България за пръв път със своя експозиция на Международния конгрес на астронавтиката | IT.dir.bg

Снимка: Симона Спасова

Blue Origin обяви планове за създаване на първата частна космическа станция

| Редактор: Симона Спасова 2 911

На 25 октомври 2021, в Дубай се откри годишният Международен конгрес на астронавтиката, най-мащабното събитие в сферата на космическите изследвания. За пръв път в 70 годишната история на събитието, то се провежда в арабска страна, като организатор е сравнително скоро основаният Космически център на ОАЕ - Мохамед бин Рашид.

Конгресът събира под един покрив представители на високо ниво на всички космически агенции, международни организации, както и редица частни компании и изследователи.

Тази година за пръв път и България е представена на официалната експозиция в рамките на конгреса, чрез ЕндуроСат, първата наша компания специализирана в разработването и предлагането на наносателити и сателитни услуги, които дават възможност на космически компании, агенции и университети да изстрелват свои полезни товари в орбита.

Естествено, голяма част от събитието се фокусира и над постиженията и плановете на ОАЕ в космическите изследвания. От Космическия център на ОАЕ - Мохамед бин Рашид обявиха планове за достигане и изследване на Венера преди края на десетилетието, както и програмата Марс 2117, която цели да създаде обитаем човешки хабитат на Марс до 100 години.

Компанията Blue Origin пък обяви планове за създаване на първата частна космическа станция, която ще носи името Orbital Reef и ще представлява нещо като бизнес парк, който ще подпомага изследванията и производството на микрогравитация.

В тези си усилия, компанията ще си сътрудничи с търговската космическа компания Sierra Space, както и с Boeing и Университета в Аризона.

Изпълнителният директор на Blue Origin Брент Шерууд заяви, че компанията му ще намали разходите за космически полети.

Според информационен лист, публикуван от Blue Origin, Orbital Reef ще лети на височина от 500 километра, малко над МКС, като хората на борда ще могат да се насладят на 32 изгрева и залеза на ден.

Blue Origin обяви планове за създаване на първата частна космическа станция