Как един фотоапарат на МКС помага на науката на Земята (галерия) | IT.dir.bg

Как един фотоапарат на МКС помага на науката на Земята (галерия) 31

Как един фотоапарат на МКС помага на науката на Земята (галерия)

Учените използват свободни изображения на планетата ни, направени от астронавтите на МКС

Изкуственото осветление през нощта влияе върху поведението на градската дива природа, показва скорошно проучване, публикувано в Nature Scientific Reports.

За изследването си учените картографираха нивата на светлина в град Чикаго, използвайки публично достъпни изображения на Земята, направени от астронавти от Международната космическа станция.

Проучването е само един пример за голямото разнообразие от научни изследвания, основани на изображения, направени от астронавтите на борда на МКС, използващи съоръжението Crew Earth Observation (CEO).

Вижте най-добрите снимки, направени от Crew Earth Observation >> >> >>

Други скорошни изследвания използват тези изображения, за да покажат, че градските зелени площи, които допринасят за благосъстоянието на хората, рядко са в непосредствена близост до мястото, където живеят хората, което ги прави по-малко ефективни.

Друго проучване разчита на снимките за картографирането на населението, важен инструмент за градско планиране, разпределение на ресурсите и предотвратяване на бедствия и реагирането на тях.

"Фотографията на астронавтите от космическата станция предоставя регионална и глобална перспектива на земните повърхности и какво се променя на там", споделя Уилям Стефанов, мениджър на Научното бюро за проучване на НАСА в космическия център "Джонсън".

Повечето спътници събират данни от едно и също място и около едно и също време на деня за определени интервали от време. Орбитата на МКС е такава, че станцията на практика не прелита единствено над Южния и Северния полюс. Това позволява заснемането на цялата планета, а достъпността на изображенията могат да помогнат дори на родната наука.

Как един фотоапарат на МКС помага на науката на Земята (галерия) 31