Определиха кое е най-безжизненото място на Земята (снимки) | IT.dir.bg

Определиха кое е най-безжизненото място на Земята (снимки) 32
Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Определиха кое е най-безжизненото място на Земята (снимки)

Околностите на вулкана Далол в Етиопия изглеждат като от друга планета

Изследователи откриха, че в местностите около вулкана Далол в Етиопия няма никакъв живот. Учените отбелязват, че за това спомага високата киселинност и температура. В района около вулкана има много соли, включително сребърен хлорид, цинков и железен сулфид, каменна сол, разкрива екипът в статия за Nature Ecology & Evolution.

Вижте как изглежда най-безжизненото място на Земята >> >> >>

В резултат на изследването учените доказаха невъзможността за съществуването на каквито и да било живи организми в такава среда. Единствено в някои от басейните около Далол са открити колонии от приспособили се на екстремната среда микроби. В повечето от водоемите обаче липсва всякакъв живот.

Присъствието на вода е основният критерий за наличието на живот. Въпреки това, дори на Земята, има места, лишени от него.

Учените отбелязват, че изследванията им трябва да помогнат в търсенето на извънземен живот. Оказва се, че дори планетата да има нормална температура и вода в течна форма, то има други фактори, които могат да попречат на възникването и развитието на живота.

Определиха кое е най-безжизненото място на Земята (снимки) 32