Проучване на фирмата за пазарни анализи Counterpoint Research за пазара на премиум смартфони с цена над 400 долара през 2018 сочи, че Apple продължава да има най-голям дял в този сегмент. Компанията държи 51% дял, което е спад със 7% спрямо предходната година, предава Mobile Bulgaria.

Втората позиция се заема от Samsung с 22%, а третото място е за Huawei с 10%. Силното представяне на Huawei се отдава на успеха на сериите P20 и Mate 20, като компанията бележи ръст в Китай и Европа.

Интересно е да отбележим, че в региона на Централна и Източна Европа най-голям дял сред премиум устройствата има Samsung, следвана от Apple и Huawei.

OnePlus бележи най-голям ръст в сегмента на устройства с цена между 400 и 600 долара благодарение на рекордните си продажби в Индия. Компанията вече има дял от 2% при едва 1% през 2017. По-впечатляващо е развитието на OPPO, която достига 6% пазарен дял при 1% през 2017.

Като цяло премиум сегментът при смартфоните бележи ръст от 14% на годишна база на фона на общ спад на доставките на смартфони в световен мащаб с 3%. Китайските производители разширяват своето присъствие сред премиум устройствата за сметка на установените производители като Samsung и Apple.

В сегмента на ултра премиум устройствата с цена над 800 долара също се наблюдава ръст, като Apple доминира с пазарен дял от 80%. Според анализа на Counterpoint Research потребителите са склонни да платят повече, стига да могат да използват устройствата за по-дълъг период от време. Очаква се този сегмент на пазара да продължи да расте благодарение на устройствата със сгъваеми екрани и навлизането на 5G технологията.