Google и Facebook под натиск да спрат рекламите за деца
В Обединеното кралство водят дело срещу YouTube за изтичане на данните на 5 милиона непълнолетни деца
Депутати, академични кадри и защитници на правата на децата от цял свят разпространиха отворено писмо, с което призовават големите онлайн компании като Facebook и Google да спрат да показват реклама, насочена към лица под 18 години.
Въпреки редица регулации в тази насока, в мрежата все още има много рекламно съдържание, насочено към подрастващите. Това не само подкопава неприкосновеността на личния им живот, но и поставя "податливите" младежи под несправедлив маркетингов натиск, се казва в писмото.
Групата от специалисти разпространи писмото до редица компании като Google, Amazon, Apple, Facebook и Microsoft, но обръща специално внимание на най-голямата социална мрежа Facebook и на най-големия сайт за видео хостинг YouTube, който е собственост на Google. Освен него - създателите на писмото обвиняват Google и в незаконно извличане на лични данни. Според тях компаниите притежават повече от 72 милиона записа с данни за малолетни деца.
За пет милиона лица под 13 години във Великобритания вече се води дело. То е заведено от Дънкан Маккан пред Върховния съд на Обединеното кралство през юли, но ще бъде силно оспорвано от юристите на YouTube, които твърдят, че в правилата на платформата е разписано, че не би трябвало да се използва от деца на възраст под 13 години.
Маккан, който има три деца под 13 години, посочва, че Google може да изплати обезщетение в размер на между 100 и 500 паунда на семействата на всички деца, за чиито данни се установи, че са били използвани нелегално.