"Сигурност" е думата, с която младежите най-често описват безопасната среда в интернет. Това показва кампанията на Теленор България, която стартира в международния Ден за безопасен интернет - 9 февруари и приключи с играта в Instagram "За по-безопасна интернет среда" на 16 февруари.

В рамките на седмица Теленор отправи предизвикателство към последователите си в Instagram да споделят една дума, която според тях описва по най-точен начин усещането им за безопасност в интернет.

Предизвикателството бе прието от близо 1000 участника. Всеки пети от тях определи "сигурност" като най-точната дума, с която асоциира личното си усещане за безопасност в онлайн пространството. В Топ 5 на думите, свързани с безопасна интернет среда, са: "защита", "спокойствие", "безопасност", "родителски контрол".

От гледна точка на психологията клъстърът от думи, използвани от потребителите, с които описват своето усещане за безопасен интернет, имат сходен смисъл и емоционален заряд и показват от една страна потребност от сигурност, спокойствие и родителски контрол, а от друга - желание за удовлетворяване на тези потребности и препоръка да се работи в посока осигуряване на защита онлайн. Те могат да бъдат разглеждани и като приоритетите, които са валидни както за младежите, така и за всички останали потребители на дигитална среда, когато сърфират в интернет, забавляват се в социалните мрежи или използват дигитални продукти и услуги.

Топ 5 на думите от Instagram кампанията на Теленор са важен индикатор и очертават посоката, в която компаниите трябва да работят, за да осигурят високо ниво на защита за своите клиенти и потребители на дигитални продукти и услуги, допринасяйки по този начин и за високото ниво и качество на потребителското им изживяване.

Безопасна интернет среда (Safer Internet) е една от най-дългогодишните и устойчиви социално отговорни програми в България, стартирана от Теленор преди 15 години.

Като част от Safer Internet, през 2020 г. Теленор организира онлайн състезание Digital Scouts, чиято цел беше по забавен начин, чрез геймификация да запознае младежите с опасностите в интернет и начините, по които те могат да се защитят.

Инициативата се проведе в рамките на един ден и събра над 17 000 участници от цялата страна.

През 2020 г. компанията разработи и поредица образователни видеоклипове с информация за опасностите онлайн, както и начини за предпазване от тях, насочени към младите хора, родителите и учителите, които са достъпни на ottebzavisi.net.

Сред активностите на Теленор за безопасна интернет среда през годините е и създаването на Речник на социалните мрежи и на Наръчник за видовете онлайн тормоз.

През 2020 г. Теленор стартира и услугата за защита от опасности в интернет "Онлайн защита", включително от вируси и други зловредни софтуери, фишинг, спам сайтове, компрометирани уебсайтове и други. Услугата предоставя лесен начин за защита на клиентите и техните близки, като не изисква инсталацията на допълнителен софтуер и е внедрена в мрежата на Теленор. Услугата е част от дългогодишните усилия на оператора да осигури безопасност в интернет за своите клиенти.

 

* съдържание на Теленор