Учени откриха нов вид "странно изглеждащ динозавър" | IT.dir.bg

Stegouros elengassen има много шипове по опашката, наподобяващи оръжие

| Редактор: Аделина Томова 5 5618

Учени от Чили откриха вкаменелости от странно изглеждащ динозавър с опашка с множество шипове, съобщиха Асошиейтед прес и Ройтерс. Новият вид е описан в изследване, публикувано в сп. "Нейчър".

Учените досега не са виждали нито едно животно, което да има седем чифта "остриета", разположени отстрани на опашката, наподобяващи оръжие, използвано от древните ацтекски бойци, обяснява водещият автор на изследването Алекс Варгас, палеонтолог в Чилийския университет.

"Това е наистина необичайно оръжие", казва той. "Детските книги за праисторическите животни трябва да се обновят и да се включи тази странна опашка...".

Динозавърът, който се е хранел с растения и е бил дълъг около два метра, е имал комбинация от черти на различни видове, което първоначално е объркало учените. Те обаче установили, че непознатият вид има общо със стегозаври и затова е наречен Stegouros elengassen.

След като Варгас и екипът му изследват останки от черепа и правят пет различни ДНК анализа, стигат до заключението, че новият вид има далечна връзка със стегозавъра. Те го определят като рядък представител на семейството на акилозаврите, обитаващ южното полукълбо. Въпреки това стегозавър остава в названието на новия вид.

Откритите добре запазени вкаменелости датират от между 72 милиона и 75 милиона години. Смята се, че са на възрастно животно. Според учените опашката вероятно е била за защита срещу големи хищници.

Учени откриха нов вид "странно изглеждащ динозавър" 2