Учени откриха в космоса фотони с екстремално висока енергия | IT.dir.bg

Снимка: Shutterstock

Този феномен може да промени традиционните ни представи за Млечния път

| Редактор: Лилия Чалева 42 4320

Сътрудници на държавната обсерватория в провинция Съчуан в югозападната част на Китай са открили в космоса фотони с екстремално висока енергия, съобщи в. "Глоубъл таймс".

Изучаването на източниците на тези излъчвания може да доведе до преразглеждане на наложилите се представи за Млечния път. По данни на вестника китайските учени са регистрирали феноменално високи лъчения с енергия от 1,4 петаелектронволта. "Това е максималното ниво на енергия, наблюдавано някога. Този феномен може да промени традиционните ни представи за Млечния път", отбелязват специалистите.

Както уточниха учените от Института по физика на високите енергии към Китайската академия на науките, редом с новото откритие на обсерваторията, КНР многократно се натъкваше на потоци заредени частици, чиито източници притежават огромна сила. Те превъзхождат по възможностите си и най-мощния ускорител на Земята - Големия адронен колайдер.

По мнението на китайските специалисти човечеството е навлязло в епохата на "гама-астрономията на свръхвисоките енергии".

Космическите лъчи са открити през 1912 година от австрийския физик Виктор Хес и както предполагат учените, те играят много важна роля в развитието на галактиките. Напоследък китайските учени активно издирват обекти в космоса, способни да ускоряват частици до максимално високи енергии.

Този феномен може да промени традиционните ни представи за Млечния път