Ще лекуват епилепсия със стотици чипове в мозъка | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Учените вече са провели успешни експерименти с плъхове

Учени от университета Браун са разработили система за имплантиране в човешкия мозък, която използва десетки силициеви микрочипове за записване и предаване на мозъчната активност към компютър. По този начин изследователите се надяват, че ще помогнат за лечение на епилепсия и болестта на Паркинсон, предава technews.bg.

Чиповете, наречени "неврозърна", ще бъдат поставени на повърхността на мозъка или дори вътре в тъканта му. Всеки от микрочиповете е с размер на гранула сол, съобщи Futurism. Пълното изследване е публикувано в сп. Nature Electronics.

Досега учените са тествали "неврозърната" само с гризачи, но скоро се надяват да направят същото и с хора. В един от експериментите учените са поставили 48 микрочипа в мозъчната кора на плъх. Докато животното било под упойка, чиповете регистрирали спонтанна кортикална активност.

Но качеството на сигнала не е било толкова добро, колкото това на комерсиалните чипове, използвани в повечето изследвания на интерфейса мозък-компютър. Ако учените успеят да подобрят качеството на резултатите, новата система ще осигури възможност за изследване на големи области от мозъка, като сложните мрежи, които контролират процеси като помнене и вземане на решения.

Изследователите също така се надяват, че в бъдеще ще могат да имплантират микрочипове в мозъка на хората. Според техните изчисления, ще са необходими около 770 "неврозърна" на мозък. Това ще позволи на чиповете да стимулират невроните с електрически импулси, потенциално лекувайки сериозни неврологични разстройства като болестта на Паркинсон, парализа или епилепсия.

В момента учените планират да тестват системата върху будни гризачи, които могат да се движат свободно. Следващата стъпка са маймуните, а след това може би ще дойде ред и на хората.

Учените вече са провели успешни експерименти с плъхове