилна основа за "Геймлофт България" и в новото им самостоятелно заглавие - Heroes of the Dark, което беше показано на представянето на новите модели iPhone 13 на Apple.

 

* съдържание на Геймлофт България

War Planet Online – мобилна стратегия с български привкус 3

War Planet Online – мобилна стратегия с български привкус

Ключово заглавие за софийското студио

0 5030 снимка: Геймлофт България

За всеки гейм разработчик процесът по създаването на една игра е наистина специален. Идеите и реализацията им много често определят нейния успех сред аудиторията. Последният зависи не само от качеството на крайния продукт, но от последващата му поддръжка. Тя е необходима част от жизнения цикъл на една игра, за да може да се поддържа интереса на феновете ѝ, веднъж след като е спечелено тяхното внимание.

Колко време е актуална след нейния дебют е също толкова важно спрямо това, колко души са я изиграли от първата седмица. Безсмъртните класики могат да предизвикват интерес десетки години след като са излезли на пазара. Подобен успех е мечтата за всеки разработчик, но реално подобни заглавия са много, много малко. Предвид голямото количество игри, които има на пазара и излизат всяка година за различните платформи, дори четири години активност могат да се окажат много време и трудни за постигане.

Такава е историята на War Planet Online - онлайн мултиплеър стратегия в реално време (MMORTS), разработена и публикувана от френския гигант и лидер при мобилните игри Gameloft. Сред множеството интересни факти при нея е, че тя е разработена почти напълно от българското студио на групата. В края на август, тя отбелязва своята четвърта годишнина от излизането си на пазара, като продължава да пленява десетки хиляди играчи от целия свят. Налична е за iOS, Android и Windows (през Windows Store и Steam.

снимка: Геймлофт България

Ключово заглавие за софийското студио

War Planet Online се оказва едно от трите ключови заглавия, създадени от софийското звено "Геймлофт България". Това е играта, която бетонира позицията на родния екип като водещ ключов във френската група и затвърждава неговите компетенции в разработката на MMORTS продукти. Българското студио прави най-големия си пробив с друга подобна стратегия March of Empires, която е първата игра, която влиза в класацията Топ 5 по приходи на Gameloft. War Planet Online е втората, която постига това - факт, с който българският екип се гордее изключително.

"Благодарение на War Planet Online, ние имаме вече цели две заглавия в Топ 5 на Gameloft по приходи", коментира Танко Шокеров, студио мениджър на "Геймлофт България". "March of Empires преди това постави София като един от ключовите играчи в групата, но War Planet Online ни затвърди този статус".

"Играта е печеливш и успешен проект четири години след излизането си на пазара в изключително конкурентна среда, което е огромно постижение", коментира Павел Яначков, главен дизайнер в екипа на War Planet Online.

Тя е разработвана почти изцяло от софийския екип в продължение на две години. Основните задачи по дизайн, концепция, визия, техническа част и програмиране са извършени в България. Елементите, които са изнесени към други звена на Gameloft са локализацията, музиката и портването на играта за Windows и Android. Така, около 90% от работата е свършена в София. В момента, ситуацията е сходна и с поддръжката ѝ през четирите години след излизането ѝ на пазара.

снимка: Геймлофт България

Играта като услуга

Една от формулите за успеха на игрите на Gameloft е техният модел за развитието им като услуги. Тоест, непрекъсната поддръжка, ново съдържание и начини за монетизация. War Planet Online е Free to Play (f2p) или свободна за сваляне и инсталиране, като впоследствие геймърите могат да купуват различни бонуси и съдържание вътре в нея.

"Ние гледаме на игрите си като на услуги, а не като на завършен продукт. В този смисъл постоянно търсим иновации, подобрения и различни начини, с които да ангажираме и радваме играчите", коментира Емил Тонев, гейм мениджърът на War Planet Online в момента.

Той допълва, че средата на f2p пазара се промяна постоянно с бързи темпове. Това създава различни предизвикателства за екипа. От една страна тимът трябва да се стреми да разширява базата от играчи, да се търсят нови механики, които хем да привличат още верни фенове, хем да запазват удоволствието на лоялните такива.

Оптимистично напред

Шест години след започването на работа по War Planet Online, "Геймлофт България" гледа с оптимизъм към бъдещето. Както на заглавието, така и на самото студио. Според екипа, War Planet Online се намира в доста добра позиция спрямо тенденциите на пазара и нейните резултати.

"Следим пазара и вярвам, че сме в много добра позиция за предстоящите предизвикателства", коментира гейм мениджърът на War Planet Online Емил Тонев.

Постигнатото от играта е доста, не само като приходи за Gameloft, но и като други показатели. War Planet Online продължава да надгражда съдържанието и възможностите за феновете.

"Четири години и 31 ъпдейта след пускането си на пазара War Planet Online е играно и обичано заглавие със страхотна общност, част от която е с нас от първия ден на играта", коментира гейм дизайнерът Павел Яначков.

Играта създава нещо друго - изгражда още по-опитни специалисти в областта на MMORTS жанра. Според студио мениджъра Танко Шокеров това е важно за развитието на българското звено оттук-нататък.

"В този проект успяхме да изградим не само добра игра, но и страхотен екип - което за нас е истинският успех, тъй като сериозните професионалисти се крие и тайната на нашата експертиза", коментира Шокеров. Той допълва, че това играе ролята на стабилна основа за "Геймлофт България" и в новото им самостоятелно заглавие - Heroes of the Dark, което беше показано на представянето на новите модели iPhone 13 на Apple.

 

* съдържание на Геймлофт България