Федералната агенция за авиацията обяви (ФАА), че при оценяването на софтуерните модификации, разработени от Boeing (Боинг), е открила нов потенциален проблем при самолета 737 МАКС, информираха световните агенции.

При две катастрофи със самолети Боинг 737 МАКС загинаха 346 души, припомня АФП.

Проблемът, който не се уточнява, е бил открит миналата седмица от пилотите на ФАА при тестова на симулатор, които възпроизвеждат реалните условия при полет, съобщи информиран източник, пожелал анонимност, уточни Франс прес.

Регулаторът е поискал от Боинг да отстрани проблема, който може да забави изпитанията на модифицирания 737 МАКС, които са толкова необходими за новото сертифициране на машината. Тя е основният двигател за продажбите на американската компания, която бе принудена временно да приземи 737 МАКС в средата на март.

В документ, изпратен до борсовия регулатор - Комисията по фондовите борси и ценните книжа на САЩ - Боинг обяснява, че ФАА е поискала от компанията "да се заеме с проблем при полет извън промените в софтуера на 737 МАКС, по които Боинг работи от осем месеца".

Боинг е съгласен с решението и искането на ФАА и е на път да се заеме с въпросната програма, за да отговори на изискването на регулатора, се посочва в комюнике на чикагската група.

Боинг допълва, че няма да представи модифицирания 737 МАКС за сертифициране преди да бъдат удовлетворени всички изисквания за възобновяване на експлоатацията на самолета при условия на пълна сигурност.

Според информиран източник, пожелал анонимност, по време на тестовете на симулатор миналата седмица пилотите на ФАА са се затруднили да си върнат контрола над самолета, след като са активирали помощната система за стабилизиране при полет Ем Си Ей Ес (Maneuvering Characteristics Augmentation System - MCAS), за която се предполага, че е станала причина за катастрофата на самолет на Лайън еър (Lion Air) в Индонезия през 2018 година и на Етиопските авиолинии през март в Етиопия.