Социалните мрежи трябва сами да проведат целенасочена реформа на своята дейност, така че решително да се откажат от дезинформацията в полза на достоверността и състраданието. С такъв призив излезе британският принц Хари в есе, публикувано в американското списание "Фаст къмпани".

Изданието е специализирано в областта на технологиите, бизнеса и дизайна.

По думите на принца той и съпругата му Меган са изложили своята идея на изявени предприемачи, на ръководители на големи корпорации и на маркетингови експерти. "Нашето послание е ясно - състоянието на цифровите медии е в криза, така че компаниите имат шанса да преразгледат своята роля във финансовата поддръжка на онези онлайн платформи, които формират ненавист и изкривяват истината", отбелязва кралската особа.

Принц Хари обърна внимание и на финансирането на популярните социални мрежи. "Те ни се струват безплатни средства за общуване, написа принцът, изразявайки и мнението на съпругата си Меган. Но на практика те не са без пари и ни струват твърде скъпо - с всяко кликване те узнават все повече неща за нас. Нашите информации, лични данни и тайни навици стават обект на търговия за рекламно място и за долари!"

Внукът на кралица Елизабет Втора провеждал консултации с експерти и за това как да бъде заменена склонността към дезинформация с принципите на "състраданието и правдивостта" в работата на социалните мрежи.