Дядото на "невидимия" B-2 се разби в затвор | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Дядото на "невидимия" B-2 се разби в затвор 10
Снимка: Wikimedia

Дядото на "невидимия" B-2 се разби в затвор

Последният прототип на секретен самолет от 1944 година се е разбил в САЩ

| Редактор: Стоян Гогов 28 10783

Единственият в света прототип на бомбардировача Northrop N9M Flying Wing от 1944 г. се разби в двора на затвор в гр. Норко, Калифорния, съобщава The Drive, цитиран от факти.бг.

Пилотът е загинал, а машината е напълно унищожена.

Вижте как изглежда самолетът >> >> >>

Падналият самолет е четвъртият и последен изпитателен модел на бомбардировача Northrop XB-35 в мащаб 1:3. Изграден е по схемата "летящо крило" и често е наричан дядото на "невидимия" B-2.

През последните десетилетия уникалният апарат е съхраняван и реставриран в Музея на авиацията и космонавтиката в Чино, Калифорния, който го получава през 50-те години на миналия век. Възстановяването на самолета с дължина 5.5 и размах на крилете около 20 метра започва през 1981 г., а летателните изпитания стартират през 1996-а.

Northrop Grumman използва наученото от експерименталния N9M Flying Wing за разработката на съвременните безпилотни апарати като X-47B. Разбилият се самолет е бил последният действащ самолет от този вид. Причините за катастрофата не са известни.

ИЗБРАНО
Дядото на "невидимия" B-2 се разби в затвор 10

Дядото на "невидимия" B-2 се разби в затвор

Последният прототип на секретен самолет от 1944 година се е разбил в САЩ

| Редактор : Стоян Гогов 28 10783 Снимка: Wikimedia

Единственият в света прототип на бомбардировача Northrop N9M Flying Wing от 1944 г. се разби в двора на затвор в гр. Норко, Калифорния, съобщава The Drive, цитиран от факти.бг.

Пилотът е загинал, а машината е напълно унищожена.

Вижте как изглежда самолетът >> >> >>

Падналият самолет е четвъртият и последен изпитателен модел на бомбардировача Northrop XB-35 в мащаб 1:3. Изграден е по схемата "летящо крило" и често е наричан дядото на "невидимия" B-2.

През последните десетилетия уникалният апарат е съхраняван и реставриран в Музея на авиацията и космонавтиката в Чино, Калифорния, който го получава през 50-те години на миналия век. Възстановяването на самолета с дължина 5.5 и размах на крилете около 20 метра започва през 1981 г., а летателните изпитания стартират през 1996-а.

Northrop Grumman използва наученото от експерименталния N9M Flying Wing за разработката на съвременните безпилотни апарати като X-47B. Разбилият се самолет е бил последният действащ самолет от този вид. Причините за катастрофата не са известни.

ИЗБРАНО