Роскосмос обяви плановете си за нова космическа станция | IT.dir.bg

През 2030 година в орбита трябва да има пет свързани модула

Роскосмос планира да изведе нова руска космическа станция в орбита до 2030 г. Това съобщи пред репортери главният изпълнителен директор на държавната корпорация Дмитрий Рогозин на научната сесия на общото събрание на Руската академия на науките, съобщава Российская газета.

Според Рогозин, Роскосмос е готов да започне изграждането на станцията "дори днес" и очаква съответните инструкции от президента и правителството.

"Имаме всичко за това: компетентността на съответните специалисти, има резерв от така наречения" интелигентен "хардуер, който е на разположение и може да се използва за първата стъпка. И най-важното е, че има воля да се предприеме към нова стъпка в общото изследване на пилотирания космос в света", каза той.

Отбелязва се, че за създаването на нова станция ще са необходими приблизително същите средства като поддържането на руския сегмент на МКС след 2025 г., тъй като оборудването му е износено с 80%.

Новата руска космическа станция няма да бъде постоянно обитавана като Международната космическа станция (МКС) поради излагане на радиация в орбита на голяма височина. Освен това на тази станция ще се използват изкуствен интелект и роботи, каза президентът на Руската академия на науките Александър Сергеев.

Обемът на станцията обаче ще бъде по-голям спрямо този на руския сектор на МКС.

От съобщението става ясно, че станцията ще се състои от 5 модула. Към този момент първия и е в процес на производство.

Рогоpин съобщава, че подготвяният от 2012 г. модул " НЭМ-1", който трябваше да се отправи през 2025 година към МКС ще бъде преработен и ще се използва за новата станция. Вторият модул "Причал" също е почти готов, като той трябваше да се отправи към МКС в края на тази година.

Русия трябва да произведе още два модула - шлюзов, за излизане на космонавти в открития космос и ядрото на станцията. Следващият пети модул може да се добави в последствие и да е допълнен от още няколко експериментални части.

Станцията ще бъде национална, но е възможно на нея да пристигнат и международни екипажи и туристи.

Както отбеляза ръководителят на Роскосмос, идеята за станцията и нейното техническо съдържание трябва да са предимно руски, тъй като настоящите ограничения възпрепятстват изпълнението на някои технически идеи на руски учени и инженери.

"Ако искате да се справите добре, направете го сами", заявява Рогозин, цитиран от Интерфакс.

Експертите обаче се съмняват в това, че Роскосмос ще успее да реализира плановете си в срок.

През миналото десетилетие имаше съвсем сериозни изявления и публикувани планове за руска пилотирана мисия до Луната пред и дори преди 2030 година. Към този момент обаче все още не съществува руска свръх-тежка ракета.

Рогозин, известен с гръмките си заявления, споделя, че новата руска космическа станция може да бъде хъб към бъдещи пилотирани мисии към Луната и дори Марс.

Други анализатори споделят, че макар и с малко повече забавяния изцяло руската космическа станция е постижима цел, която може да се реализира през идното десетилетие. Наличието на един почти завършен модул и централно ядро, което е в процес на производство са показателни за факта, че по проекта се работи активно.

През 2030 година в орбита трябва да има пет свързани модула

| Редактор : Стоян Гогов 99 3399 Снимка: NASA

Обемът на станцията обаче ще бъде по-голям спрямо този на руския сектор на МКС.