Заснеха черната дупка в центъра на нашата галактика | IT.dir.bg

Заснеха черната дупка в центъра на нашата галактика 2
Снимка: Shutterstock

Заснеха черната дупка в центъра на нашата галактика

Изображението не представлява типичната снимка

Изследователите са заснели най-доброто изображение на Стрелец А *, супермасивната черна дупка в центъра на нашата галактика - Млечния път. За да постигнат това, учените са използвали нов компютърен модел, позволяващ да се види през мъглата на плазмата, която обгръща космическото чудовище, съобщава New Scientist.

"Галактическият център е пълен с материя около черната дупка, която действа като матирано стъкло, през което трябва да се вгледаме, за да видим черната дупка", споделя Едуардо Рос, изследовател на Института на Макс Планк.

Снимката на Стрелец А *

Снимка: Max Planck

Това не е първата подобна снимка на черната дупка в центъра на Млечния път, но този път изображението е с двойно по-висока резолюция.

Астрофизиците са предполагали, че такава черна дупка ще покаже гигантска струя материя и радиация. Изненадващо, те не са открили подобно образувание, излизащо от чудовищната черна дупка на Млечния път.

Това означава, че Стрелец А * или не разполага с подобна струя, което е крайно малко вероятно, или учените не разполагат с техника, способна да я открие, какъвто не изглежда да е случая, или струята е насочена директно към нас, математическата вероятност, за което не е особено висока.

"Дори и радиационната струя да е пряко насочена към Земята, това не трябва да ни тревожи. Ние сме твърде далеч от черната дупка в центъра на галактиката ни и нямаме никакъв повод да сме уплашени", казва Рос.

Учените очакват тази година да бъде направена нова още по-добра снимка на Стрелец А *.

Заснеха черната дупка в центъра на нашата галактика 2