Междузвезден обект вероятно току-що е навлязъл в Слънчевата система | IT.dir.bg

Снимка: Pixabey

Той е открит от любител - астроном от Украйна

| Автор: Александър Александров 16 10965

Междузвезден обект вероятно съвсем наскоро е навлязал в нашата Слънчева система. Той е забелязан за пръв път от любител - астроном в Украйна и е наречен C/2019 Q4 (Borisov). Предполага се, че представлява комета.

При по-късни наблюдения други астрономи са установили, че обектът се движи прекалено бързо, за да търпи влиянието единствено на гравитацията на Слънцето. А това показва, че е възможно той да е пристигнал от локация извън Слънчевата система.

Към момента астрономите се опитват да изчислят траекторията на небесното тяло. И ако установят, че то има елиптична орбита около Слънцето, ще бъдем принудени да приемем, че не е междузвезден обект. Ако се установи, че орбитата наподобява хипербола и дори нещо като отметка обаче, това би потвърдило, че кКометата не е от нашата Слънчева система.

Ако мистериозният обект е с междузвезден произход, той би бил едва вторият подобен след Оумуамуа, открит през 2017 година. Но, докато учените забелязаха Оумуамуа, когато вече излизаше от Слънчевата ни система, новият обект все още навлиза в нея. И това е огромно предимство за астрономите, които ще имат повече време за наблюдението му.

Той е открит от любител - астроном от Украйна