Ето как изглежда бъдещето на европейските бронирани машини (снимки) | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Ето как изглежда бъдещето на европейските бронирани машини (снимки) 25
Снимка: Wikimedia

Ето как изглежда бъдещето на европейските бронирани машини (снимки)

Lynx KF41 може едновременно да служи като лек танк и бронетранспортьор

| Редактор: Стоян Гогов 36 47005

Наред с Русия и САЩ, Германия се нарежда сред страните имащи най-добритe бронирани машини. Макар немците да губят две световни войни, то традициите им в създаването на танкове са на над 100 години. На практика Берлин бе свикнал военните анализатори да поставят машините му на върха в своите класации. Дебютът на новите руски бронирани машини от семейството на "Армата" обаче промени това. Отговорът на Германия не закъсня, но бе доста по-различен от очакваното.

Военните анализатори от Берлин считат, че в днешно време голяма част от военните действия се водят в гъстонаселени и урбанизирани региони. На практика класическите танкови сражения са почти изчезнали. Специалистите смятат, че в инвентара на съвременните армии присъстват тежки танкове и лекобронирани бронетранспортьори. Липсва обаче нещо между тях. Така Берлин стигна до извода, че е дошло времето за нещо ново.

След дълги анализи и подробно планиране, от Rheinmetall вземат решението да създадат бронирана машина от ново поколение. Тя е надеждно защитен, изключително лесна за поддръжка и ремонт, може да транспортира хора, но има и по-сериозно оръдие. Машината е създадена с най-доказалите се технологии с идеята да може да се произвежда бързо и евтино. Така на сцената излиза Lynx KF41.

Вижте как изглежда Lynx KF41 >> >> >>

Lynx KF41 има дизелов двигател с мощност 1140 к.с. и тежи около 44 тона - обичайното тегло за съветските танкове, но с около 15 тона по-малко от традиционното за западните тежкобронирани машини. Максималната скорост е 70 км/ч, а с един резервоар могат да се изминат 700 километра. За добрата икономия помага автоматичната трансмисия.

Екипажът се състои от трима души, но машината може да транспортира между 6 и 8 войници.

Бронята е надеждна и съставена от пластове стомана и композити. Тя може да издържа на минометен огън, антитанкови ракети, заровени в земята мощни взривове и артилерийски шрапнели. Единственото, на което Lynx KF41 не може да оцелее е пряко попадение от 120-милиметрово или по-голямо оръдие. Според експертите в днешно време подобни сценарии са твърде малко вероятни.

Що се отнася до въоръжението, от Rheinmetall са монтирали 35-милиметрово автоматично оръдие. Към него е добавена 7.62 мм картечница, възможност за изстрелване на димки, като има и опционално монтиране на оръдие за изстрелване на противотанкови ракети.

Военните експерти разкриват, че машината е изключително удачна за градски бой. Lynx KF41 има сравнително мощно оръдие, издържа на попадения на РПГ-та и същевременно може да транспортира отряд, който да щурмува противниковите сгради.

Интерес към Lynx KF41 имат не само европейските държави. Голяма е вероятността Австралия и Катар да поръчат няколкостотин бройки от бронираната машина. САЩ също са потенциален купувач.

Ето как изглежда бъдещето на европейските бронирани машини (снимки) 25

Ето как изглежда бъдещето на европейските бронирани машини (снимки)

Lynx KF41 може едновременно да служи като лек танк и бронетранспортьор

| Редактор : Стоян Гогов 36 47005 Снимка: Wikimedia

Наред с Русия и САЩ, Германия се нарежда сред страните имащи най-добритe бронирани машини. Макар немците да губят две световни войни, то традициите им в създаването на танкове са на над 100 години. На практика Берлин бе свикнал военните анализатори да поставят машините му на върха в своите класации. Дебютът на новите руски бронирани машини от семейството на "Армата" обаче промени това. Отговорът на Германия не закъсня, но бе доста по-различен от очакваното.

Военните анализатори от Берлин считат, че в днешно време голяма част от военните действия се водят в гъстонаселени и урбанизирани региони. На практика класическите танкови сражения са почти изчезнали. Специалистите смятат, че в инвентара на съвременните армии присъстват тежки танкове и лекобронирани бронетранспортьори. Липсва обаче нещо между тях. Така Берлин стигна до извода, че е дошло времето за нещо ново.

След дълги анализи и подробно планиране, от Rheinmetall вземат решението да създадат бронирана машина от ново поколение. Тя е надеждно защитен, изключително лесна за поддръжка и ремонт, може да транспортира хора, но има и по-сериозно оръдие. Машината е създадена с най-доказалите се технологии с идеята да може да се произвежда бързо и евтино. Така на сцената излиза Lynx KF41.

Вижте как изглежда Lynx KF41 >> >> >>

Lynx KF41 има дизелов двигател с мощност 1140 к.с. и тежи около 44 тона - обичайното тегло за съветските танкове, но с около 15 тона по-малко от традиционното за западните тежкобронирани машини. Максималната скорост е 70 км/ч, а с един резервоар могат да се изминат 700 километра. За добрата икономия помага автоматичната трансмисия.

Екипажът се състои от трима души, но машината може да транспортира между 6 и 8 войници.

Бронята е надеждна и съставена от пластове стомана и композити. Тя може да издържа на минометен огън, антитанкови ракети, заровени в земята мощни взривове и артилерийски шрапнели. Единственото, на което Lynx KF41 не може да оцелее е пряко попадение от 120-милиметрово или по-голямо оръдие. Според експертите в днешно време подобни сценарии са твърде малко вероятни.

Що се отнася до въоръжението, от Rheinmetall са монтирали 35-милиметрово автоматично оръдие. Към него е добавена 7.62 мм картечница, възможност за изстрелване на димки, като има и опционално монтиране на оръдие за изстрелване на противотанкови ракети.

Военните експерти разкриват, че машината е изключително удачна за градски бой. Lynx KF41 има сравнително мощно оръдие, издържа на попадения на РПГ-та и същевременно може да транспортира отряд, който да щурмува противниковите сгради.

Интерес към Lynx KF41 имат не само европейските държави. Голяма е вероятността Австралия и Катар да поръчат няколкостотин бройки от бронираната машина. САЩ също са потенциален купувач.