Какво знаем за "Валкирия" - най-бързият бомбардировач на САЩ | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Какво знаем за "Валкирия" - най-бързият бомбардировач на САЩ 16
Снимка: NASA

Какво знаем за "Валкирия" - най-бързият бомбардировач на САЩ

XB-70 Valkyrie се ражда във времената, когато светът е на ръба на ядрена война.

| Редактор: Стоян Гогов 76 77022

Преди 57 години във въздуха полита един от най-странните самолети, създавани някога.Размерите му са огромни, като дължината му е 56 метра, а размахът на крилете му - 32 метра. Аеропланът тежи 242 тона и въпреки това е един от най-бързите машини, създавани някога.

XB-70 Valkyrie е последният гигантски самолет, построен от САЩ. Полетял за пръв път в далечната 1964 година, самолетът веднага поставил рекорд с максималната си скорост от 3 300 км/ч.

Мисията на американската "Валкирия" била да лети по-високо и по-бързо от съществуващите към онзи момент ПВО ракети. Американците смятали, че ще създадат на практика неунищожим самолет, с който ще могат да атакуват СССР.

Вижте как изглежда XB-70 Valkyrie >> >> >>

Идеята за създаването на този самолет се родила в началото на 50-те години на миналия век, но на практика рухнала при свалянето на шпионския самолет U-2 над Съветския съюз през 1960 г.

Година по-късно ВВС на САЩ се отказали от самолета - той се оказал напълно безсмислен за тях. Въпреки това два опитни образеца все пак видели бял свят и първият им полет се осъществил през 1964 година. Причината - президентът Кенеди дал заповед на Пентагона да завърши създадените прототипи.

Американският президент смятал, че опитните образци ще са много полезни за установяването на бъдещи проблеми при летенето с тежки самолети с 3 пъти по-голяма скорост от тази на звука, а наученото може да се използва за създаването на наистина добър бомбардировач.

Кенеди се оказал прав, защото наученото от самолета се приложило по късно в В-1, а чрез шпионската дейност на КГБ и в цивилния Ту-144 "Конкордски" и военния Ту-160. Информацията за "Валкирията" провокирала и направата на МиГ-25 и МиГ-31.

XB-70 Valkyrie - той се задвижвал от 6 реактивни двигателя и имал максимална скорост от 3 309 км/ч. Обсегът му бил почти 7 000 км, а таванът на полета - 23 600 метра. В натоварено състояние теглото на самолета било 246 000 килограма.

През 1966 година обаче се случил инцидент. При полет във формация, изтребител F-104 Starfighter се блъска в XB-70 Valkyrie, унищожавайки бомбардировача във въздуха. Оцелелият прототип бил изпратен в музей през 1969 година.

XB-70 Valkyrie продължава да е една от най-странните и любопитни машини, създавани по време на Студената война.

Какво знаем за "Валкирия" - най-бързият бомбардировач на САЩ 16

Какво знаем за "Валкирия" - най-бързият бомбардировач на САЩ

XB-70 Valkyrie се ражда във времената, когато светът е на ръба на ядрена война.

| Редактор : Стоян Гогов 76 77022 Снимка: NASA

Преди 57 години във въздуха полита един от най-странните самолети, създавани някога.Размерите му са огромни, като дължината му е 56 метра, а размахът на крилете му - 32 метра. Аеропланът тежи 242 тона и въпреки това е един от най-бързите машини, създавани някога.

XB-70 Valkyrie е последният гигантски самолет, построен от САЩ. Полетял за пръв път в далечната 1964 година, самолетът веднага поставил рекорд с максималната си скорост от 3 300 км/ч.

Мисията на американската "Валкирия" била да лети по-високо и по-бързо от съществуващите към онзи момент ПВО ракети. Американците смятали, че ще създадат на практика неунищожим самолет, с който ще могат да атакуват СССР.

Вижте как изглежда XB-70 Valkyrie >> >> >>

Идеята за създаването на този самолет се родила в началото на 50-те години на миналия век, но на практика рухнала при свалянето на шпионския самолет U-2 над Съветския съюз през 1960 г.

Година по-късно ВВС на САЩ се отказали от самолета - той се оказал напълно безсмислен за тях. Въпреки това два опитни образеца все пак видели бял свят и първият им полет се осъществил през 1964 година. Причината - президентът Кенеди дал заповед на Пентагона да завърши създадените прототипи.

Американският президент смятал, че опитните образци ще са много полезни за установяването на бъдещи проблеми при летенето с тежки самолети с 3 пъти по-голяма скорост от тази на звука, а наученото може да се използва за създаването на наистина добър бомбардировач.

Кенеди се оказал прав, защото наученото от самолета се приложило по късно в В-1, а чрез шпионската дейност на КГБ и в цивилния Ту-144 "Конкордски" и военния Ту-160. Информацията за "Валкирията" провокирала и направата на МиГ-25 и МиГ-31.

XB-70 Valkyrie - той се задвижвал от 6 реактивни двигателя и имал максимална скорост от 3 309 км/ч. Обсегът му бил почти 7 000 км, а таванът на полета - 23 600 метра. В натоварено състояние теглото на самолета било 246 000 килограма.

През 1966 година обаче се случил инцидент. При полет във формация, изтребител F-104 Starfighter се блъска в XB-70 Valkyrie, унищожавайки бомбардировача във въздуха. Оцелелият прототип бил изпратен в музей през 1969 година.

XB-70 Valkyrie продължава да е една от най-странните и любопитни машини, създавани по време на Студената война.