Разработен от българи изкуствен интелект впечатли финтех компании от целия свят в Амстердам
Системата представлява пълноценен робот – финансов съветник, способен да води сложни разговори с банковите клиенти
Българското дружество "Сирма Груп Холдинг" представи своя система с изкуствен интелект на едно от най-значимите международни изложения в областта на финансовите технологии - Money20/20. Продуктът, представен от българския екип, е изкуственият интелект Melinda - интелигентна чат платформа, създадена специално за банковия и финансов сектор. Събитието се проведе в Амстердам и събра над 4000 представители на повече от 1500 от най-големите банки, финтех компании и други дружества от сектора на финансите и технологиите в света.
Форумът по традиция налага дневния ред в развитието на финтех бранша и откроява бъдещите тенденции в него. Тази година не беше изключение и дискусиите на сцената на конференцията бяха посветени на очакванията за промените в този сегмент, новите бизнес модели и играчи, които навлизат в него, както и начините, по които те ще си взаимодействат. Беше поставен акцент и върху нуждите на различните видове малък и среден бизнес от специфични финтех решения - от малките магазини, до шофьорите на таксита.
Отвореното банкиране, позиционирането на Африка като голяма възможност за инвеститорите и участниците във финтех пазара, както и влиянието на изкуствения интелект върху бъдещото развитие на сектора бяха сред останалите по-значими теми по време на събитието. Представеният от екипа на Сирма изкуствен интелект Melinda впечатли посетителите със способността си да води пълноценни разговори и разбира контекста на разговора с клиентите на банки и други финансови организации, благодарение на технологии за machine learning (машинно обучение), обработка на естествен език (NLP - natural language processing) и разбиране на естествен език (natural language understanding).
"Интересът на организации от целия свят към Conversational AI, технологичния стак използван в Melinda показва, че финансовата индустрия акттивно търси доставчици на този тип интелигентни решения. Затова е радващо, че българска разработка е сред водещите в този съвсем нов сегмент и може да се окаже двигател за либерализиране на достъпа до услугата "финансов съветник" в България и на Балканите. В базовия си вариант нашата система представлява чатбот, който обаче може да се надгради до истински робот - съветник, който анализира думите на своя събеседник и може да му предлага съответните отговори и решения", споделя Момчил Зарев, Главен търговски директор на решенията за финансови институции в българската компания.
Екипът на Сирма представи технологичната и консултантска експертиза на компаниите от групата, свързана с внедряването на основни банкови системи, микросървиси, разработване на решения по поръчка, съпътстващи имплементирането на различни иновативни дигитални услуги за банковия сектор, и осъществи поредица от срещи с представители на няколко необанки и глобални финансови институции.
НАЙ
Как "Хъбъл" революционизира астрономията (галерия)
Джо Байдън подписа закона за забрана на TikTok
Директорът на ФБР нарече TikTok "проблем за националната сигурност на САЩ"
За първи път в Европа А1 демонстрира на живо непрекъсваеми 5G и роуминг услуги на границата с Гърция
Изстреляха най-модерното слънчево платно в космоса
Джо Байдън подписа закона за забрана на TikTok
Как "Хъбъл" революционизира астрономията (галерия)
Директорът на ФБР нарече TikTok "проблем за националната сигурност на САЩ"
САЩ се похвали с най-големия триизмерен принтер в света
Българи взеха златен медал на Международното студентско състезание по програмиране (ICPC)