Това е самолетът, който ще лети 1 век (снимки) | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Това е самолетът, който ще лети 1 век (снимки) 58
Снимка: USAF

Това е самолетът, който ще лети 1 век (снимки)

Бомбардировачът B-52 полита през 1952 година, като той ще остане на служба до края на 50-те години на този век

| Редактор: Стоян Гогов 93 61076

След програма на обновяване на авиониката, електрониката и двигателите. Предвидено е радарът да е с активната фазирана антенна решетка и да е сходен с този на F-35. Пентагонът планира да използва бомбардировачът B-52 и след 2052 година. Така самолетът ще се превърне в единствения по рода си, който е останал на служба цял един век.

Вижте впечатляващи снимки на В-52 >> >> >>

Една от причината за това, че В-52 ще успее да направи 100 години на бойна служба е фактът, че експлоатацията му е в пъти по-евтина от тази на по-модерните американски бомбардировачи, а в условията на тотално въздушно превъзходство необходимостта от стелт технологията изчезва.

Бъдещият стелт B-21 ще има цена от около 500 милиона за бройка, а цената на един летателен час се очаква да е рекордна. На противоположната скала е В-52.

САЩ планират да развият В-52 и в ролята му на ракетоносец, така че е възможно той да продължи да извършва бойни мисии и след своята 100-годишнина. ВВС на САЩ вече са тествали новата роторна система, която побира повече крилати ракети във вътрешността на самолета. Възможно е той да ги изстрелва на повече от 1000 километра от целта си.

Към днешна дата американските ВВС разполагат със 744 бройки от неостаряващия В-52.

Бомбардировачът може да прелети 14 080 километра без презареждане, а за задвижването му отговарят 8 реактивни двигателя. В-52 може да носи 31 тона бомби, включително ядрени такива, а от крилете му не рядко са били изстрелвани експериментални самолети и ракети. Така той се превръща в удобна площадка за тестването на нови оръжия, включително хиперзвукови ракети.

Максималната скорост на В-52 е 1 047 км/ч, а круизната му скорост е 844 км/ч. За разлика от стелт самолетите, В-52 може да излита от много повече писти, без значение от екстремните метеорологични условия.

ИЗБРАНО
Това е самолетът, който ще лети 1 век (снимки) 58

Това е самолетът, който ще лети 1 век (снимки)

Бомбардировачът B-52 полита през 1952 година, като той ще остане на служба до края на 50-те години на този век

| Редактор : Стоян Гогов 93 61076 Снимка: USAF

След програма на обновяване на авиониката, електрониката и двигателите. Предвидено е радарът да е с активната фазирана антенна решетка и да е сходен с този на F-35. Пентагонът планира да използва бомбардировачът B-52 и след 2052 година. Така самолетът ще се превърне в единствения по рода си, който е останал на служба цял един век.

Вижте впечатляващи снимки на В-52 >> >> >>

Една от причината за това, че В-52 ще успее да направи 100 години на бойна служба е фактът, че експлоатацията му е в пъти по-евтина от тази на по-модерните американски бомбардировачи, а в условията на тотално въздушно превъзходство необходимостта от стелт технологията изчезва.

Бъдещият стелт B-21 ще има цена от около 500 милиона за бройка, а цената на един летателен час се очаква да е рекордна. На противоположната скала е В-52.

САЩ планират да развият В-52 и в ролята му на ракетоносец, така че е възможно той да продължи да извършва бойни мисии и след своята 100-годишнина. ВВС на САЩ вече са тествали новата роторна система, която побира повече крилати ракети във вътрешността на самолета. Възможно е той да ги изстрелва на повече от 1000 километра от целта си.

Към днешна дата американските ВВС разполагат със 744 бройки от неостаряващия В-52.

Бомбардировачът може да прелети 14 080 километра без презареждане, а за задвижването му отговарят 8 реактивни двигателя. В-52 може да носи 31 тона бомби, включително ядрени такива, а от крилете му не рядко са били изстрелвани експериментални самолети и ракети. Така той се превръща в удобна площадка за тестването на нови оръжия, включително хиперзвукови ракети.

Максималната скорост на В-52 е 1 047 км/ч, а круизната му скорост е 844 км/ч. За разлика от стелт самолетите, В-52 може да излита от много повече писти, без значение от екстремните метеорологични условия.

ИЗБРАНО