До 2 години ще открием следи от живот на Марс, смята известен учен | IT.dir.bg

Снимка: ЕSA

Той очаква два роувъра да потвърдят тезата му до 2021 година

| Редактор: Кристиан Антонов 14 2019

"НАСА е в все по-близо до откриването на някаква форма на живот на Марс, но светът все още не е готов за последствията от това откритие." С тези свои думи д-р Джим Грийн предупреди, че двата роувъра на НАСА и Европейската космическа агенция могат да намерят доказателство за живот на Червената планета до няколко месеца след пристигането им на през март 2021 година.

ЕкзоМарс роувърът, наречен Rosalind в памет на британския химик Розалинд Франклин, ще проверява за наличие на някаква форма на живот "пробивайки" повърхностния слой на планетата на дълбочина от близо два метра. Пробите, получени по този начин ще се изследват веднага в мобилна лаборатория, а по думите на учения - резултатите за него са предвидими.

Той сравнява предстоящото откритие с това на Коперник, който през 16-и век доказа, че Земята се върти около слънцето.

"Това би дало цяла нова посока на мислене. Не смятам, че сме готови за резултатите", сподели учения за английски медии.

"Въпросите, които предстоят да възникнат са свързани с това как този живот се отнася към нас, как сме свързани. Може ли също така живот да се придвижва от планета на планета, или там е възникнал самостоятелно?", допълва той.

Същевременно роувърът на НАСА ще изпрати част от пробите обратно към Земята, където те да бъдат изследвани по-подробно, което на практика ще бъде първия път в който материал от Марс ще долети до нашата планета