НАСА случайно откри черна дупка на 30 000 светлинни години от нас | IT.dir.bg

Снимка: Shutterstock

Откритието е направено от апарата OSIRIS-Rex

| Редактор: Александър Александров 17 4805

Космическият апарат OSIRIS-REx на Американската космическа агенция НАСА направи изненадващо откритие, наблюдавайки астероид. Случайно сондата е заснела черна дупка с мощен акреционен диск, която се намира на около 30 000 светлинни години от нас.

Черната дупка, която е направила своеобразната "фотобомба", е засечена от спектрометъра REXIS (Regolith X-Ray Imaging Spectrometer) на космическата сонда. Той е създаден от научен екип на Масачузетския технологичен институт и Харвард.

Целта на спектрометъра е била да засича и измерва рентгеновите лъчи от астероида Бену, създавани под влиянието на слунчевата радиация. Откритието на черната дупка е станало възможно благодарение на силното рентгеново лъчение от нейния акреционен диск.

Откритието е направено от апарата OSIRIS-Rex