Комета ще премине близо до Земята, ще може да се види с бинокъл | IT.dir.bg

Комета ще премине близо до Земята, ще може да се види с бинокъл 2
Снимка: Pinterest

Комета ще премине близо до Земята, ще може да се види с бинокъл

46П/Виртанен е открита още през 1948 година

Кометата, наречена на откривателя си Карл Виртанен, ще се приближи максимално до Слънцето през нощта на 12 срещу 13 декември, когато ще е най-ярка и ще може да се наблюдава с просто око. Няколко дена след това - на 16 декември, тя ще премине сравнително близо до Земята - на около 11 милиона километра.

Шанс за сблъсък с нашата планета няма, а макар кометата да бъде видима с просто око, астрономите препоръчват използването на бинокъл.

Къде трябва да гледаме за кометата

Кометата 46П/Виртанен е открита на 17 януари 1948 година, като диаметърът ѝ се оценява на малко над километър. Сегашното преминаване на обекта покрай Земята ще е най-близкото в историята на наблюденията ѝ, които са сравнително чести, защото кометата се приближава до Слънцето на всеки 5 години.

Астрономите разкриват, че обектът орбитира между Юпитер и нашата звезда и макар да променя периодично орбитата си, то за нашата планета не съществува абсолютно никакъв риск от сблъсък.

Комета ще премине близо до Земята, ще може да се види с бинокъл 2