Астрономи откриха двете напомнящи най-много Земята екзопланети | IT.dir.bg

Размерите на двете планети са близки до тези на Земята

| Редактор: Надежда Христова 10 4017

Израелски учени заключиха, че две планети, които кръжат около червено джудже, известно като звездата на Тийгардън, напомнят много повече Земята, отколкото другите известни екзопланети, съобщи Физ.орг.

Звездата на Тийгардън е от спектрален клас А (червени звезди) и се намира на разстояние 12,5 светлинни години от Земята. В обитаемата зона, т.е. на подходящо за съществуването на вода в течно състояние разстояние от светилото, има две земеподобни планети - Тийгардън В и Тийгардън С. Те бяха открити през юни т.г. в рамките на проекта CARMENES за търсене на планети около червени джуджета.

Екзопланетите са достатъчно близо до звездата, като са с период 4,9 и 11,4 дни. Въртенето им е синхронно, т.е. те винаги са обърнати с едната си страна към светилото. Специалистите засега на могат да определят състава на атмосферата на небесните тела, но на повърхността им е възможно да има вода в течно състояние. При това въздушната им обвивка е с между 3 пъти по-малка и 17 пъти по-голяма плътност в сравнение с тази на земната атмосфера.

Размерите на двете планети са близки до тези на Земята. Учените констатирали, че е 60-процентна вероятността температурата на повърхността на Тийгардън В да е между 0 и 50 градуса Целзий. Тийгардън С най-вероятно е студена колкото Марс.

Размерите на двете планети са близки до тези на Земята