НАСА публикува снимка на "Кюриосити", направена от марсианска орбита | IT.dir.bg

Марсоходът бил заснет на 31 май

| Редактор: Надежда Христова 40 6932

НАСА публикува снимка на марсохода "Кюриосити", предаде ТАСС. Фотографията е направена от друг, орбитиращ около Червената планета апарат на НАСА - "Марс рикънисънс орбитър".

Както уточнява сайтът Space.com, марсоходът бил заснет на 31 май. На снимката, направена с помощта на камерата с висока резолюция HIRISE, разработена от специалисти от университета на Аризона, се вижда малко ярко петно.

Експерти от НАСА отбелязаха, че това е "Кюриосити", като отблясъкът от металната му повърхност е бил "запечатан" от "Марс рикънисънс орбитър".

НАСА определи като голям успех заснемането на марсохода. За да може камерата да улови отблясъка от марсохода, бе нужно "Марс рикънисънс орбитър" и Слънцето да са в строго определено положение, поясниха от космическото ведомство.

"Кюриосити" кацна на Марс на 6 август 2012 г., за да изследва кратера Гейл.

Марсоходът бил заснет на 31 май

| Редактор : Надежда Христова 40 6932 Снимка: NASA

"Кюриосити" кацна на Марс на 6 август 2012 г., за да изследва кратера Гейл.