Оумуамуа - порест леден къс или извънземна сонда | IT.dir.bg

Обяснението отново е доста логично

Астрономи намериха няколко причини за загадъчното поведение на междузвездния астероид Оумуамуа, който увеличи скоростта си, напускайки Слънчевата система, съобщи Сайънс нюз.

Макар някои учени да смятат, че това небесно тяло е космическа сонда на извънземни, анормалните изменения в скоростта му се дължат на естествени причини. В началото медиите се концентрираха над обяснението за извънземния произход на обекта, но истината е, че останалите варианти са далеч повече и по-правдоподобни.

Според астронома Амая Моро-Мартин от Института на космическия телескоп в Балтимор, ускорението на астероида Оумуамуа се обяснява с въздействието на слънчевата светлина върху повърхността му и с малката му маса. При това небесното тяло вероятно е с пореста структура, образувана от слепени частици лед. В такъв случай плътността на астероида е 0,00001 грама на куб. см, а това го прави крехък.

По мнението на Зденек Секанина от Лабораторията за реактивни двигатели на НАСА в Калифорния, Оумуамуа е останка от комета, лишена от лед и летливи газове. Резултатите от компютърно моделиране показаха, че подобни небесни тела са порести фрагменти, които са лишени от летливи вещества, съставени са от слабо свързани помежду си частици прах и притежават екзотична форма. Те са с по-голяма плътност в сравнение с предполаганата от Моро-Мартин, но са крехки.

Астрономът Грегъри Лафлин от Йейлския университет смята, че Оумуамуа е несъдържащ газове къс лед. Той отделя ускоряваща го струя водна пара, която космическият телескоп "Спицър" не е успял да открие.

Оумуамуа е първият открит от човека междузвезден обект. Астероидът с форма на пура е дълъг 400 метра и с диаметър около 30 метра. Обектът бе открит през октомври 2017 г. на разстояние 0,25 астрономически единици от Земята. Учени заключиха, че Оумуамуа съдържа много лед, макар да не бяха наблюдавани признаци за дегазация при минаването на астероида близо до Слънцето. Когато обектът започна да напуска Слънчевата система, скоростта му неочаквано се увеличи, а не намаля, както прогнозираха астрономите.

Обяснението отново е доста логично