Пръстените на Сатурн са връстници на динозаврите | IT.dir.bg

Пръстените на Сатурн са връстници на динозаврите 27

Пръстените на Сатурн са връстници на динозаврите

Специалистите от НАСА все още анализират данните от мисията "Касини"

Сондата "Касини" обикаляше около Сатурн в продължение на повече от 10 години, след което в края на лятото на 2017 г. НАСА насочи апаратът в траектория за сблъсък със Сатурн - за да не бъдат замърсени някои от луните на газовия гинат, на които има течна вода. Данните от "Касини" все още се анализират и учените предстои да откриват нови интересни неща за Сатурн и нейните луни.

Последното откритие, направено от събраната от "Касини" информация разкрива възрастта на известните и магнетични пръстени на Сатурн. Оказа се, че те са много по-млади, отколкото се смяташе преди.

Вижте как изглеждат пръстените на Сатурн >> >> >>

Доскоро се смяташе, че пръстените са се образували заедно със Сатурн преди около 4,5 милиарда години. За да се определи възрастта на пръстените, се използват различни методи, основани на еволюцията на структурите в пръстените, характеристиките на движението на малките спътници и предположението, че теорията, според която ледените частици, които образуват пръстените, потъмняват с времето.

Предишни изследвания показваха, че общата маса на пръстените е 0,75 маса от спътника на Сатурн Мимас. Тази оценка се базираше на наблюденията на вълните на плътността в пръстени А и В, които са извършени от сериите Вояджър през 1980-1981.

Мисията "Касини" обаче опроверга тези твърдения, показвайки че пръстените на Сатурн са приблизително 0,41 от масата на спътника Мимас. Този важен нов факт, съчетан с други различни проучвания, направени от сондата разкриват, че пръстените на Сатурн са връстници на динозаврите.

Красивите пръстени са се образували преди около 100 милиона години. Учените дори казват, че те може да са се появили и по-рано - дори и след гибелта на динозаврите. Времевият период на появяване на пръстените е измерен - според учените те са се появили не по-рано от преди 10 милиона години и не по-късно от 100 милиона години.

От НАСА са изчислили, че в миналото пръстените на Сатурн са били по-големи, но с времето те намаляват и ще са напълно изчезнали след 300 милиона години.

Пръстените на Сатурн са връстници на динозаврите 27