Нова порция от снимки на Юпитер (галерия) | IT.dir.bg

Нова порция от снимки на Юпитер (галерия) 13

Нова порция от снимки на Юпитер (галерия)

"Джуно" изпраща направените снимки в продължение на дни или седмици

НАСА публикува нови кадри, направени от сондата "Джуно", която орбитира около най-голямата планета в Слънчевата система - Юпитер.На тях се забелязват бури заснети в детайли, но има и цялостни панорами на газовия гигант.

Вижте снимките на Юпитер >> >> >>

Обикновено "Джуно" изпраща направените снимки в продължение на дни или седмици, като това се дължи на големия им обем. След това те се обработват от екип от учени и доброволци, тъй като повечето от снимките оригинално са черно бели.

Мисията на "Джуно" обаче не е да праща красиви кадри от планетата, а да отговори на един много важен за живота на Земята въпрос - къде е възникнала и коя е била оригиналната орбита на Юпитер.

Знае се, че газовият гигант е имал много динамично влияние върху ранната слънчева система, като дори и днес Юпитер има огромно значение за живота на Земята - част от ледниковите периоди се дължат на гравитационното му влияние върху нашата планета, като освен това газовия гигант я предпазва от астероиди идващи от по-дълбокия космос.

След анализирането на откритите до сега екзопланети, повечето учени твърдят, че газовите гиганти с орбита, сходна с тази на Юпитер са по-скоро изключение.

Едно от най-важните открития на сондата е, че бурните ветрове, които оформят облачните пояси на повърхността на планетата Юпитер, проникват на 3000 километра под повърхността.

"Джуно" откри още гигантски урагани с диаметър 1 400 километра на северния полюс на Юпитер, като магнитното поле в тези региони се оказа 10 пъти по-силно от земното.

Нова порция от снимки на Юпитер (галерия) 13