Машините не могат да симулират емпатия | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Машините не могат да симулират емпатия
Снимка: MIT CSAIL

Машините не могат да симулират емпатия

Хората се отличават по способността си да чувстват, казва Риона МакНамара

| Редактор: Стоян Гогов 9 857

Машините няма да вземат работата на авторите на техническа комуникация. Те могат обаче да бъдат ценен помощник, който да поеме задачи като проверка на правописа и линковете, добавяне на свързано съдържание, съблюдаване на вътрешни политики и др., заяви Риона МакНамара, експерт с над 25-годишен опит в писането на техническа документация, на конференцията "Evolution of TC 2021".

Традиционният подход към техническата документация еволюира, в резултат на променящите се очаквания на клиентите, все по-разпространената употреба на технологии с отворен код, както и усъвършенстването на изкуствения интелект и машинното обучение, довели до Siri и Alexa. Благодарение на машините, техническите комуникатори ще могат да се фокусират изцяло върху най-ценното в тяхната работа - изграждане на връзка с потребителите, подчерта експертът.

"Най-критично важната човешка характеристика не може да бъде симулирана или фалшифицирана. Това е емпатията. Хората се отличават най-много чрез способността си да чувстват емпатия. Емпатията е нашата суперсила. Машините не могат да я създадат. Поне все още не. Не очаквам скоро да имат такава способност, ако въобще някога се случи", изтъкна Риона.

Според нея, ангажимент на експертите по съдържанието е непрекъснато да проверяват дали указанията за работа съответстват на промените в очакванията, спрямо културните тенденции.

"Можем да постигнем това като използваме нашата суперсила. Оставяме на машините да извършват рутинната работа и използваме нашите човечност и емпатия, за да създаваме връзки с потребителите. Да разбираме техните нужди, включително емоционални, и как взаимодействат с нашите продукти. Изграждаме връзки с продуктовите екипи, за да създадем нови начини за съвместна работа и опит, които отговарят на тези нужди", каза Риона.

Може би машините могат да научат потребителите как да използват продукт, но "ние можем да ги научим защо", заключи експертът с 15 години опит на различни позиции в Google.

Конференцията "Evolution of TC 2021" се проведе за пръв път в дигитален формат между 9 и 11 юни, благодарение на което в събитието се включиха още повече участници, извън границите на Югоизточна Европа. Друга новост беше и тридневният формат на конференцията, вместо традиционния до този момент двудневен такъв.

Машините не могат да симулират емпатия

Машините не могат да симулират емпатия

Хората се отличават по способността си да чувстват, казва Риона МакНамара

| Редактор : Стоян Гогов 9 857 Снимка: MIT CSAIL

Машините няма да вземат работата на авторите на техническа комуникация. Те могат обаче да бъдат ценен помощник, който да поеме задачи като проверка на правописа и линковете, добавяне на свързано съдържание, съблюдаване на вътрешни политики и др., заяви Риона МакНамара, експерт с над 25-годишен опит в писането на техническа документация, на конференцията "Evolution of TC 2021".

Традиционният подход към техническата документация еволюира, в резултат на променящите се очаквания на клиентите, все по-разпространената употреба на технологии с отворен код, както и усъвършенстването на изкуствения интелект и машинното обучение, довели до Siri и Alexa. Благодарение на машините, техническите комуникатори ще могат да се фокусират изцяло върху най-ценното в тяхната работа - изграждане на връзка с потребителите, подчерта експертът.

"Най-критично важната човешка характеристика не може да бъде симулирана или фалшифицирана. Това е емпатията. Хората се отличават най-много чрез способността си да чувстват емпатия. Емпатията е нашата суперсила. Машините не могат да я създадат. Поне все още не. Не очаквам скоро да имат такава способност, ако въобще някога се случи", изтъкна Риона.

Според нея, ангажимент на експертите по съдържанието е непрекъснато да проверяват дали указанията за работа съответстват на промените в очакванията, спрямо културните тенденции.

"Можем да постигнем това като използваме нашата суперсила. Оставяме на машините да извършват рутинната работа и използваме нашите човечност и емпатия, за да създаваме връзки с потребителите. Да разбираме техните нужди, включително емоционални, и как взаимодействат с нашите продукти. Изграждаме връзки с продуктовите екипи, за да създадем нови начини за съвместна работа и опит, които отговарят на тези нужди", каза Риона.

Може би машините могат да научат потребителите как да използват продукт, но "ние можем да ги научим защо", заключи експертът с 15 години опит на различни позиции в Google.

Конференцията "Evolution of TC 2021" се проведе за пръв път в дигитален формат между 9 и 11 юни, благодарение на което в събитието се включиха още повече участници, извън границите на Югоизточна Европа. Друга новост беше и тридневният формат на конференцията, вместо традиционния до този момент двудневен такъв.