Всички познати астероиди на човечеството (видео) | IT.dir.bg

Снимка: Официален сайт

Всички познати астероиди на човечеството (видео)

Около Земята кръжат 18 000 астероида

Видео на НАСА показва колко много се е променила представата ни за близкия космос през последните 20 години.

В края на 20 век учените нямат възможност да засекат повечето от астероидите намиращи се в близост до Земята. Тогава бяха известни само няколкостотин опасни за нас космически обекта. Днес броят им вече е 18 000.

Сама представа за Слънчевата система вече е много по-различна, а космосът далеч не е смятан за толкова празен. Всъщност учените отбелязват, че все още не са открили всички близки до нас астероиди.

Броят на астероидите между Марс и Юпитер пък е 1.9 милиона, а астрономите откриват по 40 нови обекта на седмица.

Що се отнася до астероидите с орбита, сходна на тази на Земята, то учените са открили 90% от обектите с диаметър по-голям от километър. Мисията вече е да се откриват по-малки обекти - с диаметър до 140 метра. Подобен астероид няма да е фатален за цивилизацията, но въпреки това има потенциала да убие милиони хора, ако падне над някоя гъстонаселена зона.

По думите на учените обаче няма място за притеснения, защото никой от откритите астероиди няма траектория, която да го отведе на вероятна "среща" със Земята.

Всички познати астероиди на човечеството (видео)