Мрежа за гражданска наука откри 95 близки кафеви джуджета | IT.dir.bg

Това е станало в рамките на инициативата Backyard Worlds

| Редактор: Александър Александров 28 1516

Гражданската наука (citizen science) е концепция за използването на обикновени хора за споделено наблюдение на различни явления с научна стойност. Благодарение на съвременните информационни технологии вече съществуват десетки такива проекти в областта на астрономията, биологията и други сфери.

А току що една такава неформална мрежа от над 100 000 граждани е успяла да открие 95 нови обекта от типа "кафяво джудже", в близост до нашата Слънчева система. Откритието е впечатляващо, предвид че този тип космически обекти са относително малки и по-трудни за откриване. Те са прекалено малки за да бъдат определени като звезди, но и прекалено големи за планети.

Откритието е направено в рамките на инициативата Backyard Worlds, която до момента е открила общо над 1500 звезди и кафеви джуджета. Това е станало като над 100 000 граждански учени са анализирали трилиони пиксели с прецизност, която на този етап е непостижима за изкуствен интелект.

Повечето от новооткритите обекти са се оказали много по-студени от познатите ни кафеви джуджета, което прави откритието още по-значимо. Освен това някои от тях са и достатъчно допли за да имат водни облаци подобно на тези на Земята. Обектите тепърва ще се изследват детайлно.

Това е станало в рамките на инициативата Backyard Worlds