Слънчевата система се е родила след сблъсък на галактики | IT.dir.bg

Слънчевата система се е родила след сблъсък на галактики 39
Снимка: NASA/JAXA/Роскосмос

Слънчевата система се е родила след сблъсък на галактики

Взаимодействията са причинили образуването на множество звезди

Астрономи откриха множество звезди в Млечния път, възникнали след поредица от сближавания и сблъсъци на нашата галактика и галактиката джудже Sgr DEG, предаде ТАСС.

Един от резултатите от това взаимодействие е била Слънчевата система, съобщи пресслужбата на Европейската космическа агенция (ЕКА).

"Слънцето е възникнало в епохата, когато започнали да се появяват звездите, породени от първото сближаване на Sgr DEG с Млечния път", каза Карме Галарт, астроном от Астрофизическия институт на Канарските острови в Тенерифе, цитирана от ЕКА.

Вижте как изглежда всяка планета в Слънчевата система >> >> >>

Според астрономите сблъсъците и сливанията на галактики са обичайни явления, които се случват постоянно в обозримото космическо пространство.

Дълго време учените смятаха, че Млечният път не е преживявала активно звездообразуване, защото се е сблъсквала с относително малки галактики джуджета, разположени на неголямо разстояние, обясни Галарт. В края на миналата година европейски астрономи установили, че това е погрешно заключение. Те изследвали звезди в центъра на галактиката с помощта на телескопа Ви Ел Ти.

Галарт и колегите й открили нови свидетелства за това, че зараждането на настоящето "звездно население" на Млечния път е свързано до голяма степен със сблъсъка й с други галактики. Учените установили, че Млечният път е преживяла три относителни близки във времето "бума на раждаемост" на звезди - съответно преди пет, седем и един милиард години, при които броят на звездите се увеличавал от два до четири пъти.

Преди около сто милиона години започва поредният бум на раждане на звезди в Млечния път, свързан с галактиката Sgr DEG. Тя се намира сега в съзвездие Стрелец на около 65 хиляди светлинни години от Земята. Затова учените са убедени, че галактиката джудже не само е могла да оформи настоящия облик на нашата галактика, но е изиграла и ключова роля за раждането на Слънцето и на много други звезди.

Слънчевата система се е родила след сблъсък на галактики 39