ГМО-корали ще оцелеят глобалното затопляне | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images

Открит е генът, който прави някои корали по-устойчиви

| Редактор: Катя Димитрова 12 932

Учени от Института за наука "Карнеги" разкриха кой е генът, който помага на някои видове корали да оцеляват във все по-затолящата се вода, причинена от глобалното затопляне. Те дори имат план за редактиране гените на тези организми, с цел да придобият устойчивост към топлината.

По този начин изследователите се надяват да запазят рифовете, докато климатичните промени продължават своя ход.

Преди да успеят да проучат генетичния код на коралите, учените са се опитвали да стигнат до оплодените яйца, които коралите освобождават при специфични условия във водата. Те са били необходими на изследователите за техните експерименти с технологията за генно редактиране CRISPR.

До момента проектът е отнел няколко години само в този първоначален етап. Но с оплодени яйца на разположение, екипът е успял да установи, че именно генът HSF1 е предоставил на коралите способността да оцеляват и в по-гореща вода. Сега специалситите вярват, че биха могли да използват CRISPR за засяване на коралови рифове с яйца, променени така, че да носят гена на топлоустойчивост.

Проблемът обаче е, че този план би бил незаконен съгласно австралийското законодателство, което забранява редактирането на гени с CRISPR.

Открит е генът, който прави някои корали по-устойчиви