На Марс може да има организми, подобни на земните | IT.dir.bg

Червената планета има достатъчно кислород за подземен живот

В статия, публикувана в научния журнал Nature Geoscience, ставя ясно, че учени от НАСА са открили, че Марс има достатъчно кислород, за да поддържа определени форми на живот, които са подобни на земни такива.

Наличието на силно оксидирани скали, на подпочвени води и дори на надпочвени такива през лятото предполага, че условията за живот на Червената планета все още са налице.

Вижте снимки от повърхността на Марс >> >> >>

"Стигнахме до доста любопитен извод. На Марс може да има доста места, на които да съществува вода, която да е със силна концентрация на соли", заявява ръководителят на изследването на НАСА Влада Стаменкович.

"В подобни места на Земята могат да живеят просто организми, включително аеробни такива, както и водни гъби - най-просто устроените многоклетъчни (на практика животни)", заявява Стаменкович.

НАСА е предполагала в миналото, че на Марс може да има "зони-джобове", в които да има вода, като политиката на агенцията бе да избягва тези места, за да не ги зарази със земни бактерии.

Новата политика на НАСА обаче е да изследва именно зоните, където може би има вода. Следващият роувър на американците ще кацне именно на подобно място.

Вижте къде може да кацне следващият роувър на НАСА >> >> >>

"През последните години смятахме, че количеството кислород в атмосферата на Марс е пренебрежително малко. Ние успяхме да оспорим тази догма", заявява Стаменкович.

Според учените Марс въобще не е онзи сух и мъртъв свят, за който е бил смятан в миналото. Там има сезони, има облаци и мъгли, има подпочвени води, които дори се стичат по марсианските склонове през лятото. Наскоро сателит, орбитиращ над полюсите на Червената планета използва своя радар, за да засече огромно езеро от течна вода, намиращо се около километър под повърхността на северния полюс на Марс.

Вижте къде точно се намира езерото >> >> >>

Знае се, че преди около 2-3 милиарда години на Червената планета са текли големи реки и е имало морета и океани. Учените смятат, че ако животът е успял да възникне тогава, то е много вероятно той да се е приспособил към сегашните условия и да живее под марсианската повърхност.

Изплуваха забравени снимки на Марс >> >> >>