Това ли е липсващото звено между куче и вълк? | IT.dir.bg

Това ли е липсващото звено между куче и вълк? 3
Снимка: Сергей Фьодоров/Североизточен федерален университет в Якутск

Това ли е липсващото звено между куче и вълк?

Вечните ледове са запазили тялото

Кученцето е толкова добре запазено от вечните ледове, че дори козината и зъбите му са непокътнати, предава Russia Beyond.

Това малко куче с първите си млечни зъби е на едва два месеца, когато умира - преди около 18 000 години. Мумифицираното кученце е открито в парче замръзнала земя в близост до р. Индигирка в района на Якутия, руския Сибир. Вечните ледове са запазили тялото, муцуната и дори мустаците, миглите и кадифения му нос.

Вижте как изглежда кученцето >> >> >>

Проби от генома на кученцето са изпратени в Шведския център за палеогенетика, който притежава най-голямата в Европа ДНК банка за кучета - но, изненадващо, генетичните корени на кученцето не са открити при първия опит.

Сергей Фьодоров, изследовател от Североизточния федерален университет в Якутск, който първи изследва необикновената находка (и прави тези снимки), изказва вълнение: "Това е вълнуващо, ами ако е куче? Нямаме търпение да видим резултатите от допълнителните тестове!", отбелязва Фьодоров.

Уловката е там, че, имайки предвид несигурността в ДНК резултатите, учените предполагат, че кученцето може да бъде отнесено към така наречените вълчи кучета, вероятен преходен вид от вълка към кучето.

Това ли е липсващото звено между куче и вълк? 3

Това ли е липсващото звено между куче и вълк?

Вечните ледове са запазили тялото