Последният самолет на Месершмит (снимки) | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Последният самолет на Месершмит (снимки) 10
Снимка: Wikimedia

Последният самолет на Месершмит (снимки)

Последният проект на известният конструктор Вилхелм Месершмит не е за Германия

| Редактор: Стоян Гогов 37 31182

Messerschmitt правят някои от най-добрите немски самолети по време на Втората световна война. Техен е масовият и доста успешен изтребител Messerschmitt Bf 109, първият сериен самолет с реактивен двигател Me 262 и първият ракетен самолет - Me 163. Зад всички тези машини стои собственикът на фирмата и основен главен дизайнер Вилхелм Месершмит.

Син на търговец на вино, Вилхелм от малък проявява интерес към летателните апарати и рисуването. След Първата световна война основава фирмата Messerschmitt AG, която по-късно печели конкурса за създаването на основен изтребител за Луфтвафе - Bf 109. Нацисткият режим и Вилхелм Месершмит се разбират сравнително добре, което води до превръщането на неговата фирма във важна част от военно-индустриалния комплекс на Хитлер.

След Втората световна на Германия е забранено да разработва самолети, а Вилхелм Месершмит е изпратен в затвора. Осъден е за сътрудничество с нацистите и използването на робски труд.

Месершмит прекарва само две години в затвора, откъдето излиза в началото на 50-те и рестартира дейността на компанията си, която произвежда сглобяеми къщи, шевни машини и малолитражни автомобили.

Конструкторът обаче имал други планове.

В началото на 50-те години на миналия век режимът Франко влязъл в контакт с Месершмит, наемайки го за създаването на два модерни реактивни самолета. Първият проект бил за създаването на масов изтребител, а вторият трябвало да доведе до появата на свръхзвуков прихващач.

Испанският диктатор прекратил втората програма, точно когато Месершмит бил завършил цялата теоретическа работа по нея. Оказало се, че към свръхзвуковият изтребител имали интерес и други страни.

Египет успява да наеме немския конструктор и да финансира проекта, който щял да отнеме 900 милиона долара до своя финал.

Арабската страна искала да има изцяло собствен модерен реактивен самолет, с който да воюва с Израел, което довело до наемането на най-добрият нацистки авиоконструктор. В крайна сметка Месершмит създал Helwan HA-300.

Вижте как изглежда Helwan HA-300 >> >> >>

Всички части, включително двигателят били създадени в Египет. Първият полет бил извършен през 1964 година и бил успешен.

Самолетът имал 1 реактивен двигател, делтовидно крило и можел да лети с максимална скорост от 2100 км/ч. Бойният радиус бил 700 км, а въоръжението включвало две 30-милиметрови оръдия и 4 съветски ракети въздух-въздух с инфрачервено насочване.

Едно от качествата на Helwan HA-300 било, че можел да развие 2000 км/ч само 2 минути след излитането си.

В Египет Месершмит срещнал доста трудности - агенти на Мосад често саботирали или заплашвали екипа на конструктора. Западна Германия също оказала натиск върху немските инженери, които в крайна сметка напуснали Египет. Техническите проблеми при изграждането от нулата на авиационна индустрия в арабската страна също били големи.

Така през 1969 година Египет прекратява програмата, която за 5 години успява да произведе едва 7 бройки от свръхзвуковия изтребител. Няма данни те да са участвали в бойни действия, като днес оцелелите екземпляри от малката серия са се превърнали в музейни експонати.

Helwan HA-300 се превръща в последния самолет, създаден от Вилхелм Месершмит.

Последният самолет на Месершмит (снимки) 10

Последният самолет на Месершмит (снимки)

Последният проект на известният конструктор Вилхелм Месершмит не е за Германия

| Редактор : Стоян Гогов 37 31182 Снимка: Wikimedia

Messerschmitt правят някои от най-добрите немски самолети по време на Втората световна война. Техен е масовият и доста успешен изтребител Messerschmitt Bf 109, първият сериен самолет с реактивен двигател Me 262 и първият ракетен самолет - Me 163. Зад всички тези машини стои собственикът на фирмата и основен главен дизайнер Вилхелм Месершмит.

Син на търговец на вино, Вилхелм от малък проявява интерес към летателните апарати и рисуването. След Първата световна война основава фирмата Messerschmitt AG, която по-късно печели конкурса за създаването на основен изтребител за Луфтвафе - Bf 109. Нацисткият режим и Вилхелм Месершмит се разбират сравнително добре, което води до превръщането на неговата фирма във важна част от военно-индустриалния комплекс на Хитлер.

След Втората световна на Германия е забранено да разработва самолети, а Вилхелм Месершмит е изпратен в затвора. Осъден е за сътрудничество с нацистите и използването на робски труд.

Месершмит прекарва само две години в затвора, откъдето излиза в началото на 50-те и рестартира дейността на компанията си, която произвежда сглобяеми къщи, шевни машини и малолитражни автомобили.

Конструкторът обаче имал други планове.

В началото на 50-те години на миналия век режимът Франко влязъл в контакт с Месершмит, наемайки го за създаването на два модерни реактивни самолета. Първият проект бил за създаването на масов изтребител, а вторият трябвало да доведе до появата на свръхзвуков прихващач.

Испанският диктатор прекратил втората програма, точно когато Месершмит бил завършил цялата теоретическа работа по нея. Оказало се, че към свръхзвуковият изтребител имали интерес и други страни.

Египет успява да наеме немския конструктор и да финансира проекта, който щял да отнеме 900 милиона долара до своя финал.

Арабската страна искала да има изцяло собствен модерен реактивен самолет, с който да воюва с Израел, което довело до наемането на най-добрият нацистки авиоконструктор. В крайна сметка Месершмит създал Helwan HA-300.

Вижте как изглежда Helwan HA-300 >> >> >>

Всички части, включително двигателят били създадени в Египет. Първият полет бил извършен през 1964 година и бил успешен.

Самолетът имал 1 реактивен двигател, делтовидно крило и можел да лети с максимална скорост от 2100 км/ч. Бойният радиус бил 700 км, а въоръжението включвало две 30-милиметрови оръдия и 4 съветски ракети въздух-въздух с инфрачервено насочване.

Едно от качествата на Helwan HA-300 било, че можел да развие 2000 км/ч само 2 минути след излитането си.

В Египет Месершмит срещнал доста трудности - агенти на Мосад често саботирали или заплашвали екипа на конструктора. Западна Германия също оказала натиск върху немските инженери, които в крайна сметка напуснали Египет. Техническите проблеми при изграждането от нулата на авиационна индустрия в арабската страна също били големи.

Така през 1969 година Египет прекратява програмата, която за 5 години успява да произведе едва 7 бройки от свръхзвуковия изтребител. Няма данни те да са участвали в бойни действия, като днес оцелелите екземпляри от малката серия са се превърнали в музейни експонати.

Helwan HA-300 се превръща в последния самолет, създаден от Вилхелм Месершмит.