Популярни приложения за срещи препродавали лични данни | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Популярни приложения за срещи препродавали лични данни
Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Популярни приложения за срещи препродавали лични данни

Тези практики може да доведат до случаи на дискриминация, манипулиране или експлоатация

| Редактор: Лилия Чалева 3 1723

Популярните приложения като приложенията за срещи Тиндър и Грайндър препродават на трети компании лични данни - включително за сексуалната ориентация на ползвателите си - в нарушение на регулациите, предаде Франс прес, като се позова на норвежка организация.

Според Норвежкия съвет на потребителите Грайндър, който се представя като "най-голямата в света мрежа за срещи на гей, бисексуални и транссексуални хора", споделя данни за местонахождението, айпи адреса, възрастта и пола на потребители с множество трети компании, които така получават възможност да прецизират рекламите си.

Споделянето на тези данни издава сексуалната ориентация на ползвателите, посочва Съветът. Доклад, изготвен с негово участие и озаглавен "Извън контрол", представя резултатите от проучване как десет приложения събират и използват личните данни на ползвателите си. Заключението е, че "рекламната индустрия системно нарушава закона".

"Всеки път, когато отворите приложение като Грайндър, рекламни компании получават данни за местонахождението ви, за използваното от вас устройството и дори за това, че ползвате приложение за гей-срещи", отбелязва австрийският активист Макс Шремс.

Това е безобразно нарушаване на европейските права за поверителност на ползвателите, се казва в комюнике на Норвежкия съвет на потребителите - независим орган, който се финансира с публични средства.

Приложението Тиндър също е критикувано, че споделя данни на ползватели с най-малко 45 компании, собственост на групата, управляваща едноименния сайт за срещи Мач груп.

Критики има и към приложения като Кибла Файндър (компас, който показва на мюсюлманите посоката за молитва), Клу и МайДейс (които следят месечния цикъл и овулацията), както и детската игра Май токин Том 2.

Двайсет месеца след влизането в сила на Общия регламент за защита на личните данни (RGPD) на Европейския съюз потребителите продължават да са масово следени и да са обект на профилиране в интернет, а не разполагат с никакво средство да научат какви организации обработват данните им и как да ги спрат, отбелязва норвежкият Съвет. Според него тези практики може да доведат до случаи на дискриминация, манипулиране или експлоатация.

Популярни приложения за срещи препродавали лични данни

Популярни приложения за срещи препродавали лични данни

Тези практики може да доведат до случаи на дискриминация, манипулиране или експлоатация

| Редактор : Лилия Чалева 3 1723 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Популярните приложения като приложенията за срещи Тиндър и Грайндър препродават на трети компании лични данни - включително за сексуалната ориентация на ползвателите си - в нарушение на регулациите, предаде Франс прес, като се позова на норвежка организация.

Според Норвежкия съвет на потребителите Грайндър, който се представя като "най-голямата в света мрежа за срещи на гей, бисексуални и транссексуални хора", споделя данни за местонахождението, айпи адреса, възрастта и пола на потребители с множество трети компании, които така получават възможност да прецизират рекламите си.

Споделянето на тези данни издава сексуалната ориентация на ползвателите, посочва Съветът. Доклад, изготвен с негово участие и озаглавен "Извън контрол", представя резултатите от проучване как десет приложения събират и използват личните данни на ползвателите си. Заключението е, че "рекламната индустрия системно нарушава закона".

"Всеки път, когато отворите приложение като Грайндър, рекламни компании получават данни за местонахождението ви, за използваното от вас устройството и дори за това, че ползвате приложение за гей-срещи", отбелязва австрийският активист Макс Шремс.

Това е безобразно нарушаване на европейските права за поверителност на ползвателите, се казва в комюнике на Норвежкия съвет на потребителите - независим орган, който се финансира с публични средства.

Приложението Тиндър също е критикувано, че споделя данни на ползватели с най-малко 45 компании, собственост на групата, управляваща едноименния сайт за срещи Мач груп.

Критики има и към приложения като Кибла Файндър (компас, който показва на мюсюлманите посоката за молитва), Клу и МайДейс (които следят месечния цикъл и овулацията), както и детската игра Май токин Том 2.

Двайсет месеца след влизането в сила на Общия регламент за защита на личните данни (RGPD) на Европейския съюз потребителите продължават да са масово следени и да са обект на профилиране в интернет, а не разполагат с никакво средство да научат какви организации обработват данните им и как да ги спрат, отбелязва норвежкият Съвет. Според него тези практики може да доведат до случаи на дискриминация, манипулиране или експлоатация.