10 години от първия полет на китайския стелт J-20 (снимки) | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
10 години от първия полет на китайския стелт J-20 (снимки) 57
Снимка: Wikimedia

10 години от първия полет на китайския стелт J-20 (снимки)

Днес Пекин има над 50 бройки от "невидимия" изтребител

| Редактор: Стоян Гогов 36 28996

Точно преди 10 години Китай разкри първия си стелт самолет. J-20 полетя в небето над източно азиатската страна и показа, че тя също може да създава сложни самолети от пето поколение. Днес от J-20 има произведени над 50 бройки, което е около 5 пъти повече от създадените бройки на руския стелт Су-57.

Вижте как изглежда J-20 >> >> >>

Пекин разкрива, че има капацитетът да произвежда по 48 бройки от стелт изтребителят годишно.

Китай разкрива, че планира да създаде 2-местна версия на J-20. Тя би могла да увеличи атакуващите му способности. Предполага се, че вторият пилот ще се занимава основно са осъществяването на атаки с нови оръжия. Той ще може дистанционно да контролира някои типове дронове, смятат анализаторите.

Преди около две години щатският експерт Тейлър Рогуей заяви, че всички данни сочат, че китайският стелт самолет J-20 е "по-невидим" за радарите от руския стелт изтребител Су-57.

Програмата за разработка на J-20 е струвала само 4.4 милиарда долара, което е несравнимо по-малко спрямо цената на руските и американските разработки. Според анализаторите от Wall Street Journal обаче ниската цена е в резултат на масова хакерска атака, успяла да открадне плановете и тайните на американските самолети от пето поколение - F-22, F-35, както и на експерименталния YF-23. Китайците са почерпили ноу-хау и от съветския стелт МиГ 1.44.

Друга голяма новина е, че J-20 вече се произвежда с китайския реактивен двигател WS-10C, който преина сериозно развитие, за да може да отговаря на изискванията на самолета. В началото китайския стелт летеше с руските реактини агрегати AЛ-31.

J-20 е замислен като самолет с голям обсег, който да прониква в среда с комплексна противовъздушна отбрана. Мисиите, които той може да извършва е да нанася ракетни удари по вражески самолетоносачи, да сваля противникови изтребители от голямо разстояние, да нанася тактически високоточни бомбени удари и да води радиоелектронна война. Американските анализатори смятат, че за Китай J-20 е най-ценен в първата си роля, защото именно тя заплашва военноморското господство на САЩ.

Що се отнася до дизайна на J-20, той е малко нетрадиционен и разчитащ на големи предкрилки. Дължината на "невидимия китаец" е 20 метра, размахът на крилата е 13 метра, а броя на двигателите - 2.

Самолетът се управлява от един пилот, но е сериозно подпомогнат от компютри, които го държат стабилен във въздуха. Бойният радиус на самолета е 2000 километра, като без въоръжение той е способен да измине 6000 км. Максималната скорост е 3100 км/ч. Така китайският стелт е доста по-бърз от F-35.

Не се знаят подробности за това колко въоръжение може да носи J-20, но се предполага, че е над 6000 кг.

J-20 се разглежда като заплаха за военното надмощие на САЩ в Тихия океан, а Китай смята да произведе още доста бройки от самолета, превръщайки го в своя основен стелт.

10 години от първия полет на китайския стелт J-20 (снимки) 57

10 години от първия полет на китайския стелт J-20 (снимки)

Днес Пекин има над 50 бройки от "невидимия" изтребител

| Редактор : Стоян Гогов 36 28996 Снимка: Wikimedia

Точно преди 10 години Китай разкри първия си стелт самолет. J-20 полетя в небето над източно азиатската страна и показа, че тя също може да създава сложни самолети от пето поколение. Днес от J-20 има произведени над 50 бройки, което е около 5 пъти повече от създадените бройки на руския стелт Су-57.

Вижте как изглежда J-20 >> >> >>

Пекин разкрива, че има капацитетът да произвежда по 48 бройки от стелт изтребителят годишно.

Китай разкрива, че планира да създаде 2-местна версия на J-20. Тя би могла да увеличи атакуващите му способности. Предполага се, че вторият пилот ще се занимава основно са осъществяването на атаки с нови оръжия. Той ще може дистанционно да контролира някои типове дронове, смятат анализаторите.

Преди около две години щатският експерт Тейлър Рогуей заяви, че всички данни сочат, че китайският стелт самолет J-20 е "по-невидим" за радарите от руския стелт изтребител Су-57.

Програмата за разработка на J-20 е струвала само 4.4 милиарда долара, което е несравнимо по-малко спрямо цената на руските и американските разработки. Според анализаторите от Wall Street Journal обаче ниската цена е в резултат на масова хакерска атака, успяла да открадне плановете и тайните на американските самолети от пето поколение - F-22, F-35, както и на експерименталния YF-23. Китайците са почерпили ноу-хау и от съветския стелт МиГ 1.44.

Друга голяма новина е, че J-20 вече се произвежда с китайския реактивен двигател WS-10C, който преина сериозно развитие, за да може да отговаря на изискванията на самолета. В началото китайския стелт летеше с руските реактини агрегати AЛ-31.

J-20 е замислен като самолет с голям обсег, който да прониква в среда с комплексна противовъздушна отбрана. Мисиите, които той може да извършва е да нанася ракетни удари по вражески самолетоносачи, да сваля противникови изтребители от голямо разстояние, да нанася тактически високоточни бомбени удари и да води радиоелектронна война. Американските анализатори смятат, че за Китай J-20 е най-ценен в първата си роля, защото именно тя заплашва военноморското господство на САЩ.

Що се отнася до дизайна на J-20, той е малко нетрадиционен и разчитащ на големи предкрилки. Дължината на "невидимия китаец" е 20 метра, размахът на крилата е 13 метра, а броя на двигателите - 2.

Самолетът се управлява от един пилот, но е сериозно подпомогнат от компютри, които го държат стабилен във въздуха. Бойният радиус на самолета е 2000 километра, като без въоръжение той е способен да измине 6000 км. Максималната скорост е 3100 км/ч. Така китайският стелт е доста по-бърз от F-35.

Не се знаят подробности за това колко въоръжение може да носи J-20, но се предполага, че е над 6000 кг.

J-20 се разглежда като заплаха за военното надмощие на САЩ в Тихия океан, а Китай смята да произведе още доста бройки от самолета, превръщайки го в своя основен стелт.