Китай демонстрира супер бърз маглев влак | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Китай демонстрира супер бърз маглев влак
Снимка: IC/GlobalTImes

Китай демонстрира супер бърз маглев влак

Прототипният локомотив е способен да развие скорост 620 км/ч

| Редактор: Стоян Гогов 17 4890

Прототип на локомотив, използващ високотемпературна свръхпроводяща (HTS) маглев технология, беше тестван успешно пред публика в град Ченгду, провинция Съчуан в Югозападен Китай, предава technews.bg.

Разработеният в страната маглев влак развива скорост 620 км/ч, според източници от Югозападния университет Jiaotong, който е сред участниците в проекта. В същия ден, сряда, беше пусната и 165-метрова линия за тестване на маглев влака.

По време на церемонията 21-метровият сребристо-черен локомотив "плаваше" бавно по коловоза, предаде агенция Синхуа. Експертите отчитат ключовото развитие на HTS технологията в лабораториите на Китай.

"Въпреки че на теория звучи добре, всички я виждаха [технологията HTS маглев] като лабораторна играчка в миналото, без тестове в реална ситуация", коментира Дън Зиганг, заместник-директор на университетския изследователски център за свръхскоростен маглев транспорт в тръби с ниско налягане.

Китай е световен лидер в изграждането на високоскоростни железопътни линии. Към края на 2020 г. в страната има 37 900 км високоскоростни жп линии в експлоатация - най-дългата в света инфраструктура, според местния железопътен оператор.

Маглев влаковете, които "летят" по коловозите, задвижвани от мощни магнити, за да се избегне триенето между релсите и колелата, са проектирани да преодолеят скоростните ограничения на жп транспорта. Комерсиална маглев система в Китай бе пусната в експлоатация през 2003 г., в Шанхай. 30-километровият участък между центъра и летището Пудунг се базира на немската маглев технология за "електромагнитно окачване" (EMS).

Първата китайска маглев линия със средна и ниска скорост, изцяло поддържана от собствена EMS технология, заработи през май 2016 г. в Чанша, провинция Хунан. Тя има проектна скорост от 100 км/ч.

С инвестиция от 60 милиона юана (9,3 милиона щатски долара), проектът HTS маглев е разработен съвместно от Югозападния университет Jiaotong, China Railway Group Limited и CRRC Corporation Limited.

В сравнение с други маглев технологии, HTS е по-подходяща за реализиране на футуристичната концепция за свръхбърз транспорт във вакуумни тръби, където влаковете могат да достигнат скорост от над 1000 км/ч, според експерти.

"Технологията HTS може да накара влака да "плава" без електричество и да се задвижи само с една ръка", казва Дън Зиганг. На мястото на събитието репортер на Синхуа успя да премести с един пръст 12-тонния левитиран локомотив.

Според източник от Югозападния университет Jiaotong, цената на системата HTS маглев се очаква да бъде малко по-висока от тази на високоскоростна железопътна линия, но разходите ще намалеят, когато започне масовото производство на основните компоненти.

Китай демонстрира супер бърз маглев влак

Китай демонстрира супер бърз маглев влак

Прототипният локомотив е способен да развие скорост 620 км/ч

| Редактор : Стоян Гогов 17 4890 Снимка: IC/GlobalTImes

Прототип на локомотив, използващ високотемпературна свръхпроводяща (HTS) маглев технология, беше тестван успешно пред публика в град Ченгду, провинция Съчуан в Югозападен Китай, предава technews.bg.

Разработеният в страната маглев влак развива скорост 620 км/ч, според източници от Югозападния университет Jiaotong, който е сред участниците в проекта. В същия ден, сряда, беше пусната и 165-метрова линия за тестване на маглев влака.

По време на церемонията 21-метровият сребристо-черен локомотив "плаваше" бавно по коловоза, предаде агенция Синхуа. Експертите отчитат ключовото развитие на HTS технологията в лабораториите на Китай.

"Въпреки че на теория звучи добре, всички я виждаха [технологията HTS маглев] като лабораторна играчка в миналото, без тестове в реална ситуация", коментира Дън Зиганг, заместник-директор на университетския изследователски център за свръхскоростен маглев транспорт в тръби с ниско налягане.

Китай е световен лидер в изграждането на високоскоростни железопътни линии. Към края на 2020 г. в страната има 37 900 км високоскоростни жп линии в експлоатация - най-дългата в света инфраструктура, според местния железопътен оператор.

Маглев влаковете, които "летят" по коловозите, задвижвани от мощни магнити, за да се избегне триенето между релсите и колелата, са проектирани да преодолеят скоростните ограничения на жп транспорта. Комерсиална маглев система в Китай бе пусната в експлоатация през 2003 г., в Шанхай. 30-километровият участък между центъра и летището Пудунг се базира на немската маглев технология за "електромагнитно окачване" (EMS).

Първата китайска маглев линия със средна и ниска скорост, изцяло поддържана от собствена EMS технология, заработи през май 2016 г. в Чанша, провинция Хунан. Тя има проектна скорост от 100 км/ч.

С инвестиция от 60 милиона юана (9,3 милиона щатски долара), проектът HTS маглев е разработен съвместно от Югозападния университет Jiaotong, China Railway Group Limited и CRRC Corporation Limited.

В сравнение с други маглев технологии, HTS е по-подходяща за реализиране на футуристичната концепция за свръхбърз транспорт във вакуумни тръби, където влаковете могат да достигнат скорост от над 1000 км/ч, според експерти.

"Технологията HTS може да накара влака да "плава" без електричество и да се задвижи само с една ръка", казва Дън Зиганг. На мястото на събитието репортер на Синхуа успя да премести с един пръст 12-тонния левитиран локомотив.

Според източник от Югозападния университет Jiaotong, цената на системата HTS маглев се очаква да бъде малко по-висока от тази на високоскоростна железопътна линия, но разходите ще намалеят, когато започне масовото производство на основните компоненти.