Кримски астроном любител откри нова комета в Слънчевата система | IT.dir.bg

Кримски астроном любител откри нова комета в Слънчевата система 2

Кримски астроном любител откри нова комета в Слънчевата система

Борисов е един от най-продуктивните любители астрономи

Астрономът любител от кримското селище Научний, Генадий Борисов - откривателят на първата междузвездна комета, откри нова комета в Слънчевата система, предаде ТАСС. Става въпрос за деветия открит от него звезден обект.

По-рано бе съобщено, че през август Борисов за пръв път в света откри междузвездна комета, която бе кръстена на него. Тя се намира на границата между съзвездията Рис и Рак и се движи със скорост около 30 км/сек.

Генадий Борисов

"Открих новата комета в началото на ноември. Тя получи названието C2019V1 (Borisov)", каза Борисов.

По думите му, кометата се намира на границата между съзвездията Орион и Близнаци и след няколко дни ще навлезе в съзвездие Близнаци. "Това е далечен обект, който лети сред много звезди в Млечния път", поясни Борисов.

Той за пръв път откри комета през 2013 г. Любопитен факт е, че завършилият в Москва любител сам изработва телескопите си. Последното му устройство разполага с 65-сантиметров диаметър.

Кримски астроном любител откри нова комета в Слънчевата система 2