Микроби "подсказват" на учените за живот на други планети | IT.dir.bg

Снимка: istock by Getty Images

Микроби "подсказват" на учените за живот на други планети

Учените са достигнали до този извод, анализирайки утайки, взети от морското дъно

Дълбоководни микроби оцеляват с много по-малко енергия, отколкото се е предполагало, че е възможно, пише сп. "Ню сайънтист", позовавайки се на резултатите от британско изследване.

За целите му учени от университета "Куин Мери" в Лондон са анализирали проби от утайки, взети от морското дъно.

Изследователите са установили, че дълбоководните микроорганизми консумират много по-малко енергия, отколкото се смятало за необходимо за поддържането на живот. Настоящото изследване може да подобри разбирането на биологичните процеси и да открие нови възможности за търсене на извънземен живот.

Използвайки модел, който разглежда различни аспекти на местообитанието, включително скорост на разграждане на органичния въглерод, наличие на кислород и брой на наличните микроорганизми, Джеймс Брадли и екипът му са изчислили скоростта на изразходване на енергия за една микробна клетка. Учените са открили, че тази стойност е 100 пъти по-ниска от считаната досега за пределна за живот.

Получените резултати подсказват, че микроорганизмите - основно бактерии и археи, могат да съществуват при подобни условия в продължение на милиони години.

"Откритието, че съществуват организми, които оцеляват дълго време с много по-малко енергия, увеличава възможността за търсене на живот на други планети", казва Брадли.

| Редактор : Стоян Гогов 3 705 Снимка: istock by Getty Images