Неандерталците може да са убити от обръщане на магнитните полюси | IT.dir.bg

Снимка: Shutterstock

Според учените полюсите са сравнително близко до следващо подобно обръщане

| Редактор: Катя Димитрова 67 5778

Учени са открили доказателства, че магнитните полюси на Земята са се преобърнали преди 42 000 години. Според тях е доста вероятно именно това да е довело до изчезването на неандерталците.

Изследователите от Университета на Сидни в Южен Уелс и Южноавстралийския музей публикуваха доклад с откритието си в списание Science. В него се описва подробно как обръщането на полюсите е причинило внезапни слънчеви бури и климатични промени. Те реално биха могли да убият най-близкия древен роднина на днешните хора.

Смята се още, че това обръщане почти е довело до изчезването на магнитното поле на Земята. То е доста важно за планетата ни, тъй като я предпазва от вредно лъчение и опасни частици, идващи от Слънцето.

"Нефилтрираното лъчение от космоса разкъсва въздушните частици в земната атмосфера, отделяйки електрони и излъчвайки светлина - процес, наречен йонизация", обясни проф. Крис Търни, един от авторите на изследването.

"Йонизираният въздух в миналото вероятно е "изпържил" озоновия слой, предизвиквайки вълни от климатични промени по целия свят", смята още експертът.

Според учените има някои доказателства, които показват, че полюсите са сравнително близко до следващо подобно обръщане. Ако това се случи, най-вероятно ще се стигне до глобална катастрофа, коментират още те.

Според учените полюсите са сравнително близко до следващо подобно обръщане